Tereny PKP S.A. w małych miastach województwa łódzkiego

Autor

  • India Pecyna Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk Geograficznych, Instytut Zagospodarowania Środowiska i Polityki Przestrzennej

DOI:

https://doi.org/10.18778/1733-3180.16.05

Słowa kluczowe:

Tereny PKP S.A., nieruchomości kolejowe, małe miasta, województwo łódzkie

Abstrakt

PKP S.A. posiada w zarządzaniu ponad 100 tys. nieruchomości. W wyniku zmian społeczno-gospodarczych, postępu technologicznego, wiele z tych nieruchomości stało się zbędnych z punktu widzenia działalności prowadzonej przez PKP. Poza użytkowaniem nieruchomości PKP na potrzeby organizacji transportu kolejowego, część z nich może być wykorzystana na cele mieszkaniowe lub komercyjne i inwestycyjne. Celem artykułu jest identyfikacja gruntów należących do PKP S.A. w małych miastach województwa łódzkiego oraz ocena ich atrakcyjności inwestycyjnej dla potrzeb działalności niezwiązanej z transportem kolejowym.

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Bibliografia

Balińska G., Baliński J., Balińska D., 2011, Krajobraz z koleją. Drogi żelazne Wielkopolski, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław.
Google Scholar

Dane udostępnione przez PKP S.A. w zakresie posiadanego mienia (stan na maj 2015 r.) oraz mienia zbytego do stycznia 2015 r.
Google Scholar

Dobrowolska B., 2009, Analiza struktury i przeciętnego poziomu cechy, [w:] Starzyńska W., Podstawy statystyki, Difin, Warszawa.
Google Scholar

Figlus T., 2011, Lokalne programy rewitalizacji jako instrument odnowy małych miast na wybranych przykładach z obszaru województwa łódzkiego, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Geographica Socio-Oeconomica”, 11, Wydawnictwo UŁ, Łódź.
Google Scholar

Grzelak M., 2009, Analiza zróżnicowania, asymetrii i koncentracji, [w:] Starzyńska W., Podstawy statystyki, Difin, Warszawa.
Google Scholar

Gubańska R., 2005, Kolejowe wieże ciśnień jako przykład rozwoju myśli technicznej, [w:] Czarnecki W., Proniewski M. (red.), Obiekty kolejowe, Wydawnictwo WSFiZ, Białystok.
Google Scholar

Informacja o wynikach kontroli wykorzystania nieruchomości kolejowych, na cele komercyjne, niezwiązane z prowadzeniem ruchu kolejowego, 2011, NIK, Warszawa.
Google Scholar

Jerczyński M., Roszak T., 2003, Szlakiem łódzkiej kolei, Piątek Trzynastego, Łódź.
Google Scholar

Koziarski S.M., 1993, Sieć kolejowa Polski w latach 1918–1992, Państwowy Instytut Naukowy, Instytut Śląski, Opole.
Google Scholar

Kurowska-Ciechańska J., Ciechański A., 2009, Koleje, carta blanca, Warszawa.
Google Scholar

Paszke A., Jerczyński M., Koziarski S.M., 1995, 150 lat Drogi Żelaznej Warszawsko-Wiedeńskiej, Centralna Dyrekcja Okręgowa Kolei Państwowych, Warszawa.
Google Scholar

Sołtys J., 2011, Przemiany małych miast w województwie pomorskim, [w:] Bartosiewicz B., Marszał T. (red.), Przemiany przestrzeni i potencjału małych miast w wybranych regionach Polski, Wydawnictwo UŁ, Łódź.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.18778/7525-565-2.09

Taylor Z., 2007, Rozwój i regres sieci kolejowej w Polsce, PAN IG i PZ, Warszawa.
Google Scholar

Ustawa z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz. U., 2015, poz. 1297 ze zm.).
Google Scholar

Załuski D., 2009, Tereny pokolejowe PKP S.A. – szanse i możliwości przekształceń na nowe funkcje miejskie, [w:] Jarczewski W., Przestrzenne aspekty rewitalizacji – śródmieścia, blokowiska, tereny poprzemysłowe, pokolejowe i powojskowe, IRM, t. 4, Kraków.
Google Scholar

Zuzańska-Żyśko E., 2006, Małe miasta w okresie transformacji: Studium w regionie śląskim, Wydawnictwo Naukowe „Śląsk”, Katowice.
Google Scholar

http://mapa.plk-sa.pl/ (dostęp: 02.12.15).
Google Scholar

Pobrania

Opublikowane

2016-06-30

Jak cytować

Pecyna, I. (2016). Tereny PKP S.A. w małych miastach województwa łódzkiego. Space – Society – Economy, (16), 85–99. https://doi.org/10.18778/1733-3180.16.05