„Nasi Mistrzowie” – wypisy. Sprawozdanie ze spotkań z profesorami toruńskiej pedagogiki (2008–2011)
DOI :
https://doi.org/10.18778/2450-4491.08.22Mots-clés :
mistrzostwo, mistrz, uniwersytet, pedagogika, mentor, mentoring, dialogRésumé
Artykuł jest sprawozdaniem ze spotkań prowadzonych w latach 2008–2011 z mistrzami toruńskiej pedagogiki. Cykl zatytułowany „Nasi Mistrzowie”, koordynowany przez doktorantki pedagogiki, miał na celu poznanie drogi naukowej, warsztatu badawczego i pisarskiego, wzorców osobowych profesorów związanych z Wydziałem Nauk Pedagogicznych na Uniwerystecie Mikołaja Kopernika w Toruniu.
Références
Dąbrowska J. (2016) Nie ma się czego bać: rozmowy z mistrzami; z fotografiami M. Grynberga, Warszawa, Agora.
View in Google Scholar
Dąbrowska J. (2019) Miłość jest warta starania. Rozmowy z mistrzami, Warszawa, Agora.
View in Google Scholar
Domańska E. (2006) Historie niekonwencjonalne. Refleksja o przeszłości w nowej humanistyce, Poznań, Wydawnictwo Poznańskie.
View in Google Scholar
Janowska K., Mucharski P. (red.) (1997) Rozmowy na koniec wieku, Kraków, Wydawnictwo Znak.
View in Google Scholar
Janowska K., Mucharski P. (red.) (1998) Rozmowy na koniec wieku 2, Kraków, Wydawnictwo Znak.
View in Google Scholar
Janowska K., Mucharski P. (red.) (1999) Rozmowy na koniec wieku 3, Kraków, Wydawnictwo Znak.
View in Google Scholar
Janowska K., Mucharski P. (red.) (2002a) Rozmowy na nowy wiek, Kraków, Wydawnictwo Znak.
View in Google Scholar
Janowska K., Mucharski P. (red.) (2002b) Rozmowy na nowy wiek 2, Kraków, Wydawnictwo Znak.
View in Google Scholar
Jaworska-Witkowska M., Natanek M. (red.) (2011) Kolaż w myśleniu pedagogicznym. Inkantacje studenckie, Toruń, Wydawnictwo Adam Marszałek.
View in Google Scholar
Kiwak I., Kola A. M. (2009) Sprawozdanie ze spotkań „Nasi Mistrzowie”, „Acta Universitatis Nicolai Copernici Pedagogika”, nr XXV, s. 250–254.
View in Google Scholar
Kola A. M. (2018) Kształcenie elit społecznych? Studia doktoranckie w Polsce jako forma i potrzeba konstruowania zapoznanego mitu, Toruń, Wydawnictwo Międzynarodowego Centrum Zarządzania Informacją ICIMSS.
View in Google Scholar
Kubinowski D. (2011) Nowa humanistyka integralna w: Kolaż w myśleniu pedagogicznym. Inkantacje studenckie, M. Jawroska-Witkowska, M. Natanek (red.), Toruń, Wydawnictwo Adam Marszałek, s. 31–38.
View in Google Scholar
Kwieciński Z. (2011) Spotkanie biograficzne – doktoranci pedagogiki UMK – seminarium z cyklu „Nasi Mistrzowie” w: Z. Kwieciński, Cztery i pół. Preliminaria – liminaria – varia, Wrocław, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, s. 239–243.
View in Google Scholar
Latour B. (2011) Nigdy nie byliśmy nowocześni. Studium z antropologii symetrycznej, przeł. M. Gdula, Warszawa, Oficyna Naukowa.
View in Google Scholar
Nussbaum M. (2008) W trosce o człowieczeństwo: klasyczna obrona reformy kształcenia ogólnego, przeł. A. Męczkowska, wstęp J. Szacki, Wrocław, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej.
View in Google Scholar
Nycz R. (2000) O kolażu tekstowym. Zarys dziejów pojęcia w: R. Nycz, Tekstowy świat. Poststrukturalizm a wiedza o literaturze, Kraków, Universitas, s. 247–292.
View in Google Scholar
Szkudlarek T. (2009) Wiedza i wolność w pedagogice amerykańskiego postmodernizmu, Kraków, Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
View in Google Scholar
Witkowski L. (2009) Ku integralności edukacji i humanistyki II. Postulaty, postacie, pojęcia, próby. Odpowiedź na księgę jubileuszową, Toruń, Wydawnictwo Adam Marszałek.
View in Google Scholar
Witkowski L. (2011), Czytanie jako gruntowanie bycia w kulturze w: Kolaż w myśleniu pedagogicznym. Inkantacje studenckie, M. Jawroska-Witkowska, M. Natanek (red.), Toruń, Wydawnictwo Adam Marszałek, s. 40–56.
View in Google Scholar
Witkowski L. (2018) Humanistyka stosowana. Wirtuozeria, pasje, inicjacje. Profesje społeczne versus ekologia kultury, Kraków, Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
View in Google Scholar
Yü L. (2008) Konfucjusz – Dialogi, cz. 1, Warszawa, Hachette.
View in Google Scholar
Téléchargements
Publiée
Comment citer
Numéro
Rubrique
Licence
Ce travail est disponible sous licence Creative Commons Attribution - Pas d'Utilisation Commerciale - Pas de Modification 4.0 International.