Agglomeration Railway as a part of the public transport system in Lodz
DOI:
https://doi.org/10.18778/1733-3180.18.04Keywords:
Lodz Agglomeration Railway, public transport, LodzAbstract
The article consists of two main parts. The first one focuses on the general characteristics of Lodz Agglomeration Railway (LAR), in particular as regards its operation and organization. The second part of the article provides an assessment of the role of LAR in the public transport system in Lodz, based on analysis of the location, time of travel and train stops accessibility.
Downloads
References
Andrzejczak-Padarewska I., 2012, Transport kolejowy w Unii Europejskiej i w Polsce, [w:] Kozłowski R. (red.), Znaczenie i skutki budowy wybranych elementów infrastruktury nowoczesnego transportu kolejowego, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
Google Scholar
Andrzejczak-Padarewska I., 2012, Tunel średnicowy w Łodzi ważnym elementem projektu dużych prędkości, [w:] Kozłowski R. (red.), Znaczenie i skutki budowy wybranych elementów infrastruktury nowoczesnego transportu kolejowego, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
Google Scholar
Commission of the European Communities, 2001, White Paper. European Transport Policy for 2010: Time to Decide, Brussels.
Google Scholar
Feltynowski M., Rzeńca P., 2012, Analiza porównawcza transportu kolejowego i samochodowego w aglomeracji łódzkiej w kontekście realizacji projektu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, [w:] Feltynowski M., Kina E., Niepiekło B., Tomaszewska A.W. (red.), Po kolei. Miejsca, wyzwania, inspiracje, Łódź.
Google Scholar
Gadziński J., 2010, Ocena dostępności komunikacyjnej przestrzeni miejskiej na przykładzie Poznania, Biuletyn IGSE i GP UWAM, Seria Rozwój Regionalny i Polityka Regionalna nr 13, Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań.
Google Scholar
Górny J., 2013, Kolejowe regionalne przewozy pasażerskie w Polsce w świetle polityki transportowej Unii Europejskiej, Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań.
Google Scholar
Kowalski M., Wiśniewski S., 2013, Ocena możliwości realizacji transportu zbiorowego przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Łodzi na terenie kształtującego się Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego, „Transport Miejski i Regionalny”, 3, Kraków, s. 26–32.
Google Scholar
Litman T., 2012, Evaluating Accessibility for Transportation Planning. Measuring People’s Ability to Reach Desired Goods and Activities, Victoria Transport Policy Institute, Victoria.
Google Scholar
Loose W., 2001, Flächennutzungsplan 2010 Freiburg – Stellungnahme zu den verkehrlichen Auswirkungen, Öko-Institut e.V., Freiburg.
Google Scholar
Majewski B., Beim M., 2008, Dostępność komunikacji publicznej w Poznaniu, [w:] Czyż T., Stryjakiewicz T., Churski P. (red.), Nowe kierunki i metody w analizie regionalnej, Biuletyn IGSE i GP UAM, Seria Rozwój Regionalny i Polityka Regionalna nr 3, Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań.
Google Scholar
Mazurek T., 1965, Komunikacja miejska. Cz. 1: Planowanie tras komunikacyjnych w miastach oraz eksploatacja komunikacji miejskich, PAN, Łódź.
Google Scholar
Trzeszczak Ł., 2012, Plany budowy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, [w:] Kozłowski R. (red.), Znaczenie i skutki budowy wybranych elementów infrastruktury nowoczesnego transportu kolejowego, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
Google Scholar
Uchwała Nr 18/2014 Zarządu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Spółka z o.o. w sprawie ustalenia Taryfy Przewozowej (ŁKA-TP) z dnia 26 maja 2014 r.
Google Scholar
Wesołowski J., 2005, Ukształtowanie kolejowego węzła łódzkiego i możliwości jego włączenia w system kolei dużych prędkości, „Technika Transportu Szynowego”, 12, s. 44.
Google Scholar
Wiśniewski S., 2015, Zróżnicowanie dostępności transportowej miast w województwie łódzkim, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.18778/7969-521-8
Yigitcanlar T., Sipe N., Evans R., Pitot M., 2007, AGIS-based land use and public transport accessibility indexing model, „Australian Planner”, 44.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1080/07293682.2007.9982586
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.