Przegląd dorobku Profesora Jerzego Dzieciuchowicza z zakresu studiów nad kierunkami oraz czynnikami przemian struktury przestrzennej usług
DOI:
https://doi.org/10.18778/1733-3180.13.16Słowa kluczowe:
usługi rynkowe, usługi nierynkowe, usługi dla producentów i biznesu, handel, dorobek naukowy, Jerzy DzieciuchowiczAbstrakt
Studia nad kierunkami oraz czynnikami przemian struktury przestrzennej usług są najmłodszym nurtem badawczym profesora Jerzego Dzieciuchowicza, jednak w ostatnich latach to im poświęcił on najwięcej uwagi. Istotnym jest fakt, iż Profesor objął swoimi badaniami cały sektor usługowy, w tym usługi rynkowe, usługi nierynkowe oraz usługi dla producentów i biznesu. Dokonał przy tym kilku typologii oraz wyznaczył tendencje przemian. W swoich pracach Jerzy Dzieciuchowicz zwracał również uwagę na nowe zjawiska związane z usługami. Wyeksponował także rolę handlu wielkopowierzchniowego oraz ukazał sposób, w jaki należy go badać.
Pobrania
Bibliografia
Dzieciuchowicz J. (red.), 2005, Usługi rynkowe w Łodzi w dobie transformacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, 252 s.
Google Scholar
Dzieciuchowicz J., 2005, Problematyka badawcza usług rynkowych [w:] Dzieciuchowicz J. (red.), Usługi rynkowe w Łodzi w dobie transformacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 3‒6.
Google Scholar
Dzieciuchowicz J., 2005, Rozwój i struktura przestrzenna usług rynkowych [w:] Dzieciuchowicz J. (red.), Usługi rynkowe w Łodzi w dobie transformacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 7‒46.
Google Scholar
Dzieciuchowicz J., 2005, Tendencje rozwojowe oraz przemiany strukturalne i przestrzenne w usługach rynkowych [w:] Dzieciuchowicz J. (red.), Usługi rynkowe w Łodzi w dobie transformacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 249‒252.
Google Scholar
Dzieciuchowicz J., 2005, Typologia przestrzenna usług rynkowych [w:] Dzieciuchowicz J. (red.), Usługi rynkowe w Łodzi w dobie transformacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 47‒64.
Google Scholar
Dzieciuchowicz J. (red.), 2006, Usługi nierynkowe w przestrzeni miejskiej Łodzi, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, ss. 242.
Google Scholar
Dzieciuchowicz J., 2006, Ilościowe i jakościowe zmiany sfery usług nierynkowych w przestrzeni miejskiej [w:] Dzieciuchowicz J. (red.), Usługi nierynkowe w przestrzeni miejskiej Łodzi, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 229‒235.
Google Scholar
Dzieciuchowicz J., 2006, Istota oraz cechy dystynktywne sfery usług nierynkowych [w:] Dzieciuchowicz J. (red.), Usługi nierynkowe w przestrzeni miejskiej Łodzi, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 3‒10.
Google Scholar
Dzieciuchowicz J., 2006, Rozwój i struktura przestrzenna usług nierynkowych [w:] Dzieciuchowicz J. (red.), Usługi nierynkowe w przestrzeni miejskiej Łodzi, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 11‒31.
Google Scholar
Dzieciuchowicz J., 2006, Typologia przestrzenna usług nierynkowych [w:] Dzieciuchowicz J. (red.), Usługi nierynkowe w przestrzeni miejskiej Łodzi, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 32‒41.
Google Scholar
Dzieciuchowicz J., 2008, Spatial typology of market services in Łódź [w:] Rochmińska A. (red.), Theoretical and Empirical Researches on Services during Socio-Economic Changes, „Space‒Society‒Economy” 8, Wydawnictwo Department of Space Economy and Spatial Planning, Łódź, s. 121‒131.
Google Scholar
Dzieciuchowicz J. (red.), 2009, Usługi dla producentów i biznesu w przestrzeni wielkomiejskiej. Przykład Łodzi, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, 190 s.
Google Scholar
Dzieciuchowicz J., 2009, Indywidualność usług dla producentów i biznesu [w:] Dzieciuchowicz J. (red.), Usługi dla producentów i biznesu w przestrzeni wielkomiejskiej. Przykład Łodzi, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 5‒17.
Google Scholar
Dzieciuchowicz J., 2009, Rozwój i funkcjonowanie usług dla producentów i biznesu w przestrzeni wielkomiejskiej Łodzi – ogólne prawidłowości [w:] Dzieciuchowicz J. (red.), Usługi dla producentów i biznesu w przestrzeni wielkomiejskiej. Przykład Łodzi, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 184‒190.
Google Scholar
Dzieciuchowicz J., 2009, Rozwój usług dla producentów i biznesu w Łodzi [w:] Dzieciuchowicz J. (red.), Usługi dla producentów i biznesu w przestrzeni wielkomiejskiej. Przykład Łodzi, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 18‒31.
Google Scholar
Dzieciuchowicz J., 2009, Struktura przestrzenna usług dla producentów i biznesu [w:] Dzieciuchowicz J. (red.), Usługi dla producentów i biznesu w przestrzeni wielkomiejskiej. Przykład Łodzi, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 32‒49.
Google Scholar
Dzieciuchowicz J., 2009, Typologia przestrzenna usług dla producentów i biznesu [w:] Dzieciuchowicz J. (red.), Usługi dla producentów i biznesu w przestrzeni wielkomiejskiej. Przykład Łodzi, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 50‒60.
Google Scholar
Dzieciuchowicz J., 2012, Wielkie centrum handlowe w przestrzeni miejskiej i podmiejskiej. Manufaktura w Łodzi i Ptak w Rzgowie, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, 142 s.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.18778/7525-737-3
Dzieciuchowicz J., 2012 (2013), Nowa geografia handlu, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Geographica Socio-Oeconomica” 12, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 37‒53.
Google Scholar
Dzieciuchowicz J., 2013, Handel w przestrzeni wielkomiejskiej. Przykład Łodzi, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, 180 s.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.18778/7969-972-8
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.