„Nasi Mistrzowie” – wypisy. Sprawozdanie ze spotkań z profesorami toruńskiej pedagogiki (2008–2011)
DOI:
https://doi.org/10.18778/2450-4491.08.22Słowa kluczowe:
mistrzostwo, mistrz, uniwersytet, pedagogika, mentor, mentoring, dialogAbstrakt
Artykuł jest sprawozdaniem ze spotkań prowadzonych w latach 2008–2011 z mistrzami toruńskiej pedagogiki. Cykl zatytułowany „Nasi Mistrzowie”, koordynowany przez doktorantki pedagogiki, miał na celu poznanie drogi naukowej, warsztatu badawczego i pisarskiego, wzorców osobowych profesorów związanych z Wydziałem Nauk Pedagogicznych na Uniwerystecie Mikołaja Kopernika w Toruniu.
Bibliografia
Dąbrowska J. (2016) Nie ma się czego bać: rozmowy z mistrzami; z fotografiami M. Grynberga, Warszawa, Agora.
Google Scholar
Dąbrowska J. (2019) Miłość jest warta starania. Rozmowy z mistrzami, Warszawa, Agora.
Google Scholar
Domańska E. (2006) Historie niekonwencjonalne. Refleksja o przeszłości w nowej humanistyce, Poznań, Wydawnictwo Poznańskie.
Google Scholar
Janowska K., Mucharski P. (red.) (1997) Rozmowy na koniec wieku, Kraków, Wydawnictwo Znak.
Google Scholar
Janowska K., Mucharski P. (red.) (1998) Rozmowy na koniec wieku 2, Kraków, Wydawnictwo Znak.
Google Scholar
Janowska K., Mucharski P. (red.) (1999) Rozmowy na koniec wieku 3, Kraków, Wydawnictwo Znak.
Google Scholar
Janowska K., Mucharski P. (red.) (2002a) Rozmowy na nowy wiek, Kraków, Wydawnictwo Znak.
Google Scholar
Janowska K., Mucharski P. (red.) (2002b) Rozmowy na nowy wiek 2, Kraków, Wydawnictwo Znak.
Google Scholar
Jaworska-Witkowska M., Natanek M. (red.) (2011) Kolaż w myśleniu pedagogicznym. Inkantacje studenckie, Toruń, Wydawnictwo Adam Marszałek.
Google Scholar
Kiwak I., Kola A. M. (2009) Sprawozdanie ze spotkań „Nasi Mistrzowie”, „Acta Universitatis Nicolai Copernici Pedagogika”, nr XXV, s. 250–254.
Google Scholar
Kola A. M. (2018) Kształcenie elit społecznych? Studia doktoranckie w Polsce jako forma i potrzeba konstruowania zapoznanego mitu, Toruń, Wydawnictwo Międzynarodowego Centrum Zarządzania Informacją ICIMSS.
Google Scholar
Kubinowski D. (2011) Nowa humanistyka integralna w: Kolaż w myśleniu pedagogicznym. Inkantacje studenckie, M. Jawroska-Witkowska, M. Natanek (red.), Toruń, Wydawnictwo Adam Marszałek, s. 31–38.
Google Scholar
Kwieciński Z. (2011) Spotkanie biograficzne – doktoranci pedagogiki UMK – seminarium z cyklu „Nasi Mistrzowie” w: Z. Kwieciński, Cztery i pół. Preliminaria – liminaria – varia, Wrocław, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, s. 239–243.
Google Scholar
Latour B. (2011) Nigdy nie byliśmy nowocześni. Studium z antropologii symetrycznej, przeł. M. Gdula, Warszawa, Oficyna Naukowa.
Google Scholar
Nussbaum M. (2008) W trosce o człowieczeństwo: klasyczna obrona reformy kształcenia ogólnego, przeł. A. Męczkowska, wstęp J. Szacki, Wrocław, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej.
Google Scholar
Nycz R. (2000) O kolażu tekstowym. Zarys dziejów pojęcia w: R. Nycz, Tekstowy świat. Poststrukturalizm a wiedza o literaturze, Kraków, Universitas, s. 247–292.
Google Scholar
Szkudlarek T. (2009) Wiedza i wolność w pedagogice amerykańskiego postmodernizmu, Kraków, Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Witkowski L. (2009) Ku integralności edukacji i humanistyki II. Postulaty, postacie, pojęcia, próby. Odpowiedź na księgę jubileuszową, Toruń, Wydawnictwo Adam Marszałek.
Google Scholar
Witkowski L. (2011), Czytanie jako gruntowanie bycia w kulturze w: Kolaż w myśleniu pedagogicznym. Inkantacje studenckie, M. Jawroska-Witkowska, M. Natanek (red.), Toruń, Wydawnictwo Adam Marszałek, s. 40–56.
Google Scholar
Witkowski L. (2018) Humanistyka stosowana. Wirtuozeria, pasje, inicjacje. Profesje społeczne versus ekologia kultury, Kraków, Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Yü L. (2008) Konfucjusz – Dialogi, cz. 1, Warszawa, Hachette.
Google Scholar
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.