Międzykulturowa Konferencja Pedagogiki Sztuki – sprawozdanie

Autor

DOI:

https://doi.org/10.18778/2450-4491.18.20

Słowa kluczowe:

Międzykulturowa Konferencja Pedagogiki Sztuki, pedagogika sztuki, edukacja dla pokoju, Uniwersytet Pomorski w Słupsku

Abstrakt

Sprawozdanie dotyczy Międzykulturowej Konferencji Pedagogiki Sztuki „Edukacja przez sztukę dla pokoju”, która odbyła się w dn. 25–28 września 2023 r. w Ustce. Tematyka konferencji, zorganizowanej przez Uniwersytet Pomorski w Słupsku, dotyczyła teoretycznego znaczenia i praktycznego zastosowania różnych dziedzin sztuki w szeroko pojętych działaniach pedagogicznych, w tym w aktywnościach nakierowanych na promowanie i wzmacnianie kultury pokoju. W konferencji wzięli udział naukowcy z różnych krajów, w tym z Ukrainy.

Biogram autora

Magdalena Sasin - Uniwersytet Łódzki

Magdalena Sasin – adiunkt w Katedrze Edukacji Artystycznej i Pedagogiki Twórczości na Wydziale Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego. Zainteresowania naukowe: edukacja estetyczna i artystyczna, ekologia akustyczna, arteterapia, edukacja medialna. Badania z zakresu ekologii akustycznej, popularyzacji kultury w mediach regionalnych, muzyki współczesnej dla dzieci, popularyzacji sztuki w blogosferze, nowych metod edukacji muzycznej dzieci, działalności instytucji kulturalnych. Doświadczenie pedagogiczne, dziennikarskie, w zakresie promocji w instytucji kultury.

Bibliografia

Kubinowski D. (2007) Folklor taneczny pogranicza jako źródło inspiracji edukacji międzykulturowej w: Pokój jako przedmiot międzykulturowej edukacji artystycznej, J. Chaciński (red.), Słupsk, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pomorskiego w Słupsku, s. 89–98.
Google Scholar

Manzoor B. R., Laxmi J. P. (2022) Importance and Necessity of Peace Education in the School Curriculum for Fostering International Perspective, „International Journal of Educational Review, Law And Social Sciences” (IJERLAS), nr 2(5), s. 613–620, https://doi.org/10.54443/ijerlas.v2i5.341
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.54443/ijerlas.v2i5.341

Piejka A. (2023), Kultura pokoju w myśli pedagogicznej Ireny Wojnar, „Kwartalnik Pedagogiczny”, t. 267, nr 1, s. 47–63, https://doi.org/10.31338/2657-6007.kp.2023-1.4.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.31338/2657-6007.kp.2023-1.4

Romanyszyn R., Łesiw A. (2016) Wojna, która zmieniła Rondo, tłum. A. A. Oranż, Warszawa, Wydawnictwo Krytyki Politycznej.
Google Scholar

Strona internetowa Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Pomorskiego w Słupsku, https://ip.upsl.edu.pl/instytut-pedagogiki/konferencje/miedzykulturowa-konferencja-pedagogiki-sztuki (dostęp: 15.11.2023).
Google Scholar

Planowany zakres działalności Sekcji Pedagogiki Sztuki KNP PAN, https://knped.pan.pl/images/PLIKI/Pliki_2020/Dzialalnosc_Sekcji_2020_23/Plan_działalności_-_Sekcja_Pedagogiki_Sztuki_KNP_PAN.pdf (dostęp: 16.11.2023).
Google Scholar

Pobrania

Opublikowane

2024-06-30

Jak cytować

Sasin, M. (2024). Międzykulturowa Konferencja Pedagogiki Sztuki – sprawozdanie. Nauki O Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne, 18(1), 260–265. https://doi.org/10.18778/2450-4491.18.20