Customer Attributes Using the Services of Para-Banking Institutions

Authors

  • Anna Mądra Finanse i Rachunkowość

DOI:

https://doi.org/10.18778/2391-6478.1.4.09

Keywords:

para-banking, credit union, finance institution, loan

Abstract

The goal of this article is present the customer attributes that uses the services of parabanking institutions. Using the results of the Financial Supervision Commission, which were provided by company TNS Pentor, as well as the results of a questionnaire survey defined the characteristics of a society that largely have an influence on the choice of institution providing loan and deposit services.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Banaszczak-Soroka U. 2012, Rynki finansowe: organizacja, instytucje, uczestnicy, Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa.
Google Scholar

Gospodarowicz A, Nosowski A. (red.), 2012, Zarządzanie instytucjami kredytowymi, Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa.
Google Scholar

Góral L., 1997, Instytucje „parabankowe” w ustawodawstwie wybranych krajów Unii Europejskiej i w Polsce, PUG, nr 1.
Google Scholar

https://artelis.pl/artykuly/49887/instytucje-parabankowe-czy-warto-z-nich-korzystac-punkt-widzenia-kredytobiorcy
Google Scholar

http://kredyty-chwilowki.pl/o-firmie/
Google Scholar

http://www.provident.pl/o-nas/
Google Scholar

http://www.provident.pl/najczesciej-zadawane-pytania/ 2014-10-20
Google Scholar

http://serwisy.gazetaprawna.pl/finanseosobiste/artykuly/640643,parabanki_zyskuja_na_ostroznej_polityce_bankow.html#
Google Scholar

http://www.serfin.pl/11303,parabanki-udzielaja-coraz-wiecej-pozyczek/
Google Scholar

Karpuś P. (red.), 2005, Przekształcenia rynku finansowego w Polsce. 1, Instytucje finansowe i mechanizmy ich funkcjonowania, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin.
Google Scholar

Korenik D., 2002, Konkurencyjność i konkurencja banków polskich od lat dziewięćdziesiątych XX w. (rynek klientów indywidualnych i gospodarczych), Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław.
Google Scholar

Kotliński G., Waliszewski K., 2012, Instytucje parabankowe na rynku usług bankowych w Polsce, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa.
Google Scholar

Malinowski, M., 2014, Prawa i obowiązki członków SKOK: analiza prawna, Wydawnictwo Komisja Nadzoru Finansowego, Warszawa.
Google Scholar

Rutkowski B., 2011, Spółdzielcze Kasy Oszczędnościowo-Kredytowe jako instytucje finansowe, Instytut Administracji i Bezpieczeństwa Narodowego – Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Gorzowie Wielkopolskim.
Google Scholar

Srokosz W., 2011, Instytucje parabankowe w Polsce, Wydawnictwo Lex a Wolters Kluwer business, Warszawa.
Google Scholar

Szpringer W., 1998, Wpływ instytucji parabankowych na bezpieczeństwo i stabilność rynków finansowych, „Bezpieczny Bank”, nr 4.
Google Scholar

Szpringer W., 2009, Społeczna odpowiedzialność banków. Między ochroną Konsumenta a osłoną socjalną, Wydawnictwo Oficyna wydawnicza Wolters Kluwer, Warszawa.
Google Scholar

UOKIK, 2013, Opłaty stosowane przez instytucje parabankowe Raport, czerwiec, Warszawa.
Google Scholar

Published

2014-12-30

How to Cite

Mądra, A. (2014). Customer Attributes Using the Services of Para-Banking Institutions. Journal of Finance and Financial Law, 1(4), 109–122. https://doi.org/10.18778/2391-6478.1.4.09

Issue

Section

Article