W dialogu z mistrzami albo jak rodzi się szkoła myślenia. Uwagi na marginesie lektury artykułu Ewy Marynowicz-Hetki „Szkoła myślenia: relacyjne procesy trwania i transformacji”

Auteurs

DOI :

https://doi.org/10.18778/2450-4491.08.21

Mots-clés :

relacja redaktor/autor, „gorące” versus „zimne”, teksty, szkoła myślenia, Ewa Marynowicz-Hetka

Résumé

W prezentowanym auto/biograficznym szkicu interesuje mnie mechanizm zawiązywania się relacji między redaktorem pracy zbiorowej (monografii) a autorami nadesłanych tekstów. W tym kontekście wyodrębniam opozycję tekstów „gorących” oraz tekstów „zimnych”, względem których redaktor pozostaje zdystansowany emocjonalnie i poznawczo. Biorąc za przykład tekstu „gorącego” jeden z artykułów Ewy Marynowicz-Hetki, opublikowany w czasopiśmie NOWIS, pokazuję, jakie skutki może wywołać jego lektura dla pojawienia się zalążków „szkoły myślenia” (termin ukuty przez Teresę Bauman).

Biographie de l'auteur

Marcin Kafar, Uniwersytet Łódzki, Katedra Badań Edukacyjnych

Marcin Kafar – doktor nauk humanistycznych, adiunkt w Katedrze Badań Edukacyjnych Uniwersytetu Łódzkiego; redaktor kilku serii wydawniczych i członek redakcji „NOWIS”. Obecnie prowadzi badania nad biografiami naukowymi w Polsce i Stanach Zjednoczonych. Stażysta (2010, 2016) i visiting professor (2018) w Department of Communication, University of South Florida, USA.

 

Références

Marynowicz-Hetka E. (2013) Mistrzynie pracy socjalnej/społecznej – fenomen trwania z perspektywy koncepcji rozwoju poprzez zerwania i nieciągłości. Propozycja ram narzędzia analizy w: Kobiety w pracy socjalnej, A. Kotlarska-Michalska (red.), Poznań, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, s. 31–47.
View in Google Scholar

Marynowicz-Hetka E. (2019a) The School of Thought: Relational Processes of Lasting Existence and Transformation, „Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne”, nr 1(8), s. 109–125.
View in Google Scholar

Marynowicz-Hetka E. (2019b) Szkoła myślenia: relacyjne procesy trwania i transformacji, mps.
View in Google Scholar

Tillmann L. M. (2019a) Qualitative Inquiry into Art History: A Tribute to Arthur P. Bochner, „Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne”, nr 1(8), s. 273–280.
View in Google Scholar

Tillmann L. M. (2019b) Mother Mentor: A Tribute to Carolyn Ellis, „Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne”, nr 1(8), s. 267–272.
View in Google Scholar

Wejland A. P. (2010) Dyskurs i tożsamość. Opowieści we wspólnocie naukowej w: Okolice socjologicznej tożsamości. Księga poświęcona pamięci Wojciecha Sitka, Z. Kurcz, I. Taranowicz (red.), Wrocław, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, s. 155– 182.
View in Google Scholar

Wejland A. P. (2019) Anti-Masters, „Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne”, nr 1(8), s. 148–157.
View in Google Scholar

Téléchargements

Publiée

2019-09-30

Comment citer

Kafar, M. (2019). W dialogu z mistrzami albo jak rodzi się szkoła myślenia. Uwagi na marginesie lektury artykułu Ewy Marynowicz-Hetki „Szkoła myślenia: relacyjne procesy trwania i transformacji”. Nauki O Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne, 8(1), 281–292. https://doi.org/10.18778/2450-4491.08.21