Literackie lekcje myślenia i wyobraźni (rec. K. Kuczyńska-Koschany, Skąd się bierze lekcja polskiego? Scenariusze, pomysły, konteksty, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2016)
DOI:
https://doi.org/10.18778/2299-7458.06.15Słowa kluczowe:
literatura dawna i współczesna, metodyka osobista, potrzeby ucznia i kompetencje nauczycielaAbstrakt
Tekst jest prezentacją książki K. Kuczyńskiej-Koschany Skąd się bierze lekcja polskiego? Scenariusze, pomysły, konspekty (Poznań 2016), będącej efektem długoletniej współpracy z redakcjami „Polonistyki” i „Polonistyki. Innowacji”. Autorka przekonuje, że na ich łamach budowany był model kształcenia nastawiony na rozwijanie myślenia i postrzeganie (także w szkole) tego, że literatura obrazuje wielorodny, skomplikowany świat. Przywołane konstatacje neurobiologów (sztuka stworzyła mózg) dokumentują tezę o edukacyjnym znaczeniu rozmaitych sposobów czytania opisanych w omawianej publikacji.Pobrania
Bibliografia
Kuczyńska-Koschany K., Skąd się bierze lekcja polskiego? Scenariusze, pomysły, konteksty, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2016.
Google Scholar
Spitzer M., Cyfrowa demencja. W jaki sposób pozbawiamy rozumu siebie i swoje dzieci, przeł. A. Lipiński, Słupsk 2013.
Google Scholar
Spitzer M., Jak uczy się mózg, przeł. M. Guzowska-Dąbrowska, Warszawa 2007.
Google Scholar
Vetulani J., Mazurek M., Bez ograniczeń. Jak rządzi nami mózg, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2015.
Google Scholar
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.