Dialogues with “Our Masters”: Meetings with Professors of Pedagogy at Nicolaus Copernicus University in Toruń (2008–2011)
DOI:
https://doi.org/10.18778/2450-4491.08.22Keywords:
mastery, master, university, pedagogy, mentor, mentoring, dialogueAbstract
The article is a report on the meetings conducted in 2008–2011 with the professors of pedagogy associated with the Faculty of Educational Sciences at the Nicolaus Copernicus University in Toruń. The cycle entitled “Our Masters” was coordinated by a PhD students of pedagogy. Its aim was to discover and to discuss the scientific path, research and writing work and academic biography of professors.
References
Dąbrowska J. (2016) Nie ma się czego bać: rozmowy z mistrzami; z fotografiami M. Grynberga, Warszawa, Agora.
Google Scholar
Dąbrowska J. (2019) Miłość jest warta starania. Rozmowy z mistrzami, Warszawa, Agora.
Google Scholar
Domańska E. (2006) Historie niekonwencjonalne. Refleksja o przeszłości w nowej humanistyce, Poznań, Wydawnictwo Poznańskie.
Google Scholar
Janowska K., Mucharski P. (red.) (1997) Rozmowy na koniec wieku, Kraków, Wydawnictwo Znak.
Google Scholar
Janowska K., Mucharski P. (red.) (1998) Rozmowy na koniec wieku 2, Kraków, Wydawnictwo Znak.
Google Scholar
Janowska K., Mucharski P. (red.) (1999) Rozmowy na koniec wieku 3, Kraków, Wydawnictwo Znak.
Google Scholar
Janowska K., Mucharski P. (red.) (2002a) Rozmowy na nowy wiek, Kraków, Wydawnictwo Znak.
Google Scholar
Janowska K., Mucharski P. (red.) (2002b) Rozmowy na nowy wiek 2, Kraków, Wydawnictwo Znak.
Google Scholar
Jaworska-Witkowska M., Natanek M. (red.) (2011) Kolaż w myśleniu pedagogicznym. Inkantacje studenckie, Toruń, Wydawnictwo Adam Marszałek.
Google Scholar
Kiwak I., Kola A. M. (2009) Sprawozdanie ze spotkań „Nasi Mistrzowie”, „Acta Universitatis Nicolai Copernici Pedagogika”, nr XXV, s. 250–254.
Google Scholar
Kola A. M. (2018) Kształcenie elit społecznych? Studia doktoranckie w Polsce jako forma i potrzeba konstruowania zapoznanego mitu, Toruń, Wydawnictwo Międzynarodowego Centrum Zarządzania Informacją ICIMSS.
Google Scholar
Kubinowski D. (2011) Nowa humanistyka integralna w: Kolaż w myśleniu pedagogicznym. Inkantacje studenckie, M. Jawroska-Witkowska, M. Natanek (red.), Toruń, Wydawnictwo Adam Marszałek, s. 31–38.
Google Scholar
Kwieciński Z. (2011) Spotkanie biograficzne – doktoranci pedagogiki UMK – seminarium z cyklu „Nasi Mistrzowie” w: Z. Kwieciński, Cztery i pół. Preliminaria – liminaria – varia, Wrocław, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, s. 239–243.
Google Scholar
Latour B. (2011) Nigdy nie byliśmy nowocześni. Studium z antropologii symetrycznej, przeł. M. Gdula, Warszawa, Oficyna Naukowa.
Google Scholar
Nussbaum M. (2008) W trosce o człowieczeństwo: klasyczna obrona reformy kształcenia ogólnego, przeł. A. Męczkowska, wstęp J. Szacki, Wrocław, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej.
Google Scholar
Nycz R. (2000) O kolażu tekstowym. Zarys dziejów pojęcia w: R. Nycz, Tekstowy świat. Poststrukturalizm a wiedza o literaturze, Kraków, Universitas, s. 247–292.
Google Scholar
Szkudlarek T. (2009) Wiedza i wolność w pedagogice amerykańskiego postmodernizmu, Kraków, Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Witkowski L. (2009) Ku integralności edukacji i humanistyki II. Postulaty, postacie, pojęcia, próby. Odpowiedź na księgę jubileuszową, Toruń, Wydawnictwo Adam Marszałek.
Google Scholar
Witkowski L. (2011), Czytanie jako gruntowanie bycia w kulturze w: Kolaż w myśleniu pedagogicznym. Inkantacje studenckie, M. Jawroska-Witkowska, M. Natanek (red.), Toruń, Wydawnictwo Adam Marszałek, s. 40–56.
Google Scholar
Witkowski L. (2018) Humanistyka stosowana. Wirtuozeria, pasje, inicjacje. Profesje społeczne versus ekologia kultury, Kraków, Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Yü L. (2008) Konfucjusz – Dialogi, cz. 1, Warszawa, Hachette.
Google Scholar
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.