Intercultural Conference of Art Pedagogy – Report

Authors

DOI:

https://doi.org/10.18778/2450-4491.18.20

Keywords:

Intercultural Conference of Arts Pedagogy, pedagogy of art, education for peace, Pomeranian University in Słupsk

Abstract

The report concerns the Intercultural Conference of Art Pedagogy “Education through Art for Peace”, held on September 25–28, 2023 in Ustka. The theme of the conference, organized by the Pomeranian University in Slupsk, concerned the theoretical significance and practical application of various fields of art in pedagogical activities in the broadest sense, including activities aimed at promoting and strengthening the culture of peace. The conference was attended by scholars from various countries, including Ukraine.

Author Biography

Magdalena Sasin, Uniwersytet Łódzki

Magdalena Sasin – Assistant Professor in the Department of Art Education and Pedagogy of Creativity, Faculty of Educational Sciences, University of Lodz. Scientific interests: aesthetic and art education, acoustic ecology, art therapy, media education. Research on acoustic ecology, popularizing culture in regional media, contemporary music for children, popularizing art in blogosphere, new methods of music education for children, activity of cultural institutions. She also has pedagogical, journalistic and promotional experience.

References

Kubinowski D. (2007) Folklor taneczny pogranicza jako źródło inspiracji edukacji międzykulturowej w: Pokój jako przedmiot międzykulturowej edukacji artystycznej, J. Chaciński (red.), Słupsk, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pomorskiego w Słupsku, s. 89–98.
Google Scholar

Manzoor B. R., Laxmi J. P. (2022) Importance and Necessity of Peace Education in the School Curriculum for Fostering International Perspective, „International Journal of Educational Review, Law And Social Sciences” (IJERLAS), nr 2(5), s. 613–620, https://doi.org/10.54443/ijerlas.v2i5.341
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.54443/ijerlas.v2i5.341

Piejka A. (2023), Kultura pokoju w myśli pedagogicznej Ireny Wojnar, „Kwartalnik Pedagogiczny”, t. 267, nr 1, s. 47–63, https://doi.org/10.31338/2657-6007.kp.2023-1.4.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.31338/2657-6007.kp.2023-1.4

Romanyszyn R., Łesiw A. (2016) Wojna, która zmieniła Rondo, tłum. A. A. Oranż, Warszawa, Wydawnictwo Krytyki Politycznej.
Google Scholar

Strona internetowa Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Pomorskiego w Słupsku, https://ip.upsl.edu.pl/instytut-pedagogiki/konferencje/miedzykulturowa-konferencja-pedagogiki-sztuki (dostęp: 15.11.2023).
Google Scholar

Planowany zakres działalności Sekcji Pedagogiki Sztuki KNP PAN, https://knped.pan.pl/images/PLIKI/Pliki_2020/Dzialalnosc_Sekcji_2020_23/Plan_działalności_-_Sekcja_Pedagogiki_Sztuki_KNP_PAN.pdf (dostęp: 16.11.2023).
Google Scholar

Published

2024-06-30

How to Cite

Sasin, M. (2024). Intercultural Conference of Art Pedagogy – Report. Nauki O Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne, 18(1), 260–265. https://doi.org/10.18778/2450-4491.18.20