The attractiveness of studying International Marketing at the Faculty of International and Political Studies of the University of Lodz to students from the countries of the former USSR

Authors

DOI:

https://doi.org/10.18778/1427-9657.11.09

Keywords:

Marketing of Universities, students mobility, students from former USRR countries, University of Lodz, International Marketing studies, Erasmus program, Faculty of International and Political Studies of the University of Lodz

Abstract

The aim of the paper is to highlight the attractiveness of business studies programme in International Marketing taught in English to students from the countries of the former USSR. The programme is offered by the Faculty of International and Political Studies of the University of Lodz (FIPS UL) as an innovative educational product addressed to Polish and foreign students. Students from the countries of the former USSR – predominantly from Ukraine, Russia, Belarus, Kazakhstan, Azerbaijan, Kyrgyzstan, or Turkmenistan – very much appreciate the quality of teaching, the opportunity to work in a truly multicultural environment, possibility to take part in ERASMUS mobility schemes, lecturer and student relationships, team-working on marketing projects, and competitive prices of the course. The paper discusses the results of empirical studies carried out by the author using the online in-depth interview method with the students of International Marketing from the countries of the former USSR. Individual approach to students and an open, foreign student-friendly educational model worked out at the Department of International Marketing and Distribution of the FIPS UL are major advantages of the course. 

References

Cai, Y., Kivisto, J. 2013. Tuition Fees for International Students in Finland: Where to Go From Here? Journal of Studies in International Education 17(1), s. 55–78. https://doi.org/10.1177/1028315311429001
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.1177/1028315311429001

Domański, T. 2011a. Marketing edukacyjny w warunkach globalizacji rynku. W: G. Nowaczyk, D. Sobolewski (red.). Marketing w szkole wyższej. Przemiany w orientacji marketingowej. Poznań: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu, s. 23–30.
Google Scholar

Domański, T. 2011b. Rola uniwersytetów w promocji polskich miast i regionów – nowe wyzwania strategiczne. W: T. Domański (red.). Marketing akademicki. Rola uniwersytetów w promocji miast i regionów. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, s. 15–32.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.18778/7525-501-0.02

Domański, T. 2014a. Marketing miasta akademickiego. Rola uczelni wyższych w promocji Łodzi. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Google Scholar

Domański, T. 2014b. Marketing of Higher Education – Future Challenges. Marketing szkół wyższych – wyzwania przyszłości. Management and Business Administration. Central Europe 22, 4(127), s. 118–132.
Google Scholar

Domański, T. 2015. Lodz – a University Town. W: T. Domański (red.). The role of universities in promotion of cities and regions. Łódź: Katedra Marketingu Międzynarodowego i Dystrybucji UŁ, s. 139–197.
Google Scholar

Domański, T. 2016. Strategie umiędzynarodowienia uczelni wyższych – wyzwania przyszłości. Studium przypadku Wydziału Studiów Międzynarodowych i Politologicznych Uniwersytetu Łódzkiego. W: T. Domański (red.). Międzynarodowe studia polityczne i kulturowe wobec wyzwań współczesności. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, s. 415–471.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.18778/8088-086-3.23

Gierko, V. 2015. „Ukrainizacja” polskich uczelni na tle umiędzynarodowienia kształcenia na poziomie wyższym w Polsce. Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska XL, 2 Sectio 1, s. 103–119.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.17951/i.2015.40.2.103

Goddard, S.E. 2006. Uncommon ground: Indivisble territory and the politics of legitimacy. International Organization 60, s. 35–59.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.1017/S0020818306060024

Siwińska, B. 2016. W Polsce studiuje 57 119 studentów zagranicznych ze 157 krajów. Perpektywy.pl, http://www.perspektywy.pl/portal/index.php?option=com_content&view=article&id=2899:w-polsce-studiuje-57-119-studentow-zagranicznych-ze-157-krajow&catid=22&Itemid=119 (dostęp 31.03.2017).
Google Scholar

Sprawozdanie Rektora Uniwersytetu Łódzkiego ze współpracy z zagranicą za rok 2017.
Google Scholar

Strategia Uniwersytetu Łódzkiego 2021–2030. 2021. Bip.uni.lodz.pl. 18.06.2021: https://www.bip.uni.lodz.pl/fileadmin/user_upload/Strategia_Uniwersytetu_%C5%81%C3%B3dzkiego_2021-2030.pdf (dostęp 25.01.2022).
Google Scholar

Study in Poland. Studenci zagraniczni w Polsce 2020. Raport. 2020. Fundacja Edukacyjna „Perspektywy”.
Google Scholar

Uczelnie niepubliczne (prywatne). OtoUczelnie.pl, https://www.otouczelnie.pl/artykul/15706/Uczelnie-niepubliczne-prywatne/ (dostęp 28.07.2021) after: https://polon.nauka.gov.pl/
Google Scholar

Zeithaml, V.A., Bitner, M.J., Gremler, D.D. 2009. Services marketing: Integrating customer focus across the firm. Fifth Edition. Boston: McGrawHill.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.1002/9781444316568.wiem01055

Published

2022-08-30

How to Cite

Domański, T. (2022). The attractiveness of studying International Marketing at the Faculty of International and Political Studies of the University of Lodz to students from the countries of the former USSR. Eastern Review, 11(1), 125–143. https://doi.org/10.18778/1427-9657.11.09

Issue

Section

Articles