Review: Alane Jordan Starko, Creativity in the Classroom. School of Curious Delight, seventh edition, Routledge, New York – London 2022, pp. 442.
DOI:
https://doi.org/10.18778/2450-4491.16.19Keywords:
creativity, creative school, teaching creativityAbstract
The text is a short review of the seventh edition of Alane Jordan Starko’s book Creativity in the Classroom. Schools of Curious Delight, recognized by the author of the review as the best American academic textbook on the pedagogy of creativity. The content of this very informative publication is briefly outlined and its basic advantages as well as additions and developments in relation to previous editions are indicated.
References
Starko A. J. (2022) Creativity in the Classroom. School of Curious Delight, seventh edition, New York – London, Routledge.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.4324/9781003105640
Szmidt K. J. (2003) Szkoła przeciw myśleniu pytajnemu uczniów: próba określenia problemu, sugestie rozwiązania, „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja”, nr 2, s. 21–44.
Google Scholar
Szmidt K. J. (2006) Szkoła ciekawości i zachwytu – rzecz o koncepcji wychowania do twórczości Alane Jordan Starko w: Kreatywność – kluczem do sukcesu w edukacji, W. Dobrołowicz, K. J. Szmidt, I. Pufal-Struzik, U. Ostrowska, J. Gralewski (red.), Warszawa, Wszechnica Polska – Szkoła Wyższa Towarzystwa Wiedzy Powszechnej, s. 134–144.
Google Scholar
Szmidt K. J. (2013) Pedagogika twórczości, wyd. 2 poszerzone, Sopot, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Google Scholar
Szmidt K. J. (2018) Kto pyta, ten tworzy. Znaczenie myślenia pytajnego w edukacji dzieci i młodzieży w: Edukacja a myślenie. Inkluzja czy współmierność…, K. Przyszczypkowski, S. Futyma, G. Barabasz (red.), Poznań, Wydawnictwo Naukowe UAM, s. 199–211.
Google Scholar
Szmidt K. J., Płóciennik E. (2020) Myślenie pytajne. Teoria i kształcenie, Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Google Scholar
Starko A. J., Creativiteach. Creativity for 21st Century Classrooms, https://creativiteach.me/ (dostęp: 26.01.2023).
Google Scholar