Wykorzystanie nowych mediów w kościele- wybrane przykłady z Archidiecezji Łódzkiej
DOI:
https://doi.org/10.18778/1733-3180.07.27Słowa kluczowe:
religion, new mediaAbstrakt
Kościół katolicki postrzegany jest powszechnie jako instytucja o charakterze bardzo zachowawczym, przywiązanym do tradycji a zatem bardzo wolno poddającą się zmianom wynikającym z postępu cywilizacyjnego. Jest to jednak spostrzeżenie bardzo powierzchowne. O ile można zgodzić się z poglądem na temat pewnego konserwatyzmu w naukach głoszonych przez Kościół, to w przypadku wykorzystywanych środków i sposobów głoszenia ewangelii historia dostarcza wielu przykładów sięgania po najnowocześniejsze, na danym etapie rozwoju, metody i wynalazki.
Przytoczone w artykule przykłady, zaczerpnięte z terenu archidiecezji łódzkiej zdają się potwierdzać powyższe spostrzeżenie. Należy zaznaczyć, że tego typu formy krzewienia wiary oraz kultury katolickiej spotykają się z pozytywnym przyjęciem przez młodzież, która niejednokrotnie aktywnie współuczestniczy w tworzeniu i prowadzeniu serwisów. W najbliższym czasie można spodziewać się, że tego typu inicjatywy pojawiać będą się na terenie większości parafii przy szerokiej akceptacji władz kościelnych.
Pobrania
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/3.0/88x31.png)
Praca jest udostępniana na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 3.0 Unported License.