PKP’s properties in small towns in Lodzkie Voivodeship
DOI:
https://doi.org/10.18778/1733-3180.16.05Keywords:
PKP’s properties, railway properties, small towns, Lodzkie VoivodeshipAbstract
PKP S.A. manages over 100 thousand properties. As a result of socio-economic changes, technological advances etc., many of these properties have become useless from the viewpoint of the activity carried out by the PKP. Apart from using PKP’s properties for the organization of rail transport, some of them can be used for housing purposes or for commercial and investment purposes. The aim of this article are to identify PKP’s possessions in small towns in Lodzkie Voivodeship and to evaluate their investment attractiveness (for activities not related to railway transport).
Downloads
References
Balińska G., Baliński J., Balińska D., 2011, Krajobraz z koleją. Drogi żelazne Wielkopolski, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław.
Google Scholar
Dane udostępnione przez PKP S.A. w zakresie posiadanego mienia (stan na maj 2015 r.) oraz mienia zbytego do stycznia 2015 r.
Google Scholar
Dobrowolska B., 2009, Analiza struktury i przeciętnego poziomu cechy, [w:] Starzyńska W., Podstawy statystyki, Difin, Warszawa.
Google Scholar
Figlus T., 2011, Lokalne programy rewitalizacji jako instrument odnowy małych miast na wybranych przykładach z obszaru województwa łódzkiego, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Geographica Socio-Oeconomica”, 11, Wydawnictwo UŁ, Łódź.
Google Scholar
Grzelak M., 2009, Analiza zróżnicowania, asymetrii i koncentracji, [w:] Starzyńska W., Podstawy statystyki, Difin, Warszawa.
Google Scholar
Gubańska R., 2005, Kolejowe wieże ciśnień jako przykład rozwoju myśli technicznej, [w:] Czarnecki W., Proniewski M. (red.), Obiekty kolejowe, Wydawnictwo WSFiZ, Białystok.
Google Scholar
Informacja o wynikach kontroli wykorzystania nieruchomości kolejowych, na cele komercyjne, niezwiązane z prowadzeniem ruchu kolejowego, 2011, NIK, Warszawa.
Google Scholar
Jerczyński M., Roszak T., 2003, Szlakiem łódzkiej kolei, Piątek Trzynastego, Łódź.
Google Scholar
Koziarski S.M., 1993, Sieć kolejowa Polski w latach 1918–1992, Państwowy Instytut Naukowy, Instytut Śląski, Opole.
Google Scholar
Kurowska-Ciechańska J., Ciechański A., 2009, Koleje, carta blanca, Warszawa.
Google Scholar
Paszke A., Jerczyński M., Koziarski S.M., 1995, 150 lat Drogi Żelaznej Warszawsko-Wiedeńskiej, Centralna Dyrekcja Okręgowa Kolei Państwowych, Warszawa.
Google Scholar
Sołtys J., 2011, Przemiany małych miast w województwie pomorskim, [w:] Bartosiewicz B., Marszał T. (red.), Przemiany przestrzeni i potencjału małych miast w wybranych regionach Polski, Wydawnictwo UŁ, Łódź.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.18778/7525-565-2.09
Taylor Z., 2007, Rozwój i regres sieci kolejowej w Polsce, PAN IG i PZ, Warszawa.
Google Scholar
Ustawa z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz. U., 2015, poz. 1297 ze zm.).
Google Scholar
Załuski D., 2009, Tereny pokolejowe PKP S.A. – szanse i możliwości przekształceń na nowe funkcje miejskie, [w:] Jarczewski W., Przestrzenne aspekty rewitalizacji – śródmieścia, blokowiska, tereny poprzemysłowe, pokolejowe i powojskowe, IRM, t. 4, Kraków.
Google Scholar
Zuzańska-Żyśko E., 2006, Małe miasta w okresie transformacji: Studium w regionie śląskim, Wydawnictwo Naukowe „Śląsk”, Katowice.
Google Scholar
http://mapa.plk-sa.pl/ (dostęp: 02.12.15).
Google Scholar
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.