Profil klienta korzystającego z usług instytucji parabankowych

Autor

  • Anna Mądra Finanse i Rachunkowość

DOI:

https://doi.org/10.18778/2391-6478.1.4.09

Słowa kluczowe:

parabanki, SKOKi, instytucja finansowa, pożyczka

Abstrakt

Rozwój instytucji parabankowych w dzisiejszych czasach staje się coraz bardziej konkurencyjnym obszarem działalności na rynku usług finansowych. Instytucje parabankowe w coraz większym stopniu zrzeszają coraz to większe grupy klientów. Niniejsze opracowanie ma na celu zaprezentowanie profilu klienta korzystającego z usług instytucji parabankowych. Wykorzystując wyniki badania Komisji Nadzoru Finansowego zleconego firmie TNS Pentor, a także wyniki badania ankietowego przeprowadzonego przez autorkę, określono cechy społeczeństwa, które w głównej mierze maja wpływ na wybór instytucji świadczącej usługi pożyczkowo-depozytowe.

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Bibliografia

Banaszczak-Soroka U. 2012, Rynki finansowe: organizacja, instytucje, uczestnicy, Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa.
Google Scholar

Gospodarowicz A, Nosowski A. (red.), 2012, Zarządzanie instytucjami kredytowymi, Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa.
Google Scholar

Góral L., 1997, Instytucje „parabankowe” w ustawodawstwie wybranych krajów Unii Europejskiej i w Polsce, PUG, nr 1.
Google Scholar

https://artelis.pl/artykuly/49887/instytucje-parabankowe-czy-warto-z-nich-korzystac-punkt-widzenia-kredytobiorcy
Google Scholar

http://kredyty-chwilowki.pl/o-firmie/
Google Scholar

http://www.provident.pl/o-nas/
Google Scholar

http://www.provident.pl/najczesciej-zadawane-pytania/ 2014-10-20
Google Scholar

http://serwisy.gazetaprawna.pl/finanseosobiste/artykuly/640643,parabanki_zyskuja_na_ostroznej_polityce_bankow.html#
Google Scholar

http://www.serfin.pl/11303,parabanki-udzielaja-coraz-wiecej-pozyczek/
Google Scholar

Karpuś P. (red.), 2005, Przekształcenia rynku finansowego w Polsce. 1, Instytucje finansowe i mechanizmy ich funkcjonowania, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin.
Google Scholar

Korenik D., 2002, Konkurencyjność i konkurencja banków polskich od lat dziewięćdziesiątych XX w. (rynek klientów indywidualnych i gospodarczych), Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław.
Google Scholar

Kotliński G., Waliszewski K., 2012, Instytucje parabankowe na rynku usług bankowych w Polsce, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa.
Google Scholar

Malinowski, M., 2014, Prawa i obowiązki członków SKOK: analiza prawna, Wydawnictwo Komisja Nadzoru Finansowego, Warszawa.
Google Scholar

Rutkowski B., 2011, Spółdzielcze Kasy Oszczędnościowo-Kredytowe jako instytucje finansowe, Instytut Administracji i Bezpieczeństwa Narodowego – Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Gorzowie Wielkopolskim.
Google Scholar

Srokosz W., 2011, Instytucje parabankowe w Polsce, Wydawnictwo Lex a Wolters Kluwer business, Warszawa.
Google Scholar

Szpringer W., 1998, Wpływ instytucji parabankowych na bezpieczeństwo i stabilność rynków finansowych, „Bezpieczny Bank”, nr 4.
Google Scholar

Szpringer W., 2009, Społeczna odpowiedzialność banków. Między ochroną Konsumenta a osłoną socjalną, Wydawnictwo Oficyna wydawnicza Wolters Kluwer, Warszawa.
Google Scholar

UOKIK, 2013, Opłaty stosowane przez instytucje parabankowe Raport, czerwiec, Warszawa.
Google Scholar

Pobrania

Opublikowane

2014-12-30

Jak cytować

Mądra, A. (2014). Profil klienta korzystającego z usług instytucji parabankowych. Finanse I Prawo Finansowe, 1(4), 109–122. https://doi.org/10.18778/2391-6478.1.4.09

Numer

Dział

Artykuł