W dialogu z mistrzami albo jak rodzi się szkoła myślenia. Uwagi na marginesie lektury artykułu Ewy Marynowicz-Hetki „Szkoła myślenia: relacyjne procesy trwania i transformacji”

Autor

DOI:

https://doi.org/10.18778/2450-4491.08.21

Słowa kluczowe:

relacja redaktor/autor, „gorące” versus „zimne”, teksty, szkoła myślenia, Ewa Marynowicz-Hetka

Abstrakt

W prezentowanym auto/biograficznym szkicu interesuje mnie mechanizm zawiązywania się relacji między redaktorem pracy zbiorowej (monografii) a autorami nadesłanych tekstów. W tym kontekście wyodrębniam opozycję tekstów „gorących” oraz tekstów „zimnych”, względem których redaktor pozostaje zdystansowany emocjonalnie i poznawczo. Biorąc za przykład tekstu „gorącego” jeden z artykułów Ewy Marynowicz-Hetki, opublikowany w czasopiśmie NOWIS, pokazuję, jakie skutki może wywołać jego lektura dla pojawienia się zalążków „szkoły myślenia” (termin ukuty przez Teresę Bauman).

Biogram autora

Marcin Kafar - Uniwersytet Łódzki, Katedra Badań Edukacyjnych

Marcin Kafar – doktor nauk humanistycznych, adiunkt w Katedrze Badań Edukacyjnych Uniwersytetu Łódzkiego; redaktor kilku serii wydawniczych i członek redakcji „NOWIS”. Obecnie prowadzi badania nad biografiami naukowymi w Polsce i Stanach Zjednoczonych. Stażysta (2010, 2016) i visiting professor (2018) w Department of Communication, University of South Florida, USA.

 

Bibliografia

Marynowicz-Hetka E. (2013) Mistrzynie pracy socjalnej/społecznej – fenomen trwania z perspektywy koncepcji rozwoju poprzez zerwania i nieciągłości. Propozycja ram narzędzia analizy w: Kobiety w pracy socjalnej, A. Kotlarska-Michalska (red.), Poznań, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, s. 31–47.
Google Scholar

Marynowicz-Hetka E. (2019a) The School of Thought: Relational Processes of Lasting Existence and Transformation, „Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne”, nr 1(8), s. 109–125.
Google Scholar

Marynowicz-Hetka E. (2019b) Szkoła myślenia: relacyjne procesy trwania i transformacji, mps.
Google Scholar

Tillmann L. M. (2019a) Qualitative Inquiry into Art History: A Tribute to Arthur P. Bochner, „Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne”, nr 1(8), s. 273–280.
Google Scholar

Tillmann L. M. (2019b) Mother Mentor: A Tribute to Carolyn Ellis, „Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne”, nr 1(8), s. 267–272.
Google Scholar

Wejland A. P. (2010) Dyskurs i tożsamość. Opowieści we wspólnocie naukowej w: Okolice socjologicznej tożsamości. Księga poświęcona pamięci Wojciecha Sitka, Z. Kurcz, I. Taranowicz (red.), Wrocław, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, s. 155– 182.
Google Scholar

Wejland A. P. (2019) Anti-Masters, „Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne”, nr 1(8), s. 148–157.
Google Scholar

Pobrania

Opublikowane

2019-09-30

Jak cytować

Kafar, M. (2019). W dialogu z mistrzami albo jak rodzi się szkoła myślenia. Uwagi na marginesie lektury artykułu Ewy Marynowicz-Hetki „Szkoła myślenia: relacyjne procesy trwania i transformacji”. Nauki O Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne, 8(1), 281–292. https://doi.org/10.18778/2450-4491.08.21

Inne teksty tego samego autora