Nowoczesne kanały dystrybucji produktów bankowych – porównanie ofert wybranych banków

Autor

  • Sylwia Goska Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Uniwersytet Łódzki

DOI:

https://doi.org/10.18778/2391-6478.1.2.03

Słowa kluczowe:

dystrybucja, kanał dystrybucji, produkty bankowe, strategia, innowacyjność

Abstrakt

Celem tego artykułu jest przedstawienie dystrybucji produktów bankowych w bankach działających w Polsce i za granicą. Autor weryfikował hipotezę, że nowe kanały dystrybucji produktów bankowych w bankach polskich i zagranicznych funkcjonują w podobny sposób, co zilustrowano na przykładzie banków: mBank, Alior Bank, PKO BP S.A., The Royal Bank of Scotland, DBS Bank Singapore, J. P. Morgan.W rezultacie dokonanej analizy wykazano, że banki coraz częściej wprowadzają w życie nowoczesne rozwiązania, które ułatwiają klientom zakup produktów bankowych. Banki działające w Polsce implementują nowoczesne technologie na podobnym poziomie, jak banki działające za granicą.

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Bibliografia

About DBS, DBS, www.dbs.com.sg [dostęp: 02.06.2013].
Google Scholar

About Us, J. P. Morgan, www.jpmorgan.com [dostęp: 02.06.2013].
Google Scholar

Alior Bank, www.aliorbank.pl [dostęp: 07.06.2013].
Google Scholar

Ambroziak T., Lewczuk K., 2009, Miara poziomu dopasowania kanału dystrybucji do strumienia materiałów, Prace Naukowe Politechniki Warszawskiej, Warszawa.
Google Scholar

Boczoń W., Royal Bank of Scotland chce utworzyć oddział w Polsce, Bankier.pl, www.bankier.pl [dostęp: 02.06.2013].
Google Scholar

CEB TowerGroup Retail Banking, 2013, Rethinking Multichannel Strategy.
Google Scholar

Chwirot-Zakrzewska P., 2009, Ocena wielokanałowego modelu dystrybucji usług bankowych w Polsce, „eFinanse – finansowy kwartalnik internetowy”, nr 4.
Google Scholar

DBS, www.dbs.com.sg [dostęp: 02.06.2013].
Google Scholar

Dziadkowiec G., Paradoksy e-banków, Bankier.pl Polski Portal Finansowy, www.bankier.pl [dostęp: 11.01.2013].
Google Scholar

Echikson W., 2001, Inwazja e-bankowości, „Business Week”, nr 5, s. 17–19 (w:) J. Pietrzak, 2002, Wpływ modelu dystrybucji na konkurencyjność banku, „Kredyt i Bank”, nr 3.
Google Scholar

Grzywacz J., 2006, Marketing w działalności banku, Difin, Warszawa.
Google Scholar

Historia – Nordea Bank, Banki.pl, www.banki.pl [dostęp: 11.01.2013].
Google Scholar

J. P. Morgan, www.jpmorgan.com [dostęp: 02.06.2013].
Google Scholar

Lipowski M., 2003, Marketing bankowy. Zarządzanie popytem i podażą usług, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin.
Google Scholar

mBank, www.nowymbank.pl [dostęp: 02.06.2013].
Google Scholar

Musiał P., 2009, Budowa i zasady funkcjonowania kanałów dystrybucji Huty Batory Sp. z o.o., „Prace IMZ”, nr 5.
Google Scholar

Olędzki M., Wielokanałowość w bankowości, Bankowymokiem.pl, www.bankowymokiem.pl [dostęp: 08.01.2014].
Google Scholar

Pietrzak J., 2002, Wpływ modelu dystrybucji na konkurencyjność banku, „Kredyt i Bank”, nr 3.
Google Scholar

PKO Bank Polski, www.pkobp.pl [dostęp: 02.06.2013].
Google Scholar

RBS The Royal Bank of Scotland, www.rbs.co.uk [dostęp: 02.06.2013].
Google Scholar

Stefański M., 2006, Kierunki ewolucji sektora bankowego w Polsce po 1989 roku, Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna we Włocławku, Włocławek.
Google Scholar

Ślężak E., Guzek E., 2012, Innowacyjna bankowość internetowa. Bank Web 2.0, Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., Warszawa.
Google Scholar

Trojanowski T., 2011, Pośrednicy oraz rodzaje kanałów dystrybucji, „Logistyka”, nr 6.
Google Scholar

Witczak A., 2009, Kanały dystrybucji – co wybrać?, „Fresh & Cool Market”, nr 5.
Google Scholar

Pobrania

Opublikowane

2014-06-30

Jak cytować

Goska, S. (2014). Nowoczesne kanały dystrybucji produktów bankowych – porównanie ofert wybranych banków. Finanse I Prawo Finansowe, 1(2), 23–37. https://doi.org/10.18778/2391-6478.1.2.03

Numer

Dział

Artykuł