Innovative Distribution Channels of Banking Services from the Customer’s Perspective

Authors

  • Karolina Fijołek Uniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny

DOI:

https://doi.org/10.18778/2391-6478.3.2.02

Keywords:

electronic banking, innovative distribution channels, customers of banking services, bank branches

Abstract

The article aims to provide how electronic distribution channels and more and more modern products are changing the face of banking. The transformation is about customer expectations, ways to cooperate with them, but also the bank’s internal processes. Banking has become increasingly dependent on the Internet and information systems – at present the majority of services offered is based on the network. In connection with this fact also are changing the organizational structures of banks and required skills of employees.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Antczak Z. (red.), 2013, Kapitał ludzki w strukturach wirtualno–sieciowych. Nowe role pracowników i menedżerów wiedzy, Wyd. Difin, Warszawa.
Google Scholar

Bankowość elektroniczna a rozwój banków w Polsce, 2000, Vabanque, Materiały konferencyjne, Uniwersytet Szczeciński, Wydział Zarządzania i Ekonomiki Usług, Koło Naukowe Finansistów „Euroeconomicus”, Szczecin.
Google Scholar

Cyman D., 2013, Elektroniczne instrumenty płatnicze a bezpieczeństwo uczestników rynku finansowego, Wyd. Wolter Kluwer, Warszawa.
Google Scholar

Gospodarowicz A. (red.), 2002, Zastosowania rozwiązań informatycznych w instytucjach finansowych, „Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu”, nr 954.
Google Scholar

Grzegorczyk W., Krawiec W., Sibińska A., 2010, Współczesne dylematy marketingu bankowego w Polsce, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
Google Scholar

Janas A., 2002, Strategie konkurencji na rynku usług bankowych, Wyd. Biblioteka Menedżera i Bankowca, Warszawa.
Google Scholar

Janc A., 2002, Zatrudnienie w sektorze bankowym. Symptomy nowej ery, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
Google Scholar

Kadys E., 2012, Facebook finansów, „Bank”, nr 11.
Google Scholar

Król T., 2012, Wirtualny Oddział – nadążyć za klientem, „Bank”, nr 11.
Google Scholar

Machtyłowicz H., 2012, Banki 2 i ½ – najnowocześniejsze na świecie, „Bank”, nr 11.
Google Scholar

Od placówki do smartfona, 2014, „Nowoczesny Bank Spółdzielczy”, nr 1.
Google Scholar

Polasik M., 2007, Bankowość elektroniczna, Istota – Stan – Perspektywy, Wyd. CeDeWu, Warszawa.
Google Scholar

Świecka B., 2004, Bankowość elektroniczna, Wyd. CeDeWu, Warszawa.
Google Scholar

Świecka B., 2007, Detaliczna bankowość elektroniczna, Wyd. CeDeWu, Warszawa.
Google Scholar

[www1] http://cppc.gov.pl/
Google Scholar

Published

2016-06-30

How to Cite

Fijołek, K. (2016). Innovative Distribution Channels of Banking Services from the Customer’s Perspective. Journal of Finance and Financial Law, 3(2), 7–19. https://doi.org/10.18778/2391-6478.3.2.02

Issue

Section

Article