Nauka czytania wyzwalająca myślenie – radość z uczenia się

Autor

DOI:

https://doi.org/10.18778/2450-4491.17.14

Słowa kluczowe:

projekt wdrożeniowy, współpraca z otoczeniem społeczno-gospodarczym, model nauki czytania i pisania

Abstrakt

Tekst jest sprawozdaniem z seminarium naukowego poświęconego wdrożeniu projektu uczenia się w kontekście nauki czytania i pisania. W spotkaniu uczestniczyli: władze Uniwersytetu Łódzkiego, Wydziału Nauk o Wychowaniu oraz przedstawiciele środowiska społeczno-gospodarczego. Omówiono zagadnienia związane z wdrożeniem oraz kwestie dotyczące procesu badawczego.

Biogram autora

Monika Wiśniewska-Kin - Uniwersytet Łódzki

Monika Wiśniewska-Kin – pracownik naukowo-dydaktyczny Uniwersytetu Łódzkiego. Kierownik Katedry Pedagogiki Wieku Dziecięcego, Prodziekan ds. nauki na Wydziale Nauk o Wychowaniu. Pedagog przedszkolny i wczesnoszkolny, filolog. Na jej dorobek naukowy składają się liczne artykuły oraz osiem prac zwartych. Autorka nowatorskiego projektu początkowej nauki czytania i pisania Skuteczne zdziwienie. Rozwijająca myślenie nauka czytania. Za swoją działalność naukowo-badawczą i wdrożeniową otrzymała nagrody Rektora Uniwersytetu Łódzkiego oraz Ministra Nauki i Edukacji, a także Łódzkie Eureka i Skrzydła Wyobraźni. Projekt zdobył też odznaczenia międzynarodowe: złoty medal International Invention and Innovation Show oraz nagrodę World Invention Intellectual Property Associations WIIPA.

Bibliografia

Bruner J. S. (1965) Proces kształcenia, tłum. J. Radzicki, Warszawa, Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
Google Scholar

Bruner J. S. (1966) W poszukiwaniu teorii nauczania, tłum. E. Krasińska, Warszawa, Państwowy Instytut Wydawniczy.
Google Scholar

Bruner J. S. (1971) O poznawaniu. Szkice na lewą rękę, tłum. E. Krasińska, Warszawa, Państwowy Instytut Wydawniczy.
Google Scholar

Bruner J. S. (1978) Poza dostarczone informacje. Studia z psychologii poznawania, tłum. B. Mroziak, Warszawa, Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
Google Scholar

Huzar-Czub K., Herba G. (2018) Glissando, seria: Sonia w Krainie Sonostworów, Kraków, Polskie Wydawnictwo Muzyczne.
Google Scholar

Wiśniewska-Kin M., Ignerska M. (2020) Zamieniam się w słuch, czyli opowieści dźwiękiem malowane, Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Google Scholar

Aktualności. Czytanie z przyjemnością – innowacyjna metoda nauki czytania na UŁ (2023), https://www.uni.lodz.pl/aktualnosc/szczegoly/czytanie-z-przyjemnoscia-innowacyjna-metoda-nauki-czytania-na-ul (dostęp: 17.09.2023).
Google Scholar

Skuteczne zdziwienie. Wyzwalamy myślenie (2021), http://skuteczne-zdziwienie.edu.pl/ (dostęp: 18.09.2023).
Google Scholar

Pobrania

Opublikowane

2023-10-21

Jak cytować

Wiśniewska-Kin, M. (2023). Nauka czytania wyzwalająca myślenie – radość z uczenia się. Nauki O Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne, 17(2), 202–207. https://doi.org/10.18778/2450-4491.17.14