Introduction. Abilities – Talent – Creativity. Very „Present” Discourses
DOI:
https://doi.org/10.18778/2450-4491.16.01Keywords:
abilities, talent, creativity, recognition, support, researchAbstract
The text offers an introduction into the sixteenth issue of “Educational Sciences. Interdisciplinary Studies,” which is dedicated to the topic of educational, family, and cultural conditions for recognizing and supporting abilities, talent, and creativity. In the introduction, the authors emphasize that the topic of abilities and talents has become an important subject in contemporary studies in pedagogy and psychology. The sixteenth issue of the journal consists of both theoretical and empirical articles, which present the results of the authors’ research projects.
References
Górniewicz J. (2017) Zdolności w ujęciu teoretycznym w: Rozwój zdolności dzieci w działalności instytucji szkolnych i pozaszkolnych Olszyna, J. Górniewicz, A. Bojarska-Sokołowska, J. Strzelecki, Olsztyn, Centrum Badań Społecznych Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, s. 13–133.
Google Scholar
Kamiński A. (1947; 1958) Narodziny dzielności. Opowiadania dla młodzieży, Katowice, Wydawnictwo „Śląsk”.
Google Scholar
Szmidt K. J. (2013a) Pedagogika twórczości, wyd. 2 poszerzone, Sopot, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Google Scholar
Szmidt K. J. (2013b) Pedagogika pozytywna: twórczość – zdolności – mądrość zespolone w: Zasoby twórcze człowieka. Wprowadzenie do pedagogiki pozytywnej, K. Szmidt, M. Modrzejewska-Świgulska (red.), Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, s. 13–40, https://doi.org/10.18778/7525-837-0.02
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.18778/7525-837-0.02