Internal transport accessibility of Stryków municipality in terms of public transport
DOI:
https://doi.org/10.18778/1733-3180.21.01Keywords:
transport accessibility, public transport, local development, the municipality of StrykówAbstract
The article presents the results of research on the internal transport accessibility of the Stryków municipality in the light of the functioning of local public transport. An assessment has been made of the effectiveness of transport policy in the field of public transport. The assessment was based on: the spatial differentiation of the area equipment in the transport infrastructure, the spatial accessibility of the bus stops, data on the functioning of local carriers. Quantitative results were verified through questionnaire surveys. It was implemented on the community of the Stryków municipality. The study was concerned with the level of satisfaction of local carriers services.
Downloads
References
Bartosiewicz B., Marszał T., 2011, Zróżnicowanie przestrzenne dostępności miast i gmin w województwie łódzkim w świetle sieci transportu zbiorowego, opracowanie wykonane na zlecenie Biura Planowania Przestrzennego Województwa Łódzkiego na potrzeby Strategii Województwa Łódzkiego.
Google Scholar
Bartosiewicz B., Wiśniewski S., 2011, Przemiany małego miasta i jego otoczenia a rozwój centrów logistycznych – przykład miasta i gminy Strykowa, [w:] Bartosiewicz B., Marszał T. (red.), Przemiany przestrzeni i potencjału małych miast w wybranych regionach Polski z perspektywy 20 lat transformacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź: 93–118.
Google Scholar
Diagnoza Polskiego Transportu – stan w 2009 roku, 2011, Załącznik 1 do Strategii Rozwoju Transportu, Ministerstwo Infrastruktury, Warszawa.
Google Scholar
Drop P., Gajewski P., Mackiewicz M., 2013, Zastosowanie danych OpenStreetMap oraz wolnego oprogramowania do badań dostępności komunikacyjnej w skali lokalnej, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Geographica Socio-Oekonomica”, 14.
Google Scholar
Gadziński J., 2010, Ocena dostępności komunikacyjnej przestrzeni miejskiej na przykładzie Poznania, Biuletyn IGSE i GP UWAM, Seria Rozwój Regionalny i Polityka Regionalna, 13, Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań.
Google Scholar
Janecki R., Krawiec S., 2009, Problemy dostępności przestrzennej we współczesnej polityce transportowej, „Transport Miejski i Regionalny”, 1, Kraków: 2–12.
Google Scholar
Komornicki T., Śleszyński P., Rosik P., Pomianowski W., 2009, Dostępność przestrzenna jako przesłanka kształtowania polskiej polityki transportowej, „Biuletyn KPZK PAN”, 241, Warszawa.
Google Scholar
Kowalski M., Wiśniewski S., 2013, Ocena możliwości realizacji transportu zbiorowego przez miejskie przedsiębiorstwo komunikacyjne w Łodzi na terenie kształtującego się Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego, „Transport Miejski i Regionalny”, 3, Kraków: 26–32.
Google Scholar
Loose W., 2001, Flächennutzungsplan 2010 Freiburg – Stellungnahme zu den verkehrlichen Auswirkungen, Öko-Institut e.V., Freiburg.
Google Scholar
Majewski B., Beim M., 2008, Dostępność komunikacji publicznej w Poznaniu, [w:] Czyż T., Stryjakiewicz T., Churski P. (red.), Nowe kierunki i metody w analizie regionalnej, Biuletyn IGSE i GP UAM, Seria Rozwój Regionalny i Polityka Regionalna, 3, Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań: 115–124.
Google Scholar
Pięciński W., 1977, Komunikacja jako czynnik kształtowania miasta, „Miasto”, 1: 13–18.
Google Scholar
Rosik P., 2012, Dostępność lądowa przestrzeni Polski w wymiarze europejskim, „Prace Geograficzne”, 233, IGiPZ PAN, Warszawa.
Google Scholar
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 17 listopada 2011 r. w sprawie bazy danych obiektów topograficznych oraz bazy danych obiektów ogólno-geograficznych.
Google Scholar
Sierpiński G., 2010, Miary dostępności transportowej miast i regionów, „Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej”, seria: Transport, 66, Warszawa: 91–96.
Google Scholar
Strategia Rozwoju Gminy Stryków na lata 2014–2020, 2013, Załącznik do Uchwały Nr XLVIII/368/2014 Rady Miejskiej w Strykowie z dnia 26 marca 2014 r.
Google Scholar
Strategia Rozwoju Województwa Łódzkiego 2020, Zarząd Województwa Łódzkiego, Łódź.
Google Scholar
Wiśniewski S., 2015, Zróżnicowanie dostępności transportowej miast w województwie łódzkim, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.18778/7969-521-8
Witryna internetowa Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Łodzi, http://www.mpk.lodz.pl/
Google Scholar
Witryna internetowa Polskiej Izby Gospodarczej Transportu Samochodowego i Spedycji, http://autobusowyrozkladjazdy.pl/
Google Scholar
Witryna internetowa rozkładu jazdy pociągów PKP S.A., http://www.rozklad-pkp.pl/bin/query.exe/pn?
Google Scholar
Zamieszkane Budynki, Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2011, Główny Urząd Statystyczny, Warszawa 2013, http://www.stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/gus/L_zamieszk_budynki_nsp_2011.pdf
Google Scholar
Zmiana studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Stryków, Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XLI/312/2013 Rady Miejskiej w Strykowie z dnia 23 września 2013 r.
Google Scholar
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.