Coat of Arms and Logotypes of Small Cities – Closer to Tradition or to the Modernity
DOI:
https://doi.org/10.18778/1733-3180.24.04Keywords:
city coat of arms, city logo, visual identification of the city, territorial brandAbstract
The study concerns signs used in marketing activities of Polish cities. These are traditional coats of arms, often with rich symbolism and historical references, and logos, considered as promotional signs, based on the contemporary values of individual towns. The authors assessed the level of similarity of the two signs in terms of symbolism and color. The results of this assessment were presented in the system of Polish voivodeships and taking into account the size of the city. Particular attention has been given to the category of small towns.
Downloads
References
Adamczewski A., 1999, Funkcje użytkowe herbu miejskiego do końca XVIII w., „Rocznik Polskiego Towarzystwa Heraldycznego”, 4: 67–99.
Google Scholar
Adamczewski A., 2000, Heraldyka miast wielkopolskich do końca XVIII wieku, Wydawnictwo DiG, Warszawa.
Google Scholar
Adamus-Matuszyńska A., 2016, Public relations miasta, [w:] Tyliszczak J.J. i in., Wizerunek miasta. Co, jak, dlaczego, Wydawnictwo internetowe e-bookowo: 38–43.
Google Scholar
Altkorn J., 2002, Kształtowanie rynkowego wizerunku firmy, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.
Google Scholar
Anders-Morawska J., Rudolf W., 2015, Orientacja rynkowa we współrządzeniu miasta, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
Google Scholar
Ashworth G.J., Voogd H., 1990, Selling the City: Marketing Approaches in Public Sector Urban Planning, Belhaven Press, London.
Google Scholar
Florek M., 2014, Kapitał marki miasta zorientowany na konsumenta. Źródła i pomiar, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań.
Google Scholar
Glińska E., 2016, Budowanie marki miasta. Koncepcje, warunki, modele, Wolters Kluwer, Warszawa.
Google Scholar
Gumowski M., 1960, Herby miast polskich, Arkady, Warszawa.
Google Scholar
Keller K.L., 1993, Conceptualizing, Measuring and Managing Customer – Based Brand Equity, „Journal of Marketing”, 57 (1): 1–22.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.1177/002224299305700101
Kotler M., 2001, A Framework for Marketing Management, Upper Sadle River, Prentice-Hall, New York.
Google Scholar
Kotler Ph., Asplund Ch., Rein I., Haider D.H., 1999, Marketing Places Europe. How to attract investments, industries, residents and visitors to cities, communities, regions and nations in Europe, Financial Times – Prentice Hall, London.
Google Scholar
Macalik J., 2013, Logotyp jako podstawowy element identyfikacji wizualnej miasta – wybrane problemy, „Zeszyty Naukowe WSB we Wrocławiu”, 1 (33).
Google Scholar
Michta J., 2000, Heraldyka samorządowa województwa świętokrzyskiego i jej symbolika, Kielce.
Google Scholar
Morgan N., Pritchard A., Pride R. (red.), 2002, Destination Branding. Creating the Unique Destination Proposition, Butterworth Heinemann, Oxford.
Google Scholar
Olsson K., Berglund E., 2009, City Marketing: The Role of Citizen, [w:] Nyseth T., Viken A. (red.), Place Reinvention: Northern Perspectives, Ashgate, Farnham.
Google Scholar
Rudolf W., 2016, Marketing terytorialny w ujęciu relacyjnym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
Google Scholar
DOI: https://doi.org/10.18778/8088-289-8
Stawasz D., 2016, Współczesne dylematy zarządzania rozwojem miast, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
Google Scholar
Szromnik A., 2012, Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Wolters Kluwer, Warszawa.
Google Scholar
Włoszczyński A.L., 2016, Herb a logo miasta, [w:] Tyliszczak J.J. i in., Wizerunek miasta. Co, jak, dlaczego, Wydawnictwo internetowe e-bookowo: 62–63.
Google Scholar
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.