PKP’s properties in small towns in Lodzkie Voivodeship

Authors

  • India Pecyna Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk Geograficznych, Instytut Zagospodarowania Środowiska i Polityki Przestrzennej

DOI:

https://doi.org/10.18778/1733-3180.16.05

Keywords:

PKP’s properties, railway properties, small towns, Lodzkie Voivodeship

Abstract

PKP S.A. manages over 100 thousand properties. As a result of socio-economic changes, technological advances etc., many of these properties have become useless from the viewpoint of the activity carried out by the PKP. Apart from using PKP’s properties for the organization of rail transport, some of them can be used for housing purposes or for commercial and investment purposes. The aim of this article are to identify PKP’s possessions in small towns in Lodzkie Voivodeship and to evaluate their investment attractiveness (for activities not related to railway transport).

Downloads

Download data is not yet available.

References

Balińska G., Baliński J., Balińska D., 2011, Krajobraz z koleją. Drogi żelazne Wielkopolski, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław.
Google Scholar

Dane udostępnione przez PKP S.A. w zakresie posiadanego mienia (stan na maj 2015 r.) oraz mienia zbytego do stycznia 2015 r.
Google Scholar

Dobrowolska B., 2009, Analiza struktury i przeciętnego poziomu cechy, [w:] Starzyńska W., Podstawy statystyki, Difin, Warszawa.
Google Scholar

Figlus T., 2011, Lokalne programy rewitalizacji jako instrument odnowy małych miast na wybranych przykładach z obszaru województwa łódzkiego, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Geographica Socio-Oeconomica”, 11, Wydawnictwo UŁ, Łódź.
Google Scholar

Grzelak M., 2009, Analiza zróżnicowania, asymetrii i koncentracji, [w:] Starzyńska W., Podstawy statystyki, Difin, Warszawa.
Google Scholar

Gubańska R., 2005, Kolejowe wieże ciśnień jako przykład rozwoju myśli technicznej, [w:] Czarnecki W., Proniewski M. (red.), Obiekty kolejowe, Wydawnictwo WSFiZ, Białystok.
Google Scholar

Informacja o wynikach kontroli wykorzystania nieruchomości kolejowych, na cele komercyjne, niezwiązane z prowadzeniem ruchu kolejowego, 2011, NIK, Warszawa.
Google Scholar

Jerczyński M., Roszak T., 2003, Szlakiem łódzkiej kolei, Piątek Trzynastego, Łódź.
Google Scholar

Koziarski S.M., 1993, Sieć kolejowa Polski w latach 1918–1992, Państwowy Instytut Naukowy, Instytut Śląski, Opole.
Google Scholar

Kurowska-Ciechańska J., Ciechański A., 2009, Koleje, carta blanca, Warszawa.
Google Scholar

Paszke A., Jerczyński M., Koziarski S.M., 1995, 150 lat Drogi Żelaznej Warszawsko-Wiedeńskiej, Centralna Dyrekcja Okręgowa Kolei Państwowych, Warszawa.
Google Scholar

Sołtys J., 2011, Przemiany małych miast w województwie pomorskim, [w:] Bartosiewicz B., Marszał T. (red.), Przemiany przestrzeni i potencjału małych miast w wybranych regionach Polski, Wydawnictwo UŁ, Łódź.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.18778/7525-565-2.09

Taylor Z., 2007, Rozwój i regres sieci kolejowej w Polsce, PAN IG i PZ, Warszawa.
Google Scholar

Ustawa z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz. U., 2015, poz. 1297 ze zm.).
Google Scholar

Załuski D., 2009, Tereny pokolejowe PKP S.A. – szanse i możliwości przekształceń na nowe funkcje miejskie, [w:] Jarczewski W., Przestrzenne aspekty rewitalizacji – śródmieścia, blokowiska, tereny poprzemysłowe, pokolejowe i powojskowe, IRM, t. 4, Kraków.
Google Scholar

Zuzańska-Żyśko E., 2006, Małe miasta w okresie transformacji: Studium w regionie śląskim, Wydawnictwo Naukowe „Śląsk”, Katowice.
Google Scholar

http://mapa.plk-sa.pl/ (dostęp: 02.12.15).
Google Scholar

Published

2016-06-30

How to Cite

Pecyna, I. (2016). PKP’s properties in small towns in Lodzkie Voivodeship. Space – Society – Economy, (16), 85–99. https://doi.org/10.18778/1733-3180.16.05