Dyskursywnie o dziecku i dzieciństwie – wprowadzenie w problematykę
DOI :
https://doi.org/10.18778/2450-4491.17.01Mots-clés :
dyskursy, dyskurs edukacyjny, perspektywa krytyczno-emancypacyjnaRésumé
We wprowadzeniu omawiamy kluczowe kategorie profilujące problematykę numeru tematycznego poświęconego refleksji nad zagadnieniem dzieciństwa jako obszaru inspirujących i opresywnych dyskursów kulturowych. Inicjujemy pytania o źródła stagnacji i środki zaradcze niezbędne do uruchomienia namysłu nad dyskursywnie pojmowanymi wypowiedziami dzieci.
Références
Janowski A. (1995) Uczeń w teatrze życia szkolnego, Warszawa, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
View in Google Scholar
Klus-Stańska D. (2018) Paradygmaty dydaktyki. Myśleć teorią o praktyce, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.
View in Google Scholar
Kowalski M. A. (2010) Dyskurs kolonialny w Drugiej Rzeczypospolitej, Warszawa, Wydawnictwo DiG.
View in Google Scholar
Krauz M., Gajda S. (red.) (2005) Współczesne analizy dyskursu. Kognitywna analiza dyskursu a inne metody badawcze, Rzeszów, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego.
View in Google Scholar
Labocha J. (1996) Dyskurs jako proces przekazywania wiedzy w: Dyskurs edukacyjny, T. Rittel (red.), Kraków, Wydawnictwo Naukowe WSP, s. 9–15.
View in Google Scholar
Rittel S. J. (1996) Modelowanie dyskursu edukacyjnego w: Dyskurs edukacyjny, T. Rittel (red.), Kraków, Wydawnictwo Naukowe WSP, s. 221–231.
View in Google Scholar
Wodak R., Krzyżanowski M. (red.) (2011) Jakościowa analiza dyskursu w naukach społecznych, Warszawa, Oficyna Wydawnicza Łośgraf.
View in Google Scholar
Żydek-Bednarczuk U., Zeler B. (1996) Strategia i komunikacja w dyskursie edukacyjnym w: Dyskurs edukacyjny, T. Rittel (red.), Kraków, Wydawnictwo Naukowe WSP, s. 39–51.
View in Google Scholar

Le site web de la revue, hébergé par l'équipe éditoriale de NOWIS se trouve sur la plate-forme Index Copernicus: 

