Świadomość ubezpieczeniowa konsumentów w Polsce

Autor

  • Eleonora Ratowska-Dziobiak Uniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Katedra Ekonomii Rozwoju

DOI:

https://doi.org/10.18778/2391-6478.3.2.05

Słowa kluczowe:

świadomość ubezpieczeniowa, polski rynek ubezpieczeń, usługi ubezpieczeniowe, konsument

Abstrakt

Celem artykułu jest ocena zmian zachodzących w świadomości ubezpieczeniowej konsumentów na polskim rynku. Przeprowadzone badania fokusowe oraz wywiady eksperckie wskazują, że klienci cenią sobie kompleksową obsługę. Zdaniem rozmówców, uwzględnienie nowych zagrożeń, dostosowanie oferty do potrzeb nabywcy, a także wprowadzenie innowacji w sposobie dystrybucji, istotnie wpływa na wielkość popytu w zakresie usług ubezpieczeniowych.

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Bibliografia

Czechowska I. D., 2004, Procesy integracji sektora bankowego i ubezpieczeniowego, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
Google Scholar

Czy Polacy są odpowiedzialni? Czyli słów kilka o świadomości ubezpieczeniowej, [za:] https://www.ubezpieczeniaonline.pl/lead/czy_polacy_sa_odpowiedzialni_czyli_slow_kilka_o_swiadomosci_ubezpieczeniowej-/3,48.html
Google Scholar

Faulkner D., Bowman C., 1996, Strategie konkurencji, Wyd. Gebethner i S-ka, Warszawa.
Google Scholar

Grzebieniak A., 2008, Świadomość ubezpieczeniowa konsumenta jako warunek lojalności wobec zakładu ubezpieczeń, „Studia Gdańskie”, t. V, Gdańska Wyższa Szkoła Humanistyczna, Gdańsk.
Google Scholar

Jadachowski Ł., 2013, Synergia jest możliwa, „Miesięcznik Ubezpieczeniowy”, nr 1.
Google Scholar

Karmańska A., 2003, Rachunkowość zarządcza ubezpieczyciela, Wyd. WN PWN, Warszawa.
Google Scholar

Michalski T (red.), Karmańska A., Śliwiński A., 2004, Ubezpieczenia gospodarcze. Ryzyko i metodologia oceny, Wyd. C. H. Beck, Warszawa.
Google Scholar

Pazio N. M., Formanowska A., 2002, Struktura świadomości ubezpieczeniowej w świetle badań, „Wiadomości Ubezpieczeniowe”, nr 3/4, [w:] S. Wieteska, Świadomość czy samoświadomość ubezpieczeniowa, „Annales. Etyka w życiu gospodarczym” 2010, vol. 13, nr 1.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.18778/1899-2226.13.1.22

Piasecki R., 2006, Ocena członkostwa Polski w Unii Europejskiej w latach 2004–2006, [w:] R. Piasecki (red.), Polska w Unii Europejskiej – próba bilansu, „Studia i Monografie”, nr 14, SWSPiZ, Łódź.
Google Scholar

Rudawska E., 2005, Lojalność klientów, Wyd. PWE, Warszawa.
Google Scholar

Sangowski T., 2000, Polski rynek ubezpieczeniowy na tle rynku światowego, „Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu”, nr 869.
Google Scholar

Sułkowska W. (red.), 2000, Bariery rozwoju polskiego rynku ubezpieczeń, Zakamycze, Kraków.
Google Scholar

Szromnik A., 2001, Rynek ubezpieczeniowy. Społeczne problemy kształtowania i funkcjonowania, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.
Google Scholar

Szumlicz T., 2007, Atrybuty świadomości i przezorności ubezpieczeniowej, „Rozprawy Ubezpieczeniowe”, z. 1
Google Scholar

Wade R. A., 2000, Bancassurance thriving in many markets overseas, Financial Services Executive Lester, Thomson Management Solutions, Fall.
Google Scholar

Wieteska S. (red.), 2010, Ubezpieczenia, „Acta Universitatis Lodziensis, Folia Oeconomica”, nr 244.
Google Scholar

Wróbel P., 2013, Wizerunek: ubezpieczony, „Miesięcznik Ubezpieczeniowy”, nr 3.
Google Scholar

www.knf.gov.pl
Google Scholar

www.swissre.com
Google Scholar

www.piu.org.pl
Google Scholar

Pobrania

Opublikowane

2016-06-30

Jak cytować

Ratowska-Dziobiak, E. (2016). Świadomość ubezpieczeniowa konsumentów w Polsce. Finanse I Prawo Finansowe, 3(2), 51–66. https://doi.org/10.18778/2391-6478.3.2.05

Numer

Dział

Artykuł