Etyczne aspekty komunikacji z klientem w bankowości telefonicznej

Autor

  • Monika Szewczyk University of ŁódźFaculty of Economics and Sociology

DOI:

https://doi.org/10.18778/2391-6478.2.14.06

Słowa kluczowe:

bankowość telefoniczna, usługi finansowe, etyka biznesu, społeczna odpowiedzialność biznesu

Abstrakt

W obecnych czasach rozwój technologii umożliwia komunikację za pośrednictwem nowych kanałów. Internet oraz telefony komórkowe stały się głównym sposobem komunikacji. Banki i inne instytucje finansowe wykorzystują nowe formy komunikacji w celu utrzymania stałej relacji z klientami. Większość z tych form wspiera nie tylko działalność banków, ale także ułatwia klientom korzystanie z produktów i usług. Jedną z najbardziej popularnych form komunikacji z klientami stały się rozmowy telefoniczne. Jednocześnie obserwuje się rozwój koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu, która wyznacza etyczne zasady w biznesie. Niniejsza praca odnosi się do zagadnień konsumenckich. Omawia się etyczne aspekty, takie jak relacje z klientami, uczciwa i przejrzysta polityki marketingowa, edukacja rynku, rzetelna informacja na temat produktów i usług oraz ich wpływ na zdrowie i bezpieczeństwo klientów. Głównym celem pracy jest analiza czy bankowość telefoniczna jest postrzegana, jako etyczny sposób komunikacji z klientami. Artykuł analizuje etyczne aspekty bankowości telefonicznej, a także prezentuje wyniki empiryczne na podstawie badań przeprowadzonych wśród klientów.

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Bibliografia

Brown I., Cajee Z., Davies D., Stroebel S., 2003, Cell phone banking: predictors of adoption in South Africa—an exploratory study, International Journal of Information Management 23.
Google Scholar

Calisir F., Gumussoy C. A., 2008, Internet banking versus other banking channels: Young consumers’ view, International Journal of Information Management 28.
Google Scholar

Dąbrowski T. J., 2016, Kształtowanie reputacji banku komercyjnego. Podejście symboliczne i substancjalne, Oficyna Wydawnicza Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa.
Google Scholar

Dziuba J., 2015, Finance and accounting for sustainable development: responsibility, ethic, financial stability, Publishing House of Wroclaw University of Economics, Wrocław.
Google Scholar

International Organization for Standardization, 2014, Guidance on social responsibility, Discovering ISO 26000, Switzerland.
Google Scholar

KNF, 2010, Usługi bankowości elektronicznej dla klientów detalicznych. Charakterystyka i zagrożenia, Urząd Komisji Nadzoru Finansowego, Warszawa.
Google Scholar

Komisja Europejska, Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw w UE, http://ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=331&langId=pl, [accessed: 10.02.2017].
Google Scholar

Korenik D., 2009, Odpowiedzialność banku komercyjnego. Próba syntezy, Difin, Warszawa.
Google Scholar

Łukasiewicz-Kamińska A., 2011, Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa finansowego, Difin, Warszawa.
Google Scholar

Milic-Czerniak R., 2012, Etyka w działalności banków, miesięcznik finansowy BANK, Warszawa.
Google Scholar

Pluskota P., 2003, Współczesne kanały dystrybucji produktów bankowych, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin.
Google Scholar

Polasik M., 2008, Bankowość elektroniczna, Istota-Stan-Perspektywy, CeDeWu, Warszawa.
Google Scholar

Talukder M., Quazi A., Sathye M., 2014, Mobile Phone Banking Usage Behaviour: An Australian Perspective, Australasian Accounting, Business and Finance Journal, vol. 8, iss. 4.
Google Scholar

Zalewska-Bochenko A., 2013, Bankowość telefoniczna i jej wpływ na rozwój bankowości elektronicznej [w:] Studia Ekonomiczne, nr 173 Innowacje w bankowości i finansach. T. 1, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach.
Google Scholar

Opublikowane

2017-06-25

Jak cytować

Szewczyk, M. (2017). Etyczne aspekty komunikacji z klientem w bankowości telefonicznej. Finanse I Prawo Finansowe, 2(14), 67–78. https://doi.org/10.18778/2391-6478.2.14.06

Numer

Dział

Artykuł