The review of Professor Jerzy Dzieciuchowicz achievements in the range of studies on the directions and the changes factors of the services spatial structure
DOI:
https://doi.org/10.18778/1733-3180.13.16Keywords:
market services, non-market services, services for producers and business, trade, academic achievementsAbstract
A study on the trends and factors that change the spacial structure of services is the latest current of Professor Jerzy Dzieciuchowicz. However, in recent years, he dedicated the most of his attention to it. It is essential to say that he included the whole service sector in his research, together with market services, non-market services as well as services for producers and businesses. At the same time, he made several typologies and set the tendencies for changes. In his works, Jerzy Dzieciuchowicz also drew attention to the new phenomena related to the services. He emphasized the role of large-format trade and showed the way it should be explored.
Downloads
References
Dzieciuchowicz J. (red.), 2005, Usługi rynkowe w Łodzi w dobie transformacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, 252 s.
Google Scholar
Dzieciuchowicz J., 2005, Problematyka badawcza usług rynkowych [w:] Dzieciuchowicz J. (red.), Usługi rynkowe w Łodzi w dobie transformacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 3‒6.
Google Scholar
Dzieciuchowicz J., 2005, Rozwój i struktura przestrzenna usług rynkowych [w:] Dzieciuchowicz J. (red.), Usługi rynkowe w Łodzi w dobie transformacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 7‒46.
Google Scholar
Dzieciuchowicz J., 2005, Tendencje rozwojowe oraz przemiany strukturalne i przestrzenne w usługach rynkowych [w:] Dzieciuchowicz J. (red.), Usługi rynkowe w Łodzi w dobie transformacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 249‒252.
Google Scholar
Dzieciuchowicz J., 2005, Typologia przestrzenna usług rynkowych [w:] Dzieciuchowicz J. (red.), Usługi rynkowe w Łodzi w dobie transformacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 47‒64.
Google Scholar
Dzieciuchowicz J. (red.), 2006, Usługi nierynkowe w przestrzeni miejskiej Łodzi, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, ss. 242.
Google Scholar
Dzieciuchowicz J., 2006, Ilościowe i jakościowe zmiany sfery usług nierynkowych w przestrzeni miejskiej [w:] Dzieciuchowicz J. (red.), Usługi nierynkowe w przestrzeni miejskiej Łodzi, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 229‒235.
Google Scholar
Dzieciuchowicz J., 2006, Istota oraz cechy dystynktywne sfery usług nierynkowych [w:] Dzieciuchowicz J. (red.), Usługi nierynkowe w przestrzeni miejskiej Łodzi, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 3‒10.
Google Scholar
Dzieciuchowicz J., 2006, Rozwój i struktura przestrzenna usług nierynkowych [w:] Dzieciuchowicz J. (red.), Usługi nierynkowe w przestrzeni miejskiej Łodzi, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 11‒31.
Google Scholar
Dzieciuchowicz J., 2006, Typologia przestrzenna usług nierynkowych [w:] Dzieciuchowicz J. (red.), Usługi nierynkowe w przestrzeni miejskiej Łodzi, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 32‒41.
Google Scholar
Dzieciuchowicz J., 2008, Spatial typology of market services in Łódź [w:] Rochmińska A. (red.), Theoretical and Empirical Researches on Services during Socio-Economic Changes, „Space‒Society‒Economy” 8, Wydawnictwo Department of Space Economy and Spatial Planning, Łódź, s. 121‒131.
Google Scholar
Dzieciuchowicz J. (red.), 2009, Usługi dla producentów i biznesu w przestrzeni wielkomiejskiej. Przykład Łodzi, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, 190 s.
Google Scholar
Dzieciuchowicz J., 2009, Indywidualność usług dla producentów i biznesu [w:] Dzieciuchowicz J. (red.), Usługi dla producentów i biznesu w przestrzeni wielkomiejskiej. Przykład Łodzi, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 5‒17.
Google Scholar
Dzieciuchowicz J., 2009, Rozwój i funkcjonowanie usług dla producentów i biznesu w przestrzeni wielkomiejskiej Łodzi – ogólne prawidłowości [w:] Dzieciuchowicz J. (red.), Usługi dla producentów i biznesu w przestrzeni wielkomiejskiej. Przykład Łodzi, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 184‒190.
Google Scholar
Dzieciuchowicz J., 2009, Rozwój usług dla producentów i biznesu w Łodzi [w:] Dzieciuchowicz J. (red.), Usługi dla producentów i biznesu w przestrzeni wielkomiejskiej. Przykład Łodzi, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 18‒31.
Google Scholar
Dzieciuchowicz J., 2009, Struktura przestrzenna usług dla producentów i biznesu [w:] Dzieciuchowicz J. (red.), Usługi dla producentów i biznesu w przestrzeni wielkomiejskiej. Przykład Łodzi, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 32‒49.
Google Scholar
Dzieciuchowicz J., 2009, Typologia przestrzenna usług dla producentów i biznesu [w:] Dzieciuchowicz J. (red.), Usługi dla producentów i biznesu w przestrzeni wielkomiejskiej. Przykład Łodzi, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 50‒60.
Google Scholar
Dzieciuchowicz J., 2012, Wielkie centrum handlowe w przestrzeni miejskiej i podmiejskiej. Manufaktura w Łodzi i Ptak w Rzgowie, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, 142 s.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.18778/7525-737-3
Dzieciuchowicz J., 2012 (2013), Nowa geografia handlu, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Geographica Socio-Oeconomica” 12, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 37‒53.
Google Scholar
Dzieciuchowicz J., 2013, Handel w przestrzeni wielkomiejskiej. Przykład Łodzi, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, 180 s.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.18778/7969-972-8
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.