Literary Lessons in Thinking and Imagination
DOI:
https://doi.org/10.18778/2299-7458.06.15Keywords:
old and modern literature, personal methodology, pupil’s needs and teacher’s competencesAbstract
The text is a presentation of Katarzyna Kuczyńska-Koschany’s book entitled Skąd się bierze lekcja polskiego? Scenariusze, pomysły, konspekty (Poznań 2016), the fruit of a long-term cooperation with the editorial boards of “Polonistyka” and “Polonistyka. Innowacje”. It argues that these periodicals have been constructing an educational model aimed at the development of thinking and perception (also at school) that literature pictures a multiparous and complex world. Quoted findings by neurobiologists (art has created a brain) document the thesis on the educational significance of various ways of reading, which are described in the discussed publication.
Downloads
References
Kuczyńska-Koschany K., Skąd się bierze lekcja polskiego? Scenariusze, pomysły, konteksty, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2016.
Google Scholar
Spitzer M., Cyfrowa demencja. W jaki sposób pozbawiamy rozumu siebie i swoje dzieci, przeł. A. Lipiński, Słupsk 2013.
Google Scholar
Spitzer M., Jak uczy się mózg, przeł. M. Guzowska-Dąbrowska, Warszawa 2007.
Google Scholar
Vetulani J., Mazurek M., Bez ograniczeń. Jak rządzi nami mózg, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2015.
Google Scholar
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.