Wstęp
DOI:
https://doi.org/10.18778/0208-600X.80.01References
Bobrowska E. (2012), Emancypantki? Artystki polskie w Paryżu na przełomie XIX i XX wieku, „Archiwum Emigracji. Studia – Szkice – Dokumenty”, nr 1–2(16–17), s. 11–27 https://doi.org/10.12775/AE.2012.001
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.12775/AE.2012.001
Bourdieu P. (2001), Reguły sztuki. Geneza i struktura pola literackiego, przeł. A. Zawadzki, Universitas, Kraków.
Google Scholar
Golka M. (1995), Socjologia artysty, Ars Nova, Poznań.
Google Scholar
Golka M. (2013), The Sociology of the Artist in the Postmodern Era. Pride and Uncertainty, LIT Verlag, Wien–Berlin.
Google Scholar
Gołaszewska M. (1986), Kim jest artysta, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa.
Google Scholar
Gromada A., Budacz D., Kawalerowicz J., Walewska A. (red.) (2015), Marne szanse na awanse? Raport z badania na temat obecności kobiet na uczelniach artystycznych w Polsce, Fundacja Katarzyny Kozyry, Warszawa https://duszan.com/kozyra/Marne%20szanse%20na%20awanse%20RAPORT.pdf (dostęp: 18.11.2021).
Google Scholar
Ilczuk D., Gruszka-Dobrzyńska E., Socha Z., Hazanowicz W. (2020), Policzone i policzeni! Artyści i artystki w Polsce, Wydawnictwo Uniwersytetu SWPS – Dom Wydawniczy Elipsa, Warszawa.
Google Scholar
Jakubowska A. (red.) (2011), Artystki polskie, Wydawnictwo Szkolne PWN – Park Edukacja, Warszawa–Bielsko-Biała.
Google Scholar
Kowalczyk I. (2010), Matki-Polki, Chłopcy i Cyborgi… Sztuka i feminizm w Polsce, Galeria Miejska Arsenał, Poznań.
Google Scholar
Kowalczykowa A. (2008), Świadectwo autoportretu, Instytut Badań Literackich Polskiej Akademii Nauk, Warszawa.
Google Scholar
Kozłowski M., Sowa J., Szreder K. (2014), Konkluzje badania. Prekarność, projekt, miłość do sztuki, [w:] M. Kozłowski, J. Sowa, K. Szreder (red.), Fabryka sztuki. Raport z badań Wolnego Uniwersytetu Warszawy, Fundacja Bęc Zmiana, Warszawa, s. 41–45 https://issuu.com/beczmiana/docs/fabryka_sztuki/220 (dostęp: 8.12.2021).
Google Scholar
Krajewski M., Schmidt F. (2016), Wizualne niewidzialne. Sztuki wizualne w Polsce. Stan, rola i znaczenie. Raport końcowy http://wizualneniewidzialne.pl/wp-content/uploads/2016/05/Wizualne-Niewidzialne-Raport-kon%CC%81cowy-v2017.pdf (dostęp: 18.11.2021).
Google Scholar
Poprzęcka M. (1991), Inne? Kobiety i historia sztuki, [w:] A. Morawińska (red.), Artystki polskie. Katalog wystawy, Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa, s. 17–19.
Google Scholar
Sikorska K. (2019), Zwrot edukacyjny z perspektywy artystek. Kilka wstępnych rozpoznań, „Kultura Współczesna”, nr 2(105), s. 91–105.
Google Scholar
Sosnowska J. (2003), Poza kanonem. Sztuka polskich artystek 1880–1939, Instytut Sztuki Polskiej Akademii Nauk, Warszawa.
Google Scholar
Świrszczyńska A. (2002), Mówię do swego ciała, Colonel Press, Kraków.
Google Scholar
Talarczyk-Gubała M. (2013a), Biały mazur. Kino kobiet w polskiej kinematografii, Galeria Miejska Arsenał, Poznań.
Google Scholar
Talarczyk-Gubała M. (2013b), Wszystko o Ewie. Filmy Barbary Sassa kino kobiet w drugiej połowie XX wieku, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.
Google Scholar
Toniak E. (2008), Olbrzymki: kobiety i socrealizm, Korporacja Ha!art, Kraków.
Google Scholar
Toniak E. (red.) (2010), Kobiety i sztuka około 1960 roku: jestem artystką, we wszystkim, co niepotrzebne, Neriton, Warszawa.
Google Scholar
Wejbert-Wąsiewicz E. (2018), W stronę socjologii artystki, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Sociologica”, nr 66, s. 11–31 i wskazane tam publikacje własne https://doi.org/10.18778/0208-600X.66.02
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.18778/0208-600X.66.02
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.