Introduction
DOI:
https://doi.org/10.18778/2450-4491.10.02Keywords:
“Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne”, gerontology studiesAbstract
The text presents the contents of the current issue of “Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne” and emphasizes the context of multi-/interdisciplinary gerontology studies conducted in Poland.
References
Dubas E. (2008) Edukacyjny paradygmat badawczy w geragogice in: Edukacja do i w starości, M. Kuchcińska (ed.), Bydgoszcz, Wydawnictwo Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej: 45–65.
Google Scholar
Heschel A. J. (2014) Kim jest człowiek?, transl. by Katarzyna Wojtkowska, Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Google Scholar
Mosakowska M., Więcek A., Błędowski P. (eds.) (2012) Aspekty medyczne, psychologiczne, socjologiczne i ekonomiczne starzenia się ludzi w Polsce, Poznań 2012, Termedia Wydawnictwa Medyczne.
Google Scholar
Piotrowski J. (ed.) (1973) Człowiek stary w rodzinie i społeczeństwie, Warszawa, PWN.
Google Scholar
Synak B. (ed.) (2002) Polska starość, Gdańsk, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.
Google Scholar
Szarota Z. (2015) Uczenie się starości, “Edukacja Dorosłych”, 1: 23–35.
Google Scholar
Zych A. A. (ed.) (2017) Encyklopedia starości, starzenia się i niepełnosprawności, Katowice, Wydawnictwo Thesaurus Silesiae, Vol. 1 A–G.
Google Scholar
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.