Oswajanie Foucaulta w analizach społeczno-pedagogicznych – zapis dyskusji panelowej

Autor

  • Marek Czyżewski Uniwersytet Łódzki
  • Ewa Marynowicz-Hetka Uniwersytet Łódzki
  • Maria Mendel Uniwersytet Gdański
  • Astrid Męczkowska-Christiansen Akademia Marynarki Wojennej w Gdyni
  • Helena Ostrowicka Uniwersytet Kazimierza Wielkiego

DOI:

https://doi.org/10.18778/1733-8069.12.1.03

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Biogramy autorów

Ewa Marynowicz-Hetka - Uniwersytet Łódzki

Ewa Marynowicz-Hetka, prof. dr hab., kierownik Katedry Pedagogiki Społecznej na Wydziale Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego. Zainteresowania badawcze: narzędzia analizy pola działania/aktywności pedagoga społecznego; kształcenie do pola praktyki; pedagogika społeczna jako dyscyplina akademicka i jako orientacja działania.

 

Maria Mendel - Uniwersytet Gdański

Maria Mendel, prof. dr hab., kierownik Zakładu Pedagogiki Społecznej w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Gdańskiego. (Współ)autorka i (współ)redaktorka licznych publikacji, wśród nich analiz badawczych i studiów, najczęściej wokół relacji podmiot – miejsce, w których interesujący jest dla niej m.in. problem lokalnej tożsamości i demokraty­zacji życia społecznego.

Astrid Męczkowska-Christiansen - Akademia Marynarki Wojennej w Gdyni

Astrid Męczkowska-Christiansen, dr hab., dyrektor Instytutu Pedagogiki Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni. Jej zainteresowania naukowe są realizowane głównie w obszarze filozofii wychowania i pedagogiki ogólnej. Jej prace mają interdyscyplinarny charakter, łączący problematykę pedagogiczną z analizą szerszych zjawisk kulturowo-społecznych, podejmowaną w obszarze filozofii oraz studiów kulturowych. Jest autorką kilkudziesięciu prac naukowych, w tym trzech książek. Do roku 2008 była związana z Instytutem Pedagogiki Uniwersytetu Gdańskiego.

Helena Ostrowicka - Uniwersytet Kazimierza Wielkiego

Helena Ostrowicka, doktor, adiunkt w Zakładzie Pedagogiki Ogólnej i Porównawczej oraz zastępca Dyrektora Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego. Zainteresowania: pedagogika ogólna, metodologia badań, analiza dyskursu, a w szczególności polityczne wymiary edukacji i recepcja prac Michela Foucaulta w badaniach pedagogicznych. Autorka dwóch monografii oraz artykułów opublikowanych na łamach m.in. „European Educational Research Journal”, „Kultury i Edukacji” i „Kwartalnika Pedagogicznego”.

 

Pobrania

Opublikowane

2016-02-29

Jak cytować

Czyżewski, M., Marynowicz-Hetka, E., Mendel, M., Męczkowska-Christiansen, A., & Ostrowicka, H. (2016). Oswajanie Foucaulta w analizach społeczno-pedagogicznych – zapis dyskusji panelowej. Przegląd Socjologii Jakościowej, 12(1), 32–61. https://doi.org/10.18778/1733-8069.12.1.03