Teaching Polish as a Foreign Language in a New (Pandemic) Reality
DOI:
https://doi.org/10.18778/0860-6587.28.27Keywords:
online teaching, Polish as a foreign language, The School of Polish for Foreign Students of the University of LodzAbstract
The article is a continuation of research on the evaluation of Polish language classes conducted remotely at The School of Polish for Foreign Students of the University of Lodz. Conclusions from the surveys made it possible to create an e-lesson model that meets the expectations of language learners. The situation forced us to look for new solutions and use multimedia didactic tools, and forced students to even greater independence and responsibility. Moreover, it was possible to indicate directions of development that may strengthen the teaching potential.
References
Banach A., 2020, Ucząc bawić, bawiąc uczyć – o wykorzystaniu gier i zabaw na lekcjach języka polskiego jako obcego, w: M. Biernacka i in. (red.) Ludyczność w (glotto)dydaktyce, s. 33–48.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.18778/8220-114.7.03
Gaze M., Maćkowiak R., 2021, Nauczanie języka polskiego jako obcego w czasie pandemii koronawirusa w Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców Uniwersytetu Łódzkiego. Część I. Aspekt organizacyjny i dydaktyczny, w: M. Jurczyk i in. (red.) „Archive of Social Social Science, Polish Academy of Social Sciences and Humanities”, vol. 1, no. 1.
Google Scholar
Komorowska H., 1999, Metodyka nauczania języków obcych.
Google Scholar
Maćkowiak R., Gaze M., 2021, Nauczanie języka polskiego jako obcego w czasie pandemii koronawirusa w Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców Uniwersytetu Łódzkiego. Część II. Aspekt techniczny, w: M. Jurczyk i in. (red.) „Archive of Social Social Science, Polish Academy of Social Sciences and Humanities”, vol. 1, no. 1.
Google Scholar
Małolepsza M., Szymkiewicz A., 2008, Hurra!!! Po polsku 1. Podręcznik nauczyciela, Kraków.
Google Scholar
Miodunka W., 2005, Wstęp, w: A. Seretny, E. Lipińska, ABC Metodyki nauczania języka polskiego jako obcego, s. 11–12.
Google Scholar
Ostromęcka-Frączak B., 2010, Wkład pracowników Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców UŁ w rozwój polskiej glottodydaktyki, w: G. Zarzycka, G. Rudziński (red.), „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców” 17, Łódź, s. 19–27.
Google Scholar
Rakowski B., 2010, Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców Uniwersytetu Łódzkiego (1958–2008), w: G. Zarzycka, G. Rudziński (red.), „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców” 17, Łódź, s. 9–17.
Google Scholar
Wciórka B., 2007, Między młodością a starością. Komunikat z dwusetnego badania aktualnych problemów kraju, Centrum Badania Opinii Społecznej, BS/22/2007.
Google Scholar
Wielkiewicz-Jałmużna D., 2008, Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców Uniwersytetu Łódzkiego w latach 1952–2002, w: D. Wielkiewicz-Jałmużna (red.) „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców” 15.
Google Scholar
Zarządzenie nr 100 Rektora Uniwersytetu Łódzkiego z dnia 11.03.2020 r. https://baw.uni.lodz.pl/(dostęp: 13.05.2021).
Google Scholar
http://sjpdc.uni.lodz.pl/ (dostęp: 12.05.2021).
Google Scholar
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.