Behaviour of Young Households in the Market of Insurance Services
DOI:
https://doi.org/10.18778/2391-6478.3.2.07Keywords:
households, consumer behaviour, insurance marketAbstract
Information about consumer behaviour on the insurance market is important source of information for insurance companies in the created offer of services adapted to needs of future consumers. Young households are one of segments of consumers on the insurance market. The paper includes a theoretical deliberation based on the literature on the subject as well as data derived from the author’s own research and from reports published by TNS and Central Statistical Office of Poland (GUS). Conclusions derived from the analysis of the material are as follows: the segment of young households use the services of the insurance market to a moderate degree and it is important to continue research about this interesting scientific and application issue.
Downloads
References
Budżety gospodarstw domowych w 2010 r., 2011, GUS, Warszawa.
Google Scholar
Budżety gospodarstw domowych w 2011 r., 2012, GUS, Warszawa.
Google Scholar
Budżety gospodarstw domowych w 2012 r., 2013, GUS, Warszawa.
Google Scholar
Budżety gospodarstw domowych w 2013 r., 2014, GUS, Warszawa.
Google Scholar
Budżety gospodarstw domowych w 2014 r., 2015, GUS, Warszawa.
Google Scholar
Bywalec C., 2010, Konsumpcja a rozwój gospodarczy i społeczny, Wyd. C. H. Beck, Warszawa.
Google Scholar
Encyklopedia ubezpieczeń, [za:] rf.gov.pl
Google Scholar
Garbarski L., 1998, Zachowania nabywców, Wyd. PWE, Warszawa.
Google Scholar
Idzik M., Postawy społeczeństwa polskiego wobec ubezpieczeń, 2013, TNS, [za:] https://www.knf.gov.pl/Images/Badanie_TNS_2013_tcm75-36686.pdf
Google Scholar
Jackoby J., Chestnut R. W., Fisher W. A., 1978, A Behavioral Process Approach to Information Aqusition in Nondurable Purchasing, „Journal of Marketing Research”, vol. 15 (November).
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.2307/3150623
Łazowski J., 1948, Wstęp do nauki o ubezpieczeniach, Warszawa.
Google Scholar
Mazurek-Łopacińska K., 1997, Zachowania nabywców jako podstawa strategii marketingowej, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.
Google Scholar
Obwieszczenie Marszałka Sejmu Rzeczpospolitej Polskiej z dnia 09 lipca 2015 r w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy o działalności ubezpieczeniowej, załącznik Ustawa o działalności ubezpieczeniowej z dnia 22.05.2003 r., DzU 2015, poz. 1206.
Google Scholar
Rudnicki L., 2012, Zachowania konsumentów na rynku, Wyd. PWE, Warszawa.
Google Scholar
Tyszka T., 2004, Psychologia ekonomiczna, Wyd. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
Google Scholar
Włodarczyk-Śpiewak K., 2003, Czynniki determinujące strukturę konsumpcji młodych gospodarstw domowych, Wyd. Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.
Google Scholar
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.