Nauczanie języka polskiego w Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców Uniwersytetu Łódzkiego a nowa (pandemiczna) rzeczywistość
DOI:
https://doi.org/10.18778/0860-6587.28.27Słowa kluczowe:
język polski jako obcy, nauczanie zdalne, Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców UŁAbstrakt
Artykuł stanowi kontynuację badań dotyczących oceny zajęć języka polskiego prowadzonych zdalnie w Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców Uniwersytetu Łódzkiego w czasie pandemii COVID-19. Wnioski z przeprowadzonych ankiet pozwoliły stworzyć model e-lekcji odpowiadający oczekiwaniom uczących się języka polskiego jako obcego. Sytuacja zmusiła nas do poszukiwania nowych rozwiązań i wykorzystania multimedialnych narzędzi dydaktycznych, a studentów do jeszcze większej samodzielności i odpowiedzialności. Ponadto udało się wskazać kierunki rozwoju, które mogą wpłynąć na wzmocnienie potencjału dydaktycznego.
Bibliografia
Banach A., 2020, Ucząc bawić, bawiąc uczyć – o wykorzystaniu gier i zabaw na lekcjach języka polskiego jako obcego, w: M. Biernacka i in. (red.) Ludyczność w (glotto)dydaktyce, s. 33–48.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.18778/8220-114.7.03
Gaze M., Maćkowiak R., 2021, Nauczanie języka polskiego jako obcego w czasie pandemii koronawirusa w Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców Uniwersytetu Łódzkiego. Część I. Aspekt organizacyjny i dydaktyczny, w: M. Jurczyk i in. (red.) „Archive of Social Social Science, Polish Academy of Social Sciences and Humanities”, vol. 1, no. 1.
Google Scholar
Komorowska H., 1999, Metodyka nauczania języków obcych.
Google Scholar
Maćkowiak R., Gaze M., 2021, Nauczanie języka polskiego jako obcego w czasie pandemii koronawirusa w Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców Uniwersytetu Łódzkiego. Część II. Aspekt techniczny, w: M. Jurczyk i in. (red.) „Archive of Social Social Science, Polish Academy of Social Sciences and Humanities”, vol. 1, no. 1.
Google Scholar
Małolepsza M., Szymkiewicz A., 2008, Hurra!!! Po polsku 1. Podręcznik nauczyciela, Kraków.
Google Scholar
Miodunka W., 2005, Wstęp, w: A. Seretny, E. Lipińska, ABC Metodyki nauczania języka polskiego jako obcego, s. 11–12.
Google Scholar
Ostromęcka-Frączak B., 2010, Wkład pracowników Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców UŁ w rozwój polskiej glottodydaktyki, w: G. Zarzycka, G. Rudziński (red.), „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców” 17, Łódź, s. 19–27.
Google Scholar
Rakowski B., 2010, Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców Uniwersytetu Łódzkiego (1958–2008), w: G. Zarzycka, G. Rudziński (red.), „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców” 17, Łódź, s. 9–17.
Google Scholar
Wciórka B., 2007, Między młodością a starością. Komunikat z dwusetnego badania aktualnych problemów kraju, Centrum Badania Opinii Społecznej, BS/22/2007.
Google Scholar
Wielkiewicz-Jałmużna D., 2008, Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców Uniwersytetu Łódzkiego w latach 1952–2002, w: D. Wielkiewicz-Jałmużna (red.) „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców” 15.
Google Scholar
Zarządzenie nr 100 Rektora Uniwersytetu Łódzkiego z dnia 11.03.2020 r. https://baw.uni.lodz.pl/(dostęp: 13.05.2021).
Google Scholar
http://sjpdc.uni.lodz.pl/ (dostęp: 12.05.2021).
Google Scholar
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.