New Ways of Bank Products Distribution – a Comparision of the Selectedbank Offers

Authors

  • Sylwia Goska Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Uniwersytet Łódzki

DOI:

https://doi.org/10.18778/2391-6478.1.2.03

Keywords:

distribution, distribution channel, bank products, strategy, innovation

Abstract

A purpose of this article was the presentation of bank products distribution in chosen banks performing on polish and foreign market. The Author reviewed the hypothesis that new bank products distribution on polish and foreign banks are functioning in the similar manner, what was illustrated on the example of banks: mBank, Alior Bank, PKO BP S.A., The Royal Bank of Scotland, DBS Singapore Bank, J. P. Morgan. Results of conducted analysis demonstrate that increasingly banks implement high-tech solutions that facilitate purchase the customers bank products. Banks performing in Poland implement technologies as modern as banks performing abroad.

Downloads

Download data is not yet available.

References

About DBS, DBS, www.dbs.com.sg [dostęp: 02.06.2013].
Google Scholar

About Us, J. P. Morgan, www.jpmorgan.com [dostęp: 02.06.2013].
Google Scholar

Alior Bank, www.aliorbank.pl [dostęp: 07.06.2013].
Google Scholar

Ambroziak T., Lewczuk K., 2009, Miara poziomu dopasowania kanału dystrybucji do strumienia materiałów, Prace Naukowe Politechniki Warszawskiej, Warszawa.
Google Scholar

Boczoń W., Royal Bank of Scotland chce utworzyć oddział w Polsce, Bankier.pl, www.bankier.pl [dostęp: 02.06.2013].
Google Scholar

CEB TowerGroup Retail Banking, 2013, Rethinking Multichannel Strategy.
Google Scholar

Chwirot-Zakrzewska P., 2009, Ocena wielokanałowego modelu dystrybucji usług bankowych w Polsce, „eFinanse – finansowy kwartalnik internetowy”, nr 4.
Google Scholar

DBS, www.dbs.com.sg [dostęp: 02.06.2013].
Google Scholar

Dziadkowiec G., Paradoksy e-banków, Bankier.pl Polski Portal Finansowy, www.bankier.pl [dostęp: 11.01.2013].
Google Scholar

Echikson W., 2001, Inwazja e-bankowości, „Business Week”, nr 5, s. 17–19 (w:) J. Pietrzak, 2002, Wpływ modelu dystrybucji na konkurencyjność banku, „Kredyt i Bank”, nr 3.
Google Scholar

Grzywacz J., 2006, Marketing w działalności banku, Difin, Warszawa.
Google Scholar

Historia – Nordea Bank, Banki.pl, www.banki.pl [dostęp: 11.01.2013].
Google Scholar

J. P. Morgan, www.jpmorgan.com [dostęp: 02.06.2013].
Google Scholar

Lipowski M., 2003, Marketing bankowy. Zarządzanie popytem i podażą usług, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin.
Google Scholar

mBank, www.nowymbank.pl [dostęp: 02.06.2013].
Google Scholar

Musiał P., 2009, Budowa i zasady funkcjonowania kanałów dystrybucji Huty Batory Sp. z o.o., „Prace IMZ”, nr 5.
Google Scholar

Olędzki M., Wielokanałowość w bankowości, Bankowymokiem.pl, www.bankowymokiem.pl [dostęp: 08.01.2014].
Google Scholar

Pietrzak J., 2002, Wpływ modelu dystrybucji na konkurencyjność banku, „Kredyt i Bank”, nr 3.
Google Scholar

PKO Bank Polski, www.pkobp.pl [dostęp: 02.06.2013].
Google Scholar

RBS The Royal Bank of Scotland, www.rbs.co.uk [dostęp: 02.06.2013].
Google Scholar

Stefański M., 2006, Kierunki ewolucji sektora bankowego w Polsce po 1989 roku, Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna we Włocławku, Włocławek.
Google Scholar

Ślężak E., Guzek E., 2012, Innowacyjna bankowość internetowa. Bank Web 2.0, Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., Warszawa.
Google Scholar

Trojanowski T., 2011, Pośrednicy oraz rodzaje kanałów dystrybucji, „Logistyka”, nr 6.
Google Scholar

Witczak A., 2009, Kanały dystrybucji – co wybrać?, „Fresh & Cool Market”, nr 5.
Google Scholar

Published

2014-06-30

How to Cite

Goska, S. (2014). New Ways of Bank Products Distribution – a Comparision of the Selectedbank Offers. Journal of Finance and Financial Law, 1(2), 23–37. https://doi.org/10.18778/2391-6478.1.2.03

Issue

Section

Article