Positive Image and Goodwill – Way to Reduce Risk in Banking
DOI:
https://doi.org/10.18778/2391-6478.3.2.06Keywords:
goodwill, image, Corporate Social ResponsibilityAbstract
Recently, experts observed decrease in the level of the confidence in banks and insurers, because of economic slowdown. Today, gaining and maintaining customer requires the use of different tools. It is important to build a positive image and good reputation in the minds of consumers. These actions bring the company advantages, allowing to obtain competitive advantage in the market and at the same time reduce the level of banking risks. The main objective of the study is to present the elements that make up the building of a positive image and goodwill of banks. In addition, will the question of corporate social responsibility, its economic viability and influence on the reduction of risk in banking.
Downloads
References
Altkorn J., 1999, Strategia marki, Wyd. PWE, Warszawa.
Google Scholar
Anholt S., 2007, Copetitive Identity, Palgrave Macmillan, New York.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1057/9780230627727
Anam L., 2008, Dla budowania wiarygodności i reputacji, „Magazyn Finansowy Bank”, nr 7–8.
Google Scholar
Dąbrowski T. J., 2010, Reputacja przedsiębiorstwa, tworzenie kapitału zaufania, Oficyna a Wolters Kluwer business, Kraków.
Google Scholar
Dębski M., 2009, Kreowanie silnej marki, Wyd. PWE, Warszawa.
Google Scholar
Filipiak B., Dylewski M. (red.), 2010, Ryzyko w finansach i bankowości, Wyd. Difin, Warszawa.
Google Scholar
Koernik D., 2009, O roli służebnej banków komercyjnych, Wyd. Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.
Google Scholar
Kopaliński W., 2007, Słownik wyrazów obcych i zwrotów obcojęzycznych z almanachem, cz. II: od M do Ż, tom V, Oficyna Wydawnicza RYTM, Warszawa.
Google Scholar
Kształtowanie wizerunku firmy i marki na współczesnym rynku, Materiały konferencyjne: Innowacyjny dizajn lokomotywą śląskiej gospodarki. Sieć współpracy środowisk akademickich z biznesem, Katowice 2010.
Google Scholar
Mruk H., Rutkowski I. P., 1994, Strategia produktu, Wyd. PWE, Warszawa.
Google Scholar
Tworzydło D., Soliński T. (red.), 2004, Public relations – wyzwania współczesności, Wyd. Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania, Rzeszów.
Google Scholar
Żyminkowski T., 2003, Kształtowanie wizerunku banku, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
Google Scholar
„Strategia zaufania”, XII Europejskie Forum Bankowo-Ubezpieczeniowe; Europa ubezpieczenia.
Google Scholar
[www1] https://zbp.pl/wydarzenia/archiwum/komentarze/2015/maj/polacy-podtrzymuja-pozytywna-ocene-sektora-bankowego
Google Scholar
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.