Zachowania młodych gospodarstw domowych na rynku usług ubezpieczeniowych

Autor

  • Katarzyna Włodarczyk Uniwersytet Szczeciński, Katedra Zarządzania Kapitałem Ludzkim

DOI:

https://doi.org/10.18778/2391-6478.3.2.07

Słowa kluczowe:

gospodarstwa domowe, zachowania konsumentów, rynek ubezpieczeń

Abstrakt

Informacje o zachowaniu konsumentów na rynku ubezpieczeń są ważnym źródłem informacji dla firm ubezpieczeniowych w zakresie tworzonej oferty usług przystosowanej do potrzeb przyszłych konsumentów. Jednym z segmentów konsumentów są młode gospodarstwa domowe. Celem artykułu jest ocena zachowań młodych gospodarstw domowych na rynku usług ubezpieczeniowych. W artykule podjęto rozważania teoretyczne, a także zaprezentowano wyniki badań GUS (za lata 2010–2014), TNS oraz wyniki badań ankietowych przeprowadzonych w 2015 r. na grupie młodych gospodarstw domowych.

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Bibliografia

Budżety gospodarstw domowych w 2010 r., 2011, GUS, Warszawa.
Google Scholar

Budżety gospodarstw domowych w 2011 r., 2012, GUS, Warszawa.
Google Scholar

Budżety gospodarstw domowych w 2012 r., 2013, GUS, Warszawa.
Google Scholar

Budżety gospodarstw domowych w 2013 r., 2014, GUS, Warszawa.
Google Scholar

Budżety gospodarstw domowych w 2014 r., 2015, GUS, Warszawa.
Google Scholar

Bywalec C., 2010, Konsumpcja a rozwój gospodarczy i społeczny, Wyd. C. H. Beck, Warszawa.
Google Scholar

Encyklopedia ubezpieczeń, [za:] rf.gov.pl
Google Scholar

Garbarski L., 1998, Zachowania nabywców, Wyd. PWE, Warszawa.
Google Scholar

Idzik M., Postawy społeczeństwa polskiego wobec ubezpieczeń, 2013, TNS, [za:] https://www.knf.gov.pl/Images/Badanie_TNS_2013_tcm75-36686.pdf
Google Scholar

Jackoby J., Chestnut R. W., Fisher W. A., 1978, A Behavioral Process Approach to Information Aqusition in Nondurable Purchasing, „Journal of Marketing Research”, vol. 15 (November).
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.2307/3150623

Łazowski J., 1948, Wstęp do nauki o ubezpieczeniach, Warszawa.
Google Scholar

Mazurek-Łopacińska K., 1997, Zachowania nabywców jako podstawa strategii marketingowej, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.
Google Scholar

Obwieszczenie Marszałka Sejmu Rzeczpospolitej Polskiej z dnia 09 lipca 2015 r w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy o działalności ubezpieczeniowej, załącznik Ustawa o działalności ubezpieczeniowej z dnia 22.05.2003 r., DzU 2015, poz. 1206.
Google Scholar

Rudnicki L., 2012, Zachowania konsumentów na rynku, Wyd. PWE, Warszawa.
Google Scholar

Tyszka T., 2004, Psychologia ekonomiczna, Wyd. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
Google Scholar

Włodarczyk-Śpiewak K., 2003, Czynniki determinujące strukturę konsumpcji młodych gospodarstw domowych, Wyd. Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.
Google Scholar

Pobrania

Opublikowane

2016-06-30

Jak cytować

Włodarczyk, K. (2016). Zachowania młodych gospodarstw domowych na rynku usług ubezpieczeniowych. Finanse I Prawo Finansowe, 3(2), 81–92. https://doi.org/10.18778/2391-6478.3.2.07

Numer

Dział

Artykuł