Polish glottodidactic linguistics – its current state and prospects of development

Authors

  • Beata Grochala Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Instytut Filologii Polskiej i Logopedii, Zakład Lingwistyki Stosowanej i Kulturowej, ul. Pomorska 171/173, 90-236 Łódź, ORCID: 0000-002-3885-8964.

DOI:

https://doi.org/10.18778/0860-6587.25.01

Keywords:

Polish glottodidactic linguistics, Polish as a foreign language, Polish glottodidactics, teaching Polish as a foreign language

Abstract

In the first part of the article, the author defines teaching Polish as a foreign language (Polish glottodidactics) as a field of scientific research, identifies its subfields, among which she pays to special attention to Polish glottodidactic linguistics. She indicates the possible directions of its development, both in the area of theoretical deliberations and practical studies. The second part of the article discusses the contents of the current volume of this journal.

References

„Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców”, 2015, t. 22, G. Zarzycka (red.)
Google Scholar

Burzyńska A. B., 1998, Polecenia dydaktyczne w podręcznikach do nauczania języka polskiego jako obcego na poziomie średnim, „Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców”, t. 10, B. Ostromęcka-Frączak (red.), s. 5–12.
Google Scholar

Dąbrowska A., 2018, Nauczanie polszczyzny jako języka obcego w historii języka polskiego, „Język Polski”, nr 2, s. 22–41.
Google Scholar

Miodunka W. T., 2016, Glottodydaktyka polonistyczna. Pochodzenie – stan obecny – perspektywy, Kraków.
Google Scholar

Miodunka W. T. , 2018, Miejsce glottodydaktyki w językoznawstwie polonistycznym, „Język Polski”, nr 2, s. 7–21.
Google Scholar

Wojtak M., 2004, Gatunki prasowe, Lublin.
Google Scholar

Published

2019-02-27

How to Cite

Grochala, B. (2019). Polish glottodidactic linguistics – its current state and prospects of development. Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców, 25, 7–14. https://doi.org/10.18778/0860-6587.25.01

Most read articles by the same author(s)