Podaż i popyt usług gastronomicznych w Łodzi
DOI:
https://doi.org/10.18778/1733-310.08.16Słowa kluczowe:
gastronomical services, ŁódźAbstrakt
Prawom popytu i podaży poddają się nie tylko dobra, ale i usługi. W tym zakresie pola do badań mogą szukać naukowcy zajmujący się geografią usług. Ich głos dotyczy głównie aspektów lokalizacyjnych danego przedsięwzięcia z wyraźnym naciskiem położonym na przestrzenny wymiar usług. Prezentowany artykuł jest taką geograficzną próbą badań usług. Autorzy skoncentrowali się na opisaniu podaży i popytu na usługi gastronomiczne w Łodzi. Głównym celem jest zatem stwierdzenie czy oba te zjawiska są ze sobą rzeczywiście skorelowane. Jako przykład wybrano restauracje z kuchnią polską. Badania przeprowadzono z wykorzystaniem dwóch technik – ankiety i inwentaryzacji (obserwacja i wywiad). Badaniami ankietowymi objęto 300 klientów restauracji serwujących kuchnię polską w Łodzi. Próba miała charakter dostępnościowy. Inwentaryzacji dokonano we wszystkich restauracjach (100). Był to spis z natury uzupełniony o wywiady z właścicielami placówek.
Pobrania
Bibliografia
Baranowski B., 1979, Polska karczma, restauracja, kawiarnia, Wrocław.
Google Scholar
Bratkowski J., Klima E., Rochmińska A., 2005, Rozwój sklepów wielkopowierzchniowych i usług gastronomicznych w Łodzi, [w:] T. Marszał (ed.), Gospodarka w przestrzeni polskich miast, Biuletyn KPZK PAN, z. 216, Warszawa.
Google Scholar
Jabłońska A., 1998, Elementarne pojęcia i przedmiot ekonomii, [w:] R. Milewski (ed.) Elementarne zagadnienia ekonomii, Wyd. PWN, Warszawa.
Google Scholar
Lewandowski H.J., 2000, Gastronomia. Zarys wykładu, WSTiHwS, Gdańsk.
Google Scholar
Rogoziński K., red., 2001, Transformacja w usługach, Poznań.
Google Scholar
Rynkowska A., 1970, Ulica Piotrkowska, Łódź.
Google Scholar
Stebelski A., 1934, Teksty źródłowe do dziejów Łodzi, Łódź.
Google Scholar
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Praca jest udostępniana na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 3.0 Unported License.