Sources of Income among Polish Students from Silesian Region, their Attitude to Saving, Investing and risk

Authors

  • Wioleta Kałuża Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • Dagmara Brocka Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach

DOI:

https://doi.org/10.18778/2391-6478.3.19.03

Keywords:

saving, investing, risk, financial literacy, financial inclusion, students’ personal finance, financial markets offer, complacency on financial market

Abstract

The purpose of this article is to examine the attitude to saving, investing and risk of students, as an important group of potential clients of financial institutions. Students who are just entering the financial markets and are getting familiar with the offer constitute a large potential target group. In this paper, published research show how students manage their funds from various sources, as well as their willingness to use the savings and investment offer. It is also shown to what extent students use the offer available, their attitude to using the offer and their financial awareness which has an impact on the complacency on the financial markets.

Downloads

Download data is not yet available.

References

2015 Little Book on Financial inclusion, 2015, World Bank Group.


Google Scholar

Baranowska-Skimina A., 2011, Ulubione produkty i usługi finansowe Polaków, www.egospodarka.pl (20 March 2018)
Google Scholar

Das S., 2015, A Dissertation Report on Factors affecting financial inclusion: A study in Rourkela, School of Management National Institute of Technology, Rourkela.
Google Scholar

Frączek B., 2015, The Sources of Raising Money as the Factor Influencing the Level of Financial Literacy and Degree of the Financial Inclusion, „International Journal of Innovative Business Strategies”, Infonomics Society.
Google Scholar

Frączek B., Klimontowicz M., 2015, Financial literacy and its influence on young customers’ decision factors, „Journal of International Management”, No. 3.
Google Scholar

Frączek B., 2012, Analiza czynników wpływających na oszczędzanie i inwestowanie gospodarstw domowych, „Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach”, nr 122, Katowice.
Google Scholar

Frączek B., 2010, Ocena atrakcyjności poszczególnych form oszczędzania i inwestowania, [w:] J. Harasim (red.), Oszczędzanie i inwestowanie w teorii i praktyce, Wyd. PTE, O/Katowice.
Google Scholar

Jarecki W., 2018, Praca i dochody studentów, „Polityka Społeczna”, nr 1/2010, www.ipiss.com.pl (20 March 2018).
Google Scholar

Kenny T., 2017, The difference between stocks and bonds, www.thebalance.com (20 March 2018).
Google Scholar

Kiezel E., Burgiel A., 2017, Wiedza ekonomiczna konsumentów a racjonalność ich zachowań, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.
Google Scholar

OECD, 2014, Financial Education for Youth: The Role of Schools, OECD Publishing, Paris.
Google Scholar

Oferta dla klientów indywidualnych – oszczędności, www.pkobp.pl (22 March 2018).
Google Scholar

Oferta dla klientów indywidualnych – inwestycje, www.ingbank.pl (22 March 2018).
Google Scholar

Smyczek S., 2012, Nowe trendy w zachowaniach konsumentów na rynkach finansowych, Placet, Warszawa.
Google Scholar

Smyczek S., 2001, Zachowania konsumentów na rynku usług bankowych, Wydawnictwo Uczelniane Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach.
Google Scholar

Smyczek S., 2007, Modele zachowań konsumentów na rynku usług finansowych, Wydawnictwo Uczelniane Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach.
Google Scholar

Stan i struktura ludności według wieku w latach 1989–2016, www.stat.gov.pl (20 March 2018)
Google Scholar

Światowy G., 2006, Zachowania konsumentów. Determinanty oraz metody poznania i kształtowania, PWE, Warszawa
Google Scholar

[www1] https://bossafund.pl/edukacja/abc-funduszy/rodzaje-funduszy-inwestycyjnych (27 March 2018).
Google Scholar

Downloads

Published

2018-09-15

How to Cite

Kałuża, W., & Brocka, D. (2018). Sources of Income among Polish Students from Silesian Region, their Attitude to Saving, Investing and risk. Journal of Finance and Financial Law, 3(19), 25–39. https://doi.org/10.18778/2391-6478.3.19.03

Issue

Section

Article