Dialogues with “Our Masters”: Meetings with Professors of Pedagogy at Nicolaus Copernicus University in Toruń (2008–2011)

Authors

DOI:

https://doi.org/10.18778/2450-4491.08.22

Keywords:

mastery, master, university, pedagogy, mentor, mentoring, dialogue

Abstract

The article is a report on the meetings conducted in 2008–2011 with the professors of pedagogy associated with the Faculty of Educational Sciences at the Nicolaus Copernicus University in Toruń. The cycle entitled “Our Masters” was coordinated by a PhD students of pedagogy. Its aim was to discover and to discuss the scientific path, research and writing work and academic biography of professors.

 

Author Biography

Anna Maria Kola, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Katedra Pedagogiki Społecznej i Pracy Socjalnej

Kola Anna Maria assistant professor at the Nicolaus Copernicus University Department of Social Work at the Faculty of Pedagogical Sciences, member of the Polish Accreditation Committee (2016–2019). Her research interests are interdisciplinary, but focus primarily on the sociology of (higher) education and social work. Initiator and promoter of various social projects realized in the third sector, member of the Citizens of Academia movement.

 

References

Dąbrowska J. (2016) Nie ma się czego bać: rozmowy z mistrzami; z fotografiami M. Grynberga, Warszawa, Agora.
Google Scholar

Dąbrowska J. (2019) Miłość jest warta starania. Rozmowy z mistrzami, Warszawa, Agora.
Google Scholar

Domańska E. (2006) Historie niekonwencjonalne. Refleksja o przeszłości w nowej humanistyce, Poznań, Wydawnictwo Poznańskie.
Google Scholar

Janowska K., Mucharski P. (red.) (1997) Rozmowy na koniec wieku, Kraków, Wydawnictwo Znak.
Google Scholar

Janowska K., Mucharski P. (red.) (1998) Rozmowy na koniec wieku 2, Kraków, Wydawnictwo Znak.
Google Scholar

Janowska K., Mucharski P. (red.) (1999) Rozmowy na koniec wieku 3, Kraków, Wydawnictwo Znak.
Google Scholar

Janowska K., Mucharski P. (red.) (2002a) Rozmowy na nowy wiek, Kraków, Wydawnictwo Znak.
Google Scholar

Janowska K., Mucharski P. (red.) (2002b) Rozmowy na nowy wiek 2, Kraków, Wydawnictwo Znak.
Google Scholar

Jaworska-Witkowska M., Natanek M. (red.) (2011) Kolaż w myśleniu pedagogicznym. Inkantacje studenckie, Toruń, Wydawnictwo Adam Marszałek.
Google Scholar

Kiwak I., Kola A. M. (2009) Sprawozdanie ze spotkań „Nasi Mistrzowie”, „Acta Universitatis Nicolai Copernici Pedagogika”, nr XXV, s. 250–254.
Google Scholar

Kola A. M. (2018) Kształcenie elit społecznych? Studia doktoranckie w Polsce jako forma i potrzeba konstruowania zapoznanego mitu, Toruń, Wydawnictwo Międzynarodowego Centrum Zarządzania Informacją ICIMSS.
Google Scholar

Kubinowski D. (2011) Nowa humanistyka integralna w: Kolaż w myśleniu pedagogicznym. Inkantacje studenckie, M. Jawroska-Witkowska, M. Natanek (red.), Toruń, Wydawnictwo Adam Marszałek, s. 31–38.
Google Scholar

Kwieciński Z. (2011) Spotkanie biograficzne – doktoranci pedagogiki UMK – seminarium z cyklu „Nasi Mistrzowie” w: Z. Kwieciński, Cztery i pół. Preliminaria – liminaria – varia, Wrocław, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, s. 239–243.
Google Scholar

Latour B. (2011) Nigdy nie byliśmy nowocześni. Studium z antropologii symetrycznej, przeł. M. Gdula, Warszawa, Oficyna Naukowa.
Google Scholar

Nussbaum M. (2008) W trosce o człowieczeństwo: klasyczna obrona reformy kształcenia ogólnego, przeł. A. Męczkowska, wstęp J. Szacki, Wrocław, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej.
Google Scholar

Nycz R. (2000) O kolażu tekstowym. Zarys dziejów pojęcia w: R. Nycz, Tekstowy świat. Poststrukturalizm a wiedza o literaturze, Kraków, Universitas, s. 247–292.
Google Scholar

Szkudlarek T. (2009) Wiedza i wolność w pedagogice amerykańskiego postmodernizmu, Kraków, Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar

Witkowski L. (2009) Ku integralności edukacji i humanistyki II. Postulaty, postacie, pojęcia, próby. Odpowiedź na księgę jubileuszową, Toruń, Wydawnictwo Adam Marszałek.
Google Scholar

Witkowski L. (2011), Czytanie jako gruntowanie bycia w kulturze w: Kolaż w myśleniu pedagogicznym. Inkantacje studenckie, M. Jawroska-Witkowska, M. Natanek (red.), Toruń, Wydawnictwo Adam Marszałek, s. 40–56.
Google Scholar

Witkowski L. (2018) Humanistyka stosowana. Wirtuozeria, pasje, inicjacje. Profesje społeczne versus ekologia kultury, Kraków, Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar

Yü L. (2008) Konfucjusz – Dialogi, cz. 1, Warszawa, Hachette.
Google Scholar

Published

2019-09-30

How to Cite

Kola, A. M. (2019). Dialogues with “Our Masters”: Meetings with Professors of Pedagogy at Nicolaus Copernicus University in Toruń (2008–2011). Nauki O Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne, 8(1), 293–311. https://doi.org/10.18778/2450-4491.08.22