Polish glottodidactic linguistics – its current state and prospects of development
DOI:
https://doi.org/10.18778/0860-6587.25.01Keywords:
Polish glottodidactic linguistics, Polish as a foreign language, Polish glottodidactics, teaching Polish as a foreign languageAbstract
In the first part of the article, the author defines teaching Polish as a foreign language (Polish glottodidactics) as a field of scientific research, identifies its subfields, among which she pays to special attention to Polish glottodidactic linguistics. She indicates the possible directions of its development, both in the area of theoretical deliberations and practical studies. The second part of the article discusses the contents of the current volume of this journal.
References
„Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców”, 2015, t. 22, G. Zarzycka (red.)
Google Scholar
Burzyńska A. B., 1998, Polecenia dydaktyczne w podręcznikach do nauczania języka polskiego jako obcego na poziomie średnim, „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców”, t. 10, B. Ostromęcka-Frączak (red.), s. 5–12.
Google Scholar
Dąbrowska A., 2018, Nauczanie polszczyzny jako języka obcego w historii języka polskiego, „Język Polski”, nr 2, s. 22–41.
Google Scholar
Miodunka W. T., 2016, Glottodydaktyka polonistyczna. Pochodzenie – stan obecny – perspektywy, Kraków.
Google Scholar
Miodunka W. T. , 2018, Miejsce glottodydaktyki w językoznawstwie polonistycznym, „Język Polski”, nr 2, s. 7–21.
Google Scholar
Wojtak M., 2004, Gatunki prasowe, Lublin.
Google Scholar
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.