In Dialogue with Masters, or How a School of Thought is Born: Remarks on the Margins of „The School of Thought: Relational Processes of Lasting Existence and Transformation" by Ewa Marynowicz-Hetka
DOI:
https://doi.org/10.18778/2450-4491.08.21Keywords:
relationship editor/author, “hot” versus “cold” texts, school of thought, Ewa Marynowicz-HetkaAbstract
In this auto/biographical essay, I present the mechanism of how a relationship between an editor of a monograph and the authors of texts submitted to it is forged. In this context, I propose a distinction between “hot” and “cold” texts. I assume an editor forms close emotional ties with a “hot” text, whereas the “cold” text is kept at both an emotional and heuristic distance. One of the articles written by Ewa Marynowicz- Hetka and published in the periodical “Educational Sciences. Interdisciplinary Studies” is presented as an instructive example of how a reading of a “hot” text may have consequences for the emergence of a newly shaped “school of thought” (a term coined by Teresa Bauman).
References
Marynowicz-Hetka E. (2013) Mistrzynie pracy socjalnej/społecznej – fenomen trwania z perspektywy koncepcji rozwoju poprzez zerwania i nieciągłości. Propozycja ram narzędzia analizy w: Kobiety w pracy socjalnej, A. Kotlarska-Michalska (red.), Poznań, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, s. 31–47.
Google Scholar
Marynowicz-Hetka E. (2019a) The School of Thought: Relational Processes of Lasting Existence and Transformation, „Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne”, nr 1(8), s. 109–125.
Google Scholar
Marynowicz-Hetka E. (2019b) Szkoła myślenia: relacyjne procesy trwania i transformacji, mps.
Google Scholar
Tillmann L. M. (2019a) Qualitative Inquiry into Art History: A Tribute to Arthur P. Bochner, „Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne”, nr 1(8), s. 273–280.
Google Scholar
Tillmann L. M. (2019b) Mother Mentor: A Tribute to Carolyn Ellis, „Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne”, nr 1(8), s. 267–272.
Google Scholar
Wejland A. P. (2010) Dyskurs i tożsamość. Opowieści we wspólnocie naukowej w: Okolice socjologicznej tożsamości. Księga poświęcona pamięci Wojciecha Sitka, Z. Kurcz, I. Taranowicz (red.), Wrocław, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, s. 155– 182.
Google Scholar
Wejland A. P. (2019) Anti-Masters, „Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne”, nr 1(8), s. 148–157.
Google Scholar
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.