Świadomość ubezpieczeniowa konsumentów w Polsce
DOI:
https://doi.org/10.18778/2391-6478.3.2.05Słowa kluczowe:
świadomość ubezpieczeniowa, polski rynek ubezpieczeń, usługi ubezpieczeniowe, konsumentAbstrakt
Celem artykułu jest ocena zmian zachodzących w świadomości ubezpieczeniowej konsumentów na polskim rynku. Przeprowadzone badania fokusowe oraz wywiady eksperckie wskazują, że klienci cenią sobie kompleksową obsługę. Zdaniem rozmówców, uwzględnienie nowych zagrożeń, dostosowanie oferty do potrzeb nabywcy, a także wprowadzenie innowacji w sposobie dystrybucji, istotnie wpływa na wielkość popytu w zakresie usług ubezpieczeniowych.
Pobrania
Bibliografia
Czechowska I. D., 2004, Procesy integracji sektora bankowego i ubezpieczeniowego, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
Google Scholar
Czy Polacy są odpowiedzialni? Czyli słów kilka o świadomości ubezpieczeniowej, [za:] https://www.ubezpieczeniaonline.pl/lead/czy_polacy_sa_odpowiedzialni_czyli_slow_kilka_o_swiadomosci_ubezpieczeniowej-/3,48.html
Google Scholar
Faulkner D., Bowman C., 1996, Strategie konkurencji, Wyd. Gebethner i S-ka, Warszawa.
Google Scholar
Grzebieniak A., 2008, Świadomość ubezpieczeniowa konsumenta jako warunek lojalności wobec zakładu ubezpieczeń, „Studia Gdańskie”, t. V, Gdańska Wyższa Szkoła Humanistyczna, Gdańsk.
Google Scholar
Jadachowski Ł., 2013, Synergia jest możliwa, „Miesięcznik Ubezpieczeniowy”, nr 1.
Google Scholar
Karmańska A., 2003, Rachunkowość zarządcza ubezpieczyciela, Wyd. WN PWN, Warszawa.
Google Scholar
Michalski T (red.), Karmańska A., Śliwiński A., 2004, Ubezpieczenia gospodarcze. Ryzyko i metodologia oceny, Wyd. C. H. Beck, Warszawa.
Google Scholar
Pazio N. M., Formanowska A., 2002, Struktura świadomości ubezpieczeniowej w świetle badań, „Wiadomości Ubezpieczeniowe”, nr 3/4, [w:] S. Wieteska, Świadomość czy samoświadomość ubezpieczeniowa, „Annales. Etyka w życiu gospodarczym” 2010, vol. 13, nr 1.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.18778/1899-2226.13.1.22
Piasecki R., 2006, Ocena członkostwa Polski w Unii Europejskiej w latach 2004–2006, [w:] R. Piasecki (red.), Polska w Unii Europejskiej – próba bilansu, „Studia i Monografie”, nr 14, SWSPiZ, Łódź.
Google Scholar
Rudawska E., 2005, Lojalność klientów, Wyd. PWE, Warszawa.
Google Scholar
Sangowski T., 2000, Polski rynek ubezpieczeniowy na tle rynku światowego, „Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu”, nr 869.
Google Scholar
Sułkowska W. (red.), 2000, Bariery rozwoju polskiego rynku ubezpieczeń, Zakamycze, Kraków.
Google Scholar
Szromnik A., 2001, Rynek ubezpieczeniowy. Społeczne problemy kształtowania i funkcjonowania, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.
Google Scholar
Szumlicz T., 2007, Atrybuty świadomości i przezorności ubezpieczeniowej, „Rozprawy Ubezpieczeniowe”, z. 1
Google Scholar
Wade R. A., 2000, Bancassurance thriving in many markets overseas, Financial Services Executive Lester, Thomson Management Solutions, Fall.
Google Scholar
Wieteska S. (red.), 2010, Ubezpieczenia, „Acta Universitatis Lodziensis, Folia Oeconomica”, nr 244.
Google Scholar
Wróbel P., 2013, Wizerunek: ubezpieczony, „Miesięcznik Ubezpieczeniowy”, nr 3.
Google Scholar
www.knf.gov.pl
Google Scholar
www.swissre.com
Google Scholar
www.piu.org.pl
Google Scholar
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.