Insurance Awareness of the Customers in Poland
DOI:
https://doi.org/10.18778/2391-6478.3.2.05Keywords:
insurance awareness, polish insurance market, insurance services, customerAbstract
The aim of the article is the analysis of the changes in the insurance awareness of consumers on the Polish market. Focus and expert interviews indicate that clients appreciate the comprehensive service. According to the speakers, taking into account new threats, adjustment of the offer to the needs of the buyer, as well as the introduction of innovative distribution channels, significantly influence the demand for the insurance services.
Downloads
References
Czechowska I. D., 2004, Procesy integracji sektora bankowego i ubezpieczeniowego, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
Google Scholar
Czy Polacy są odpowiedzialni? Czyli słów kilka o świadomości ubezpieczeniowej, [za:] https://www.ubezpieczeniaonline.pl/lead/czy_polacy_sa_odpowiedzialni_czyli_slow_kilka_o_swiadomosci_ubezpieczeniowej-/3,48.html
Google Scholar
Faulkner D., Bowman C., 1996, Strategie konkurencji, Wyd. Gebethner i S-ka, Warszawa.
Google Scholar
Grzebieniak A., 2008, Świadomość ubezpieczeniowa konsumenta jako warunek lojalności wobec zakładu ubezpieczeń, „Studia Gdańskie”, t. V, Gdańska Wyższa Szkoła Humanistyczna, Gdańsk.
Google Scholar
Jadachowski Ł., 2013, Synergia jest możliwa, „Miesięcznik Ubezpieczeniowy”, nr 1.
Google Scholar
Karmańska A., 2003, Rachunkowość zarządcza ubezpieczyciela, Wyd. WN PWN, Warszawa.
Google Scholar
Michalski T (red.), Karmańska A., Śliwiński A., 2004, Ubezpieczenia gospodarcze. Ryzyko i metodologia oceny, Wyd. C. H. Beck, Warszawa.
Google Scholar
Pazio N. M., Formanowska A., 2002, Struktura świadomości ubezpieczeniowej w świetle badań, „Wiadomości Ubezpieczeniowe”, nr 3/4, [w:] S. Wieteska, Świadomość czy samoświadomość ubezpieczeniowa, „Annales. Etyka w życiu gospodarczym” 2010, vol. 13, nr 1.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.18778/1899-2226.13.1.22
Piasecki R., 2006, Ocena członkostwa Polski w Unii Europejskiej w latach 2004–2006, [w:] R. Piasecki (red.), Polska w Unii Europejskiej – próba bilansu, „Studia i Monografie”, nr 14, SWSPiZ, Łódź.
Google Scholar
Rudawska E., 2005, Lojalność klientów, Wyd. PWE, Warszawa.
Google Scholar
Sangowski T., 2000, Polski rynek ubezpieczeniowy na tle rynku światowego, „Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu”, nr 869.
Google Scholar
Sułkowska W. (red.), 2000, Bariery rozwoju polskiego rynku ubezpieczeń, Zakamycze, Kraków.
Google Scholar
Szromnik A., 2001, Rynek ubezpieczeniowy. Społeczne problemy kształtowania i funkcjonowania, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.
Google Scholar
Szumlicz T., 2007, Atrybuty świadomości i przezorności ubezpieczeniowej, „Rozprawy Ubezpieczeniowe”, z. 1
Google Scholar
Wade R. A., 2000, Bancassurance thriving in many markets overseas, Financial Services Executive Lester, Thomson Management Solutions, Fall.
Google Scholar
Wieteska S. (red.), 2010, Ubezpieczenia, „Acta Universitatis Lodziensis, Folia Oeconomica”, nr 244.
Google Scholar
Wróbel P., 2013, Wizerunek: ubezpieczony, „Miesięcznik Ubezpieczeniowy”, nr 3.
Google Scholar
www.knf.gov.pl
Google Scholar
www.swissre.com
Google Scholar
www.piu.org.pl
Google Scholar
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.