Wykorzystanie nowych mediów w kościele- wybrane przykłady z Archidiecezji Łódzkiej
DOI:
https://doi.org/10.18778/1733-3180.07.27Słowa kluczowe:
religion, new mediaAbstrakt
Kościół katolicki postrzegany jest powszechnie jako instytucja o charakterze bardzo zachowawczym, przywiązanym do tradycji a zatem bardzo wolno poddającą się zmianom wynikającym z postępu cywilizacyjnego. Jest to jednak spostrzeżenie bardzo powierzchowne. O ile można zgodzić się z poglądem na temat pewnego konserwatyzmu w naukach głoszonych przez Kościół, to w przypadku wykorzystywanych środków i sposobów głoszenia ewangelii historia dostarcza wielu przykładów sięgania po najnowocześniejsze, na danym etapie rozwoju, metody i wynalazki.
Przytoczone w artykule przykłady, zaczerpnięte z terenu archidiecezji łódzkiej zdają się potwierdzać powyższe spostrzeżenie. Należy zaznaczyć, że tego typu formy krzewienia wiary oraz kultury katolickiej spotykają się z pozytywnym przyjęciem przez młodzież, która niejednokrotnie aktywnie współuczestniczy w tworzeniu i prowadzeniu serwisów. W najbliższym czasie można spodziewać się, że tego typu inicjatywy pojawiać będą się na terenie większości parafii przy szerokiej akceptacji władz kościelnych.
Pobrania
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja

Praca jest udostępniana na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 3.0 Unported License.