Pozytywny wizerunek i dobra reputacja sposobem na zmniejszenie ryzyka w bankowości

Autor

  • Sylwia Wierzbicka Uniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, SKN Progress

DOI:

https://doi.org/10.18778/2391-6478.3.2.06

Słowa kluczowe:

reputacja, wizerunek, społeczna odpowiedzialność biznesu

Abstrakt

Eksperci zanotowali w ostatnim czasie spadek zaufania m.in. do banków, jak i ubezpieczycieli z powodu kolejnej fazy spowolnienia gospodarczego. Współcześnie pozyskanie oraz utrzymanie klienta wymaga zastosowania zróżnicowanych narzędzi. Szczególnie istotne jest budowanie pozytywnego wizerunku, a także dobrej reputacji w świadomości konsumentów firmy. Nie ma wątpliwości, że takie działania przynoszą przedsiębiorstwu korzyści, pozwalając uzyskać przewagę konkurencyjną na rynku i jednocześnie obniżyć poziom ryzyka bankowego. Nadrzędnym celem opracowania jest zaprezentowanie elementów, które składają się na budowanie pozytywnego wizerunku oraz dobrej reputacji banków. Dodatkowo zostanie postawione pytanie o ekonomiczną opłacalność i wpływ na zmniejszenie ryzyka w bankowości społecznej odpowiedzialności biznesu.

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Bibliografia

Altkorn J., 1999, Strategia marki, Wyd. PWE, Warszawa.
Google Scholar

Anholt S., 2007, Copetitive Identity, Palgrave Macmillan, New York.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.1057/9780230627727

Anam L., 2008, Dla budowania wiarygodności i reputacji, „Magazyn Finansowy Bank”, nr 7–8.
Google Scholar

Dąbrowski T. J., 2010, Reputacja przedsiębiorstwa, tworzenie kapitału zaufania, Oficyna a Wolters Kluwer business, Kraków.
Google Scholar

Dębski M., 2009, Kreowanie silnej marki, Wyd. PWE, Warszawa.
Google Scholar

Filipiak B., Dylewski M. (red.), 2010, Ryzyko w finansach i bankowości, Wyd. Difin, Warszawa.
Google Scholar

Koernik D., 2009, O roli służebnej banków komercyjnych, Wyd. Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.
Google Scholar

Kopaliński W., 2007, Słownik wyrazów obcych i zwrotów obcojęzycznych z almanachem, cz. II: od M do Ż, tom V, Oficyna Wydawnicza RYTM, Warszawa.
Google Scholar

Kształtowanie wizerunku firmy i marki na współczesnym rynku, Materiały konferencyjne: Innowacyjny dizajn lokomotywą śląskiej gospodarki. Sieć współpracy środowisk akademickich z biznesem, Katowice 2010.
Google Scholar

Mruk H., Rutkowski I. P., 1994, Strategia produktu, Wyd. PWE, Warszawa.
Google Scholar

Tworzydło D., Soliński T. (red.), 2004, Public relations – wyzwania współczesności, Wyd. Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania, Rzeszów.
Google Scholar

Żyminkowski T., 2003, Kształtowanie wizerunku banku, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
Google Scholar

„Strategia zaufania”, XII Europejskie Forum Bankowo-Ubezpieczeniowe; Europa ubezpieczenia.
Google Scholar

[www1] https://zbp.pl/wydarzenia/archiwum/komentarze/2015/maj/polacy-podtrzymuja-pozytywna-ocene-sektora-bankowego
Google Scholar

Pobrania

Opublikowane

2016-06-30

Jak cytować

Wierzbicka, S. (2016). Pozytywny wizerunek i dobra reputacja sposobem na zmniejszenie ryzyka w bankowości. Finanse I Prawo Finansowe, 3(2), 67–79. https://doi.org/10.18778/2391-6478.3.2.06

Numer

Dział

Artykuł