The market of one percent in small towns in Poland in 2016

Authors

  • Dominik Sikorski Uniwersytet Wrocławski, Wydział Nauk o Ziemi i Kształtowania Środowiska, Instytut Geografii i Rozwoju Regionalnego, Zakład Geografii Społeczno-Ekonomicznej, Pl. Uniwersytecki 1, 50-137 Wrocław

DOI:

https://doi.org/10.18778/1733-3180.22.02

Keywords:

public benefit organizations (OPP), one per cent, small town, spatial analysis

Abstract

The article presents the genesis, legal conditions and characteristics of functioning of the public benefit organization (OPP) in Poland, which are beneficiaries of the one per cent mechanism. In the main part, the focus was on the spatial relativity of funds from 1% to OPPs located in Poland, with particular focus on those organizations that were established in small towns in 2016. In addition, it was compared how the relocation of funds was from 1% depending on the size (type) of the town and the statutory objectives of OPP. This allowed us to define the characteristics of OPPs operating in small towns.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Czetwertyński S., 2016, Konkurencja na rynku jednego procenta, „Społeczeństwo i Ekonomia. Society and Economics”, 1 (5): 69–84.
Google Scholar

Informacja dotycząca kwot 1% należnego podatku dochodowego od osób fizycznych przekazanych organizacjom pożytku publicznego z rozliczenia za 2010 rok, 2011, Ministerstwo Finansów, Departament Podatków Dochodowych, Warszawa: 1–164.
Google Scholar

Informacja dotycząca kwot 1% należnego podatku dochodowego od osób fizycznych przekazanych organizacjom pożytku publicznego z rozliczenia za 2011 rok, 2012, Ministerstwo Finansów, Departament Podatków Dochodowych, Warszawa: 1–123.
Google Scholar

Informacja dotycząca kwot 1% należnego podatku dochodowego od osób fizycznych przekazanych organizacjom pożytku publicznego z rozliczenia za 2012 rok, 2013, Ministerstwo Finansów, Departament Podatków Dochodowych, Warszawa: 1–223.
Google Scholar

Informacja dotycząca kwot 1% należnego podatku dochodowego od osób fizycznych przekazanych organizacjom pożytku publicznego z rozliczenia za 2013 rok, 2014, Ministerstwo Finansów, Departament Podatków Dochodowych, Warszawa: 1–101.
Google Scholar

Informacja dotycząca kwot 1% należnego podatku dochodowego od osób fizycznych przekazanych organizacjom pożytku publicznego z rozliczenia za 2014 rok, 2015, Ministerstwo Finansów, Departament Podatków Dochodowych, Warszawa: 1–121.
Google Scholar

Informacja dotycząca kwot 1% należnego podatku dochodowego od osób fizycznych przekazanych organizacjom pożytku publicznego z rozliczenia za 2015 rok, 2016, Ministerstwo Finansów, Departament Podatków Dochodowych, Warszawa: 1–153.
Google Scholar

Informacja dotycząca kwot 1% należnego podatku dochodowego od osób fizycznych przekazanych organizacjom pożytku publicznego z rozliczenia za 2016 rok, 2017, Ministerstwo Finansów, Departament Podatków Dochodowych, Warszawa: 1–162.
Google Scholar

Kraszewski D., Mojowski K., 2014, Budżet obywatelski w Polsce, Fundacja im. Stefana Batorego: 1–28.
Google Scholar

Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U., 2016, poz. 239, z późn. zm.).
Google Scholar

Ustawa z dnia 25 czerwca 2010 roku o sporcie (Dz.U., 2010, nr 127, poz. 857).
Google Scholar

Published

2017-12-30

How to Cite

Sikorski, D. (2017). The market of one percent in small towns in Poland in 2016. Space – Society – Economy, (22), 23–41. https://doi.org/10.18778/1733-3180.22.02