Strona czasopisma, prowadzona przez Zespół redakcyjny NOWiS na platformie Index Copernicus: przejdź do strony
Aby złożyć nowy manuskrypt, kliknij tutaj.
Standardy wydawnicze
Redakcja „Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne” (NOWIS) zapewnia najwyższe standardy etyczne na każdym etapie procedury redakcyjnej. NOWIS jest członkiem Committee on Publication Ethics (COPE) od 2019 roku i ściśle przestrzega zasad tej organizacji. Recenzja tekstów prowadzona jest w formacie double blind review. Każdy artykuł oceniany jest przez przynajmniej dwóch recenzentów.
Szczegółowe informacje zawarte są poniżej oraz na stronie NOWIS w sekcjach: Standardy etyczne; Dla autorów; Home.
Procedura redakcyjna/ Obieg dokumentacji
Manuskrypty przyjmowane są do czasopisma NOWIS za pośrednictwem systemu redakcyjnego ICI Publishers Panel.
Sekretarz Redakcji przyjmuje manuskrypty wraz z dodatkowymi dokumentami (oświadczenie autora, metadane, nota o autorze, inne np. finansowanie badań, podziękowania etc.) za pośrednictwem panelu publikacyjnego i niezwłocznie przekazuje je do wglądu Redaktorowi naczelnemu i Radzie Redakcji. Redaktor naczelny w porozumieniu z Radą Redakcji zapoznają się z dokumentami, które pozwalają ocenić czy nie zachodzą okoliczności łamiące zasady etyczne bądź inne przesłanki powodujące konieczność odmowy przyjęcia tekstu do dalszej procedury.
Rada Redakcji pod kierownictwem Redaktora Naczelnego i w porozumieniu z redaktorem / redaktorami naukowymi decyduje o wdrożeniu dalszej procedury bądź odmowie przyjęcia manuskryptu. Do każdego tekstu Rada Redakcji proponuje dwóch recenzentów.
Sekretarz redakcji wysyła prośby o zrecenzowanie tekstów, gromadzi nadesłane recenzje, informuje na bieżąco Redaktora naczelnego i Radę Redakcji o postępach procesu recenzyjnego. Równolegle artykuł sprawdzany jest w systemie antyplagiatowym Crossref Similarity Check i przygotowywana jest opinia antyplagiatowa dla RR.
Po otrzymaniu kompletu recenzji, Redaktor naczelny i Rada Redakcji zapoznają się z ich treścią. W razie otrzymania dwóch recenzji negatywnych tekst zostaje odrzucony. W przypadku jednej recenzji pozytywnej i jednej negatywnej powołuje się trzeciego recenzenta.
Sekretarz Redakcji przekazuje uwagi recenzentów autorowi, a po otrzymaniu poprawionego tekstu oraz odpowiedzi autora na recenzje, Redaktor naczelny i Rada Redakcji oraz redaktor / redaktorzy naukowi danego numeru oceniają, czy uwagi recenzentów zostały należycie uwzględnione przez autora artykułu i podejmowana jest decyzja o jego dalszych losach (powtórna recenzja, przekazanie do opracowania edycyjnego).
Sekretarz Redakcji gromadzi zaakceptowane, finalne wersje tekstów, w porozumieniu z redaktorem / redaktorami naukowymi numerów i Redaktorem naczelnym sporządza ostateczny spis treści, następnie – po akceptacji przez Redaktora naczelnego – przekazuje całość numeru do opracowania edycyjnego i składu. Po składzie i kolejnych korektach tekst przekazywany jest do autoryzacji.
Redaktor naczelny i Sekretarz Redakcji dbają o terminowe przekazanie nowego numeru do Wydawcy, który umieszcza go w bazach referencyjnych i indeksowych.
Zasady dotyczące autorów
Zasady dotyczące Rady Redakcji
Zasady dotyczące recenzentów
Proces recenzyjny w czasopiśmie NOWIS odbywa się w systemie double-blind review. Do każdego tekstu przypisuje się przynajmniej dwóch recenzentów.
Zasady dotyczące wydawcy
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego zobowiązane jest do dokumentowania, archiwizowania opublikowanych artykułów/numerów i udzielania zespołowi redakcyjnemu wszelkich informacji o skargach w stosunku do NOWIS, Rady Redakcji i Rady Naukowej czasopisma oraz samego Wydawnictwa. Wydawca jest również zobowiązany do poinformowania COPE o naruszeniach standardów etyki publikacyjnej oraz pozostałych zasad etycznych obowiązujących w Uniwersytecie Łódzkim.
Źródło:
https://doi.org/10.24318/cope.2019.2.26
Strona czasopisma, prowadzona przez Zespół redakcyjny NOWiS na platformie Index Copernicus: przejdź do strony
Aby złożyć nowy manuskrypt, kliknij tutaj.
Zadanie realizowane ze środków MNiSW na podstawie umowy nr 308/WCN/2019/1 z dn. 28.08.2019 r. w ramach programu Wsparcie dla Czasopism Naukowych
Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne