Protection of consumer rights in the context of realization so-called sales plans in a commercial bank

Authors

  • Kamila Trzeciak Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Koło Naukowe Bankowości

DOI:

https://doi.org/10.18778/2391-6478.2.14.08

Keywords:

consumers protection, sales plan, misspelling

Abstract

Commercial banks which are focused on increase of profits, frequently use dishonest market practices. Sales plan realizaton frequently causes force on customers sign the contracts, which are not good for customer`s interests. Losses which they incure have impact for that customers stop thinking that the banks are institution of public trust. Banks seek to increase sales not only cost customers, but also their workers. Sales plans are demoting for workers and have negative impact for work efficiency. The article emphasize the problem of realization sales plans in banks which force deceptive and unethical behaviors. However customers have many tools fight with banks and they are not alone. Deceived customers by banks have a lot of possibility claim their rights.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Armstrong M., 2005, Zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
Google Scholar

Bechowska-Gebhardt A., Stalewski T., 2004, Mobbing – patologia zarządzania personelem, Difin, Warszawa.
Google Scholar

Celary I., Polok G. (red.), 2013, Odpowiedzialność w przestrzeni społeczno pastoralnej, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice.
Google Scholar

Cybulski K., 2004, Zarządzanie działem sprzedaży firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Google Scholar

Iwanicz-Drozdowska M., 2005, Zarządzanie finansowe bankiem; Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
Google Scholar

Judek R., Strategia sprzedaży na 2016 r. w 5 prostych krokach, https://bonaverba.com.pl/strategiasprzedazy-2016.
Google Scholar

Kisiel M., Najważniejsze zmiany dla klientów banków w 2016 r., http://www.bankier.pl/wiadomosc/Najwazniejsze-zmiany-dla-klientow-bankow-w-2016-roku-7291523.html.
Google Scholar

Knitter M., 5 sposobów na walkę z bankiem o swoje prawa, http://www.money.pl/banki/wiadomosci/artykul/piec;sposobow;na;walke;z;bankiem;o;swoje;prawa,157,0,687005.html.
Google Scholar

Nowak A., 6 sposobów podnoszenia motywacji pracowników, http://di.com.pl/6-metod-podnoszenia-motywacji-pracownikow-50366.
Google Scholar

Nowakowski J., Famulska T., 2008, Stabilność i bezpieczeństwo systemu bankowego, Difin, Warszawa.
Google Scholar

Penc J., 2000, Motywowanie w zarządzaniu, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.
Google Scholar

Plany sprzedażowe jako podstawowa determinanta łamania etyki w sektorze bankowości i finansów, https://zbp.pl/public/repozytorium/dla_bankow/prawo/konkurs/etyka.w.finansach.praca.marcin.stronski.pdf.
Google Scholar

Próchnicki W., 2014, Budowanie strategii sprzedaży wspierającej wykonanie założonego planu sprzedażowego, „Szef Sprzedaży”, nr 17.
Google Scholar

Pyka I. (red.), 2013, Bankowość komercyjna, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice.
Google Scholar

Rekomendacje dla banków, Rekomendacja T dotycząca dobrych praktyk w zakresie zarządzania ryzykiem detalicznych ekspozycji rynkowych, https://www.knf.gov.pl/regulacje/praktyka/rekomendacje_banki/rekomendacje.html.
Google Scholar

Rzemek M., Mobbing i nierówne traktowanie – przybywa spraw sądowych przeciwko pracodawcom, http://www.rp.pl/Kadry/308179985-Mobbing-i--nierowne-traktowanie---przybywa-sprawspraw-sadowych-przeciwko-pracodawcom.html#ap-2.
Google Scholar

Schultz D. P., Schultz S. E., 2002, Psychologia a wyzwania dzisiejszej pracy, Wydawnictwo PWN, Warszawa.
Google Scholar

Sprawozdania z działalności Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego za lata 2012–2015, Warszawa 2013–2016, https://zbp.pl/dla-konsumentow/arbiter-bankowy/sprawozdania.
Google Scholar

Ustawa z dnia 12 maja 2011 r. o kredycie konsumenckim, Dz.U. 2016, poz. 1528.
Google Scholar

Ustawa z dnia 21 lipca 2006 r. o nadzorze finansowym, Dz.U. 2016, poz. 174, 615, 888, 996, 1823.
Google Scholar

Ustawa z dnia 5 sierpnia 2015 r. o zmianie ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów oraz niektórych innych ustaw, Dz.U. 2015, poz. 1634.
Google Scholar

Wojnowska S., Gniadek K, Miss…co?!?, „Gazeta Ubezpieczeniowa”, http://www.gu.com.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=56955:miss-co&catid=122&Itemid=153.
Google Scholar

[www 1] http://www.investorwords.com/18753/misselling.html#ixzz4FbZqYNdo,
Google Scholar

[www 2] www.zbp.pl/public/repozytorium/dla_konsumentow/arbiter_bankowy/sprawozdania/sprawozdanie_z_dzialalnosci_Bankowego_Arbitrau_Konsumenckiego_w_2015_roku.pdf.
Google Scholar

Published

2017-06-25

How to Cite

Trzeciak, K. (2017). Protection of consumer rights in the context of realization so-called sales plans in a commercial bank. Journal of Finance and Financial Law, 2(14), 101–113. https://doi.org/10.18778/2391-6478.2.14.08

Issue

Section

Article