Motyw spełnienia marzeń w reklamach samochodów w kontekście metafor głębokich
DOI:
https://doi.org/10.18778/1731-8025.14.09Ключевые слова:
motyw spełnienia marzeń, metafory głębokie, komunikacja marketingowa, teksty reklamoweАннотация
W niniejszym artykule podjęto próbę przedstawienia realizacji motywu spełnienia marzeń w reklamach samochodów osobowych na podstawie przykładowych tekstów, pochodzących z kampanii reklamowych dealerów różnych marek. Porównanie polskich i rosyjskich tekstów reklamowych pozwoliło wskazać na pewne podobieństwa i różnice. Wykorzystywanie określonych elementów językowych w komunikacji marketingowej zostało przeanalizowane w kontekście metafor głębokich Zaltmana, szczególnie metafory podróży i metafory transformacji.
Библиографические ссылки
Antos G., Opiłowski R. (2015), W drodze do lingwistyki obrazu. Kierunki rozwoju nowej subdyscypliny lingwistycznej z perspektywy polsko-niemieckiej, [w:] Tekst i dyskurs, z. 8, Warszawa−Rzeszów, s. 11−36.
Google Scholar
Awdziej M. (2011), Hedonizm i motywy hedonistyczne w reklamie, [w:] Z. Waśkowski (red.), Komunikacja rynkowa. Kultura. Perswazja. Technologia, Zeszyty naukowe 209, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań, s. 498−507.
Google Scholar
Langacker R. (2009), Gramatyka kognitywna, tłum. E. Tabakowska, M. Buchta, H. Kardela i in., Kraków.
Google Scholar
Lewicki A. M. (1998), Obraz samochodu w sloganach reklamowych (reklama prasowa), [w:] J. Anusiewicz, J. Bartmiński (red.), Język a kultura, t. 12, Stereotyp jako przedmiot lingwistyki. Teoria, metodologia, analizy empiryczne, Wrocław, s. 206−223.
Google Scholar
Taylor J. R. (2001), Kategoryzacja w języku. Prototypy w teorii językoznawczej, przeł. A. Skucińska, Kraków.
Google Scholar
Zaltman G., Zaltman L. (2010), Metafora w marketingu. Jak przeniknąć umysły klientów dzięki metaforom głębokim, przeł. J. Środa, Poznań.
Google Scholar
Zimny R. (2008), Kreowanie obrazów świata w tekstach reklamowych, Warszawa.
Google Scholar
Загрузки
Опубликован
Как цитировать
Выпуск
Раздел
Лицензия
Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution-NonCommercial-NoDerivatives» («Атрибуция — Некоммерческое использование — Без производных произведений») 4.0 Всемирная.