Kształcenie logopedów na Uniwersytecie Łódzkim – historia i współczesność
DOI:
https://doi.org/10.18778/2544-7238.01.03Słowa kluczowe:
logopedia, kształcenie logopedów, Uniwersytet ŁódzkiAbstrakt
W ostatnim ćwierćwieczu obserwuje się dynamiczne zmiany w polskiej logopedii, obejmujące także kształcenie logopedów. Artykuł prezentuje historię i współczesność łódzkiej logopedii akademickiej, w której rozwoju znaczącą rolę odegrał Uniwersytet Łódzki.
Pobrania
Bibliografia
Emiluta‑Rozya D., 2012, Historia logopedii w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, [w:] S. Milewski, K. Kaczorowska‑Bray (red.), Logopedia. Wybrane aspekty historii, teorii i praktyki, Gdańsk: Harmonia Universalis, s. 39–47.
Google Scholar
Grabias S., 2006, Logopedia jako samodzielny unikatowy kierunek studiów w UMCS, „Biuletyn Logopedyczny”, nr 1–2 (18/19), s. 5–8.
Google Scholar
Kraśniewski A., 2009, Proces Boloński. To już 10 lat, Warszawa: Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji.
Google Scholar
Milewski S., 2012, Trzydzieści lat kształcenia logopedów w Uniwersytecie Gdańskim, [w:] S. Milewski, K. Kaczorowska‑Bray (red.), Logopedia. Wybrane aspekty historii, teoriii praktyki, Gdańsk: Harmonia Universalis, s. 30–38.
Google Scholar
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.