Polonistyczne językoznawstwo glottodydaktyczne – stan obecny i perspektywy rozwoju

Autor

  • Beata Grochala Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Instytut Filologii Polskiej i Logopedii, Zakład Lingwistyki Stosowanej i Kulturowej, ul. Pomorska 171/173, 90-236 Łódź, ORCID: 0000-002-3885-8964.

DOI:

https://doi.org/10.18778/0860-6587.25.01

Słowa kluczowe:

polonistyczne językoznawstwo glottodydaktyczne, język polski jako obcy, glottodydaktyka polonistyczna

Abstrakt

W części pierwszej artykułu zdefiniowano glottodydaktykę polonistyczną jako naukę, wskazano na jej subdyscypliny, wśród których szczególnie przyjrzano się polonistycznemu językoznawstwu glottodydaktycznemu. Wskazano także na perspektywy rozwoju tej gałęzi nauczania języka polskiego jako obcego tak w aspekcie teoretycznym, jak i naukowym. Część druga stanowi omówienie treści zawartych w niniejszym tomie czasopisma.

Bibliografia

„Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców”, 2015, t. 22, G. Zarzycka (red.)
Google Scholar

Burzyńska A. B., 1998, Polecenia dydaktyczne w podręcznikach do nauczania języka polskiego jako obcego na poziomie średnim, „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców”, t. 10, B. Ostromęcka-Frączak (red.), s. 5–12.
Google Scholar

Dąbrowska A., 2018, Nauczanie polszczyzny jako języka obcego w historii języka polskiego, „Język Polski”, nr 2, s. 22–41.
Google Scholar

Miodunka W. T., 2016, Glottodydaktyka polonistyczna. Pochodzenie – stan obecny – perspektywy, Kraków.
Google Scholar

Miodunka W. T. , 2018, Miejsce glottodydaktyki w językoznawstwie polonistycznym, „Język Polski”, nr 2, s. 7–21.
Google Scholar

Wojtak M., 2004, Gatunki prasowe, Lublin.
Google Scholar

Pobrania

Opublikowane

2019-02-27

Jak cytować

Grochala, B. (2019). Polonistyczne językoznawstwo glottodydaktyczne – stan obecny i perspektywy rozwoju. Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców, 25, 7–14. https://doi.org/10.18778/0860-6587.25.01

Inne teksty tego samego autora