„Nasi Mistrzowie” – wypisy. Sprawozdanie ze spotkań z profesorami toruńskiej pedagogiki (2008–2011)

Auteurs

DOI :

https://doi.org/10.18778/2450-4491.08.22

Mots-clés :

mistrzostwo, mistrz, uniwersytet, pedagogika, mentor, mentoring, dialog

Résumé

Artykuł jest sprawozdaniem ze spotkań prowadzonych w latach 2008–2011 z mistrzami toruńskiej pedagogiki. Cykl zatytułowany „Nasi Mistrzowie”, koordynowany przez doktorantki pedagogiki, miał na celu poznanie drogi naukowej, warsztatu badawczego i pisarskiego, wzorców osobowych profesorów związanych z Wydziałem Nauk Pedagogicznych na Uniwerystecie Mikołaja Kopernika w Toruniu.

 

Biographie de l'auteur

Anna Maria Kola, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Katedra Pedagogiki Społecznej i Pracy Socjalnej

Kola Anna Maria adiunkt w Katedrze Pedagogiki Społecznej i Pracy Socjalnej na Wydziale Nauk Pedagogicznych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, członkini Polskiej Komisji Akredytacyjnej (2016–2019 i 2020–2023). Zainteresowania naukowe mają charakter interdyscyplinarny, ale dotyczą głównie socjologii edukacji (szkoły wyższej) oraz pracy socjalnej. Propagatorka i inicjatorka wielu projektów społecznych w III sektorze, działaczka ruchu społecznego Obywatele Nauki.

 

Références

Dąbrowska J. (2016) Nie ma się czego bać: rozmowy z mistrzami; z fotografiami M. Grynberga, Warszawa, Agora.
View in Google Scholar

Dąbrowska J. (2019) Miłość jest warta starania. Rozmowy z mistrzami, Warszawa, Agora.
View in Google Scholar

Domańska E. (2006) Historie niekonwencjonalne. Refleksja o przeszłości w nowej humanistyce, Poznań, Wydawnictwo Poznańskie.
View in Google Scholar

Janowska K., Mucharski P. (red.) (1997) Rozmowy na koniec wieku, Kraków, Wydawnictwo Znak.
View in Google Scholar

Janowska K., Mucharski P. (red.) (1998) Rozmowy na koniec wieku 2, Kraków, Wydawnictwo Znak.
View in Google Scholar

Janowska K., Mucharski P. (red.) (1999) Rozmowy na koniec wieku 3, Kraków, Wydawnictwo Znak.
View in Google Scholar

Janowska K., Mucharski P. (red.) (2002a) Rozmowy na nowy wiek, Kraków, Wydawnictwo Znak.
View in Google Scholar

Janowska K., Mucharski P. (red.) (2002b) Rozmowy na nowy wiek 2, Kraków, Wydawnictwo Znak.
View in Google Scholar

Jaworska-Witkowska M., Natanek M. (red.) (2011) Kolaż w myśleniu pedagogicznym. Inkantacje studenckie, Toruń, Wydawnictwo Adam Marszałek.
View in Google Scholar

Kiwak I., Kola A. M. (2009) Sprawozdanie ze spotkań „Nasi Mistrzowie”, „Acta Universitatis Nicolai Copernici Pedagogika”, nr XXV, s. 250–254.
View in Google Scholar

Kola A. M. (2018) Kształcenie elit społecznych? Studia doktoranckie w Polsce jako forma i potrzeba konstruowania zapoznanego mitu, Toruń, Wydawnictwo Międzynarodowego Centrum Zarządzania Informacją ICIMSS.
View in Google Scholar

Kubinowski D. (2011) Nowa humanistyka integralna w: Kolaż w myśleniu pedagogicznym. Inkantacje studenckie, M. Jawroska-Witkowska, M. Natanek (red.), Toruń, Wydawnictwo Adam Marszałek, s. 31–38.
View in Google Scholar

Kwieciński Z. (2011) Spotkanie biograficzne – doktoranci pedagogiki UMK – seminarium z cyklu „Nasi Mistrzowie” w: Z. Kwieciński, Cztery i pół. Preliminaria – liminaria – varia, Wrocław, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, s. 239–243.
View in Google Scholar

Latour B. (2011) Nigdy nie byliśmy nowocześni. Studium z antropologii symetrycznej, przeł. M. Gdula, Warszawa, Oficyna Naukowa.
View in Google Scholar

Nussbaum M. (2008) W trosce o człowieczeństwo: klasyczna obrona reformy kształcenia ogólnego, przeł. A. Męczkowska, wstęp J. Szacki, Wrocław, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej.
View in Google Scholar

Nycz R. (2000) O kolażu tekstowym. Zarys dziejów pojęcia w: R. Nycz, Tekstowy świat. Poststrukturalizm a wiedza o literaturze, Kraków, Universitas, s. 247–292.
View in Google Scholar

Szkudlarek T. (2009) Wiedza i wolność w pedagogice amerykańskiego postmodernizmu, Kraków, Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
View in Google Scholar

Witkowski L. (2009) Ku integralności edukacji i humanistyki II. Postulaty, postacie, pojęcia, próby. Odpowiedź na księgę jubileuszową, Toruń, Wydawnictwo Adam Marszałek.
View in Google Scholar

Witkowski L. (2011), Czytanie jako gruntowanie bycia w kulturze w: Kolaż w myśleniu pedagogicznym. Inkantacje studenckie, M. Jawroska-Witkowska, M. Natanek (red.), Toruń, Wydawnictwo Adam Marszałek, s. 40–56.
View in Google Scholar

Witkowski L. (2018) Humanistyka stosowana. Wirtuozeria, pasje, inicjacje. Profesje społeczne versus ekologia kultury, Kraków, Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
View in Google Scholar

Yü L. (2008) Konfucjusz – Dialogi, cz. 1, Warszawa, Hachette.
View in Google Scholar

Téléchargements

Publiée

2019-09-30

Comment citer

Kola, A. M. (2019). „Nasi Mistrzowie” – wypisy. Sprawozdanie ze spotkań z profesorami toruńskiej pedagogiki (2008–2011). Nauki O Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne, 8(1), 293–311. https://doi.org/10.18778/2450-4491.08.22