Coat of Arms and Logotypes of Small Cities – Closer to Tradition or to the Modernity

Authors

  • Wawrzyniec Rudolf Uniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Zarządzania Miastem i Regionem, ul. Matejki 22/26, 90-237 Łódź
  • Agata Wrześniewska-Szymańska Uniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Zarządzania Miastem i Regionem, ul. Matejki 22/26, 90-237 Łódź

DOI:

https://doi.org/10.18778/1733-3180.24.04

Keywords:

city coat of arms, city logo, visual identification of the city, territorial brand

Abstract

The study concerns signs used in marketing activities of Polish cities. These are traditional coats of arms, often with rich symbolism and historical references, and logos, considered as promotional signs, based on the contemporary values of individual towns. The authors assessed the level of similarity of the two signs in terms of symbolism and color. The results of this assessment were presented in the system of Polish voivodeships and taking into account the size of the city. Particular attention has been given to the category of small towns.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Adamczewski A., 1999, Funkcje użytkowe herbu miejskiego do końca XVIII w., „Rocznik Polskiego Towarzystwa Heraldycznego”, 4: 67–99.
Google Scholar

Adamczewski A., 2000, Heraldyka miast wielkopolskich do końca XVIII wieku, Wydawnictwo DiG, Warszawa.
Google Scholar

Adamus-Matuszyńska A., 2016, Public relations miasta, [w:] Tyliszczak J.J. i in., Wizerunek miasta. Co, jak, dlaczego, Wydawnictwo internetowe e-bookowo: 38–43.
Google Scholar

Altkorn J., 2002, Kształtowanie rynkowego wizerunku firmy, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.
Google Scholar

Anders-Morawska J., Rudolf W., 2015, Orientacja rynkowa we współrządzeniu miasta, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
Google Scholar

Ashworth G.J., Voogd H., 1990, Selling the City: Marketing Approaches in Public Sector Urban Planning, Belhaven Press, London.
Google Scholar

Florek M., 2014, Kapitał marki miasta zorientowany na konsumenta. Źródła i pomiar, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań.
Google Scholar

Glińska E., 2016, Budowanie marki miasta. Koncepcje, warunki, modele, Wolters Kluwer, Warszawa.
Google Scholar

Gumowski M., 1960, Herby miast polskich, Arkady, Warszawa.
Google Scholar

Keller K.L., 1993, Conceptualizing, Measuring and Managing Customer – Based Brand Equity, „Journal of Marketing”, 57 (1): 1–22.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.1177/002224299305700101

Kotler M., 2001, A Framework for Marketing Management, Upper Sadle River, Prentice-Hall, New York.
Google Scholar

Kotler Ph., Asplund Ch., Rein I., Haider D.H., 1999, Marketing Places Europe. How to attract investments, industries, residents and visitors to cities, communities, regions and nations in Europe, Financial Times – Prentice Hall, London.
Google Scholar

Macalik J., 2013, Logotyp jako podstawowy element identyfikacji wizualnej miasta – wybrane problemy, „Zeszyty Naukowe WSB we Wrocławiu”, 1 (33).
Google Scholar

Michta J., 2000, Heraldyka samorządowa województwa świętokrzyskiego i jej symbolika, Kielce.
Google Scholar

Morgan N., Pritchard A., Pride R. (red.), 2002, Destination Branding. Creating the Unique Destination Proposition, Butterworth Heinemann, Oxford.
Google Scholar

Olsson K., Berglund E., 2009, City Marketing: The Role of Citizen, [w:] Nyseth T., Viken A. (red.), Place Reinvention: Northern Perspectives, Ashgate, Farnham.
Google Scholar

Rudolf W., 2016, Marketing terytorialny w ujęciu relacyjnym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
Google Scholar DOI: https://doi.org/10.18778/8088-289-8

Stawasz D., 2016, Współczesne dylematy zarządzania rozwojem miast, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
Google Scholar

Szromnik A., 2012, Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Wolters Kluwer, Warszawa.
Google Scholar

Włoszczyński A.L., 2016, Herb a logo miasta, [w:] Tyliszczak J.J. i in., Wizerunek miasta. Co, jak, dlaczego, Wydawnictwo internetowe e-bookowo: 62–63.
Google Scholar

Published

2018-06-30

How to Cite

Rudolf, W., & Wrześniewska-Szymańska, A. (2018). Coat of Arms and Logotypes of Small Cities – Closer to Tradition or to the Modernity. Space – Society – Economy, (24), 59–74. https://doi.org/10.18778/1733-3180.24.04