The use of new media in the church. Selected examples of Archdiocese of Lodz

Authors

DOI:

https://doi.org/10.18778/1733-3180.07.27

Keywords:

religion, new media

Abstract

Kościół katolicki postrzegany jest powszechnie jako instytucja o charakterze bardzo zachowawczym, przywiązanym do tradycji a zatem bardzo wolno poddającą się zmianom wynikającym z postępu cywilizacyjnego. Jest to jednak spostrzeżenie bardzo powierzchowne. O ile można zgodzić się z poglądem na temat pewnego konserwatyzmu w naukach głoszonych przez Kościół, to w przypadku wykorzystywanych środków i sposobów głoszenia ewangelii historia dostarcza wielu przykładów sięgania po najnowocześniejsze, na danym etapie rozwoju, metody i wynalazki.
Przytoczone w artykule przykłady, zaczerpnięte z terenu archidiecezji łódzkiej zdają się potwierdzać powyższe spostrzeżenie. Należy zaznaczyć, że tego typu formy krzewienia wiary oraz kultury katolickiej spotykają się z pozytywnym przyjęciem przez młodzież, która niejednokrotnie aktywnie współuczestniczy w tworzeniu i prowadzeniu serwisów. W najbliższym czasie można spodziewać się, że tego typu inicjatywy pojawiać będą się na terenie większości parafii przy szerokiej akceptacji władz kościelnych.

Downloads

Download data is not yet available.

Downloads

Published

2005-01-01

How to Cite

Retkiewicz, W. (2005). The use of new media in the church. Selected examples of Archdiocese of Lodz. Space – Society – Economy, (7), 315–320. https://doi.org/10.18778/1733-3180.07.27

Most read articles by the same author(s)