The attractiveness of studying International Marketing at the Faculty of International and Political Studies of the University of Lodz to students from the countries of the former USSR
DOI:
https://doi.org/10.18778/1427-9657.11.09Keywords:
Marketing of Universities, students mobility, students from former USRR countries, University of Lodz, International Marketing studies, Erasmus program, Faculty of International and Political Studies of the University of LodzAbstract
The aim of the paper is to highlight the attractiveness of business studies programme in International Marketing taught in English to students from the countries of the former USSR. The programme is offered by the Faculty of International and Political Studies of the University of Lodz (FIPS UL) as an innovative educational product addressed to Polish and foreign students. Students from the countries of the former USSR – predominantly from Ukraine, Russia, Belarus, Kazakhstan, Azerbaijan, Kyrgyzstan, or Turkmenistan – very much appreciate the quality of teaching, the opportunity to work in a truly multicultural environment, possibility to take part in ERASMUS mobility schemes, lecturer and student relationships, team-working on marketing projects, and competitive prices of the course. The paper discusses the results of empirical studies carried out by the author using the online in-depth interview method with the students of International Marketing from the countries of the former USSR. Individual approach to students and an open, foreign student-friendly educational model worked out at the Department of International Marketing and Distribution of the FIPS UL are major advantages of the course.
References
Cai, Y., Kivisto, J. 2013. Tuition Fees for International Students in Finland: Where to Go From Here? Journal of Studies in International Education 17(1), s. 55–78. https://doi.org/10.1177/1028315311429001
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1177/1028315311429001
Domański, T. 2011a. Marketing edukacyjny w warunkach globalizacji rynku. W: G. Nowaczyk, D. Sobolewski (red.). Marketing w szkole wyższej. Przemiany w orientacji marketingowej. Poznań: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu, s. 23–30.
Google Scholar
Domański, T. 2011b. Rola uniwersytetów w promocji polskich miast i regionów – nowe wyzwania strategiczne. W: T. Domański (red.). Marketing akademicki. Rola uniwersytetów w promocji miast i regionów. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, s. 15–32.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.18778/7525-501-0.02
Domański, T. 2014a. Marketing miasta akademickiego. Rola uczelni wyższych w promocji Łodzi. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Google Scholar
Domański, T. 2014b. Marketing of Higher Education – Future Challenges. Marketing szkół wyższych – wyzwania przyszłości. Management and Business Administration. Central Europe 22, 4(127), s. 118–132.
Google Scholar
Domański, T. 2015. Lodz – a University Town. W: T. Domański (red.). The role of universities in promotion of cities and regions. Łódź: Katedra Marketingu Międzynarodowego i Dystrybucji UŁ, s. 139–197.
Google Scholar
Domański, T. 2016. Strategie umiędzynarodowienia uczelni wyższych – wyzwania przyszłości. Studium przypadku Wydziału Studiów Międzynarodowych i Politologicznych Uniwersytetu Łódzkiego. W: T. Domański (red.). Międzynarodowe studia polityczne i kulturowe wobec wyzwań współczesności. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, s. 415–471.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.18778/8088-086-3.23
Gierko, V. 2015. „Ukrainizacja” polskich uczelni na tle umiędzynarodowienia kształcenia na poziomie wyższym w Polsce. Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska XL, 2 Sectio 1, s. 103–119.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.17951/i.2015.40.2.103
Goddard, S.E. 2006. Uncommon ground: Indivisble territory and the politics of legitimacy. International Organization 60, s. 35–59.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1017/S0020818306060024
Siwińska, B. 2016. W Polsce studiuje 57 119 studentów zagranicznych ze 157 krajów. Perpektywy.pl, http://www.perspektywy.pl/portal/index.php?option=com_content&view=article&id=2899:w-polsce-studiuje-57-119-studentow-zagranicznych-ze-157-krajow&catid=22&Itemid=119 (dostęp 31.03.2017).
Google Scholar
Sprawozdanie Rektora Uniwersytetu Łódzkiego ze współpracy z zagranicą za rok 2017.
Google Scholar
Strategia Uniwersytetu Łódzkiego 2021–2030. 2021. Bip.uni.lodz.pl. 18.06.2021: https://www.bip.uni.lodz.pl/fileadmin/user_upload/Strategia_Uniwersytetu_%C5%81%C3%B3dzkiego_2021-2030.pdf (dostęp 25.01.2022).
Google Scholar
Study in Poland. Studenci zagraniczni w Polsce 2020. Raport. 2020. Fundacja Edukacyjna „Perspektywy”.
Google Scholar
Uczelnie niepubliczne (prywatne). OtoUczelnie.pl, https://www.otouczelnie.pl/artykul/15706/Uczelnie-niepubliczne-prywatne/ (dostęp 28.07.2021) after: https://polon.nauka.gov.pl/
Google Scholar
Zeithaml, V.A., Bitner, M.J., Gremler, D.D. 2009. Services marketing: Integrating customer focus across the firm. Fifth Edition. Boston: McGrawHill.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1002/9781444316568.wiem01055
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.