Wykorzystanie nowych mediów w kościele- wybrane przykłady z Archidiecezji Łódzkiej

Autor

DOI:

https://doi.org/10.18778/1733-3180.07.27

Słowa kluczowe:

religion, new media

Abstrakt

Kościół katolicki postrzegany jest powszechnie jako instytucja o charakterze bardzo zachowawczym, przywiązanym do tradycji a zatem bardzo wolno poddającą się zmianom wynikającym z postępu cywilizacyjnego. Jest to jednak spostrzeżenie bardzo powierzchowne. O ile można zgodzić się z poglądem na temat pewnego konserwatyzmu w naukach głoszonych przez Kościół, to w przypadku wykorzystywanych środków i sposobów głoszenia ewangelii historia dostarcza wielu przykładów sięgania po najnowocześniejsze, na danym etapie rozwoju, metody i wynalazki.
Przytoczone w artykule przykłady, zaczerpnięte z terenu archidiecezji łódzkiej zdają się potwierdzać powyższe spostrzeżenie. Należy zaznaczyć, że tego typu formy krzewienia wiary oraz kultury katolickiej spotykają się z pozytywnym przyjęciem przez młodzież, która niejednokrotnie aktywnie współuczestniczy w tworzeniu i prowadzeniu serwisów. W najbliższym czasie można spodziewać się, że tego typu inicjatywy pojawiać będą się na terenie większości parafii przy szerokiej akceptacji władz kościelnych.

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Opublikowane

2005-01-01

Jak cytować

Retkiewicz, W. (2005). Wykorzystanie nowych mediów w kościele- wybrane przykłady z Archidiecezji Łódzkiej. Space – Society – Economy, (7), 315–320. https://doi.org/10.18778/1733-3180.07.27