Nowoczesne kanały dystrybucji produktów bankowych – porównanie ofert wybranych banków
DOI:
https://doi.org/10.18778/2391-6478.1.2.03Słowa kluczowe:
dystrybucja, kanał dystrybucji, produkty bankowe, strategia, innowacyjnośćAbstrakt
Celem tego artykułu jest przedstawienie dystrybucji produktów bankowych w bankach działających w Polsce i za granicą. Autor weryfikował hipotezę, że nowe kanały dystrybucji produktów bankowych w bankach polskich i zagranicznych funkcjonują w podobny sposób, co zilustrowano na przykładzie banków: mBank, Alior Bank, PKO BP S.A., The Royal Bank of Scotland, DBS Bank Singapore, J. P. Morgan.W rezultacie dokonanej analizy wykazano, że banki coraz częściej wprowadzają w życie nowoczesne rozwiązania, które ułatwiają klientom zakup produktów bankowych. Banki działające w Polsce implementują nowoczesne technologie na podobnym poziomie, jak banki działające za granicą.
Pobrania
Bibliografia
About DBS, DBS, www.dbs.com.sg [dostęp: 02.06.2013].
Google Scholar
About Us, J. P. Morgan, www.jpmorgan.com [dostęp: 02.06.2013].
Google Scholar
Alior Bank, www.aliorbank.pl [dostęp: 07.06.2013].
Google Scholar
Ambroziak T., Lewczuk K., 2009, Miara poziomu dopasowania kanału dystrybucji do strumienia materiałów, Prace Naukowe Politechniki Warszawskiej, Warszawa.
Google Scholar
Boczoń W., Royal Bank of Scotland chce utworzyć oddział w Polsce, Bankier.pl, www.bankier.pl [dostęp: 02.06.2013].
Google Scholar
CEB TowerGroup Retail Banking, 2013, Rethinking Multichannel Strategy.
Google Scholar
Chwirot-Zakrzewska P., 2009, Ocena wielokanałowego modelu dystrybucji usług bankowych w Polsce, „eFinanse – finansowy kwartalnik internetowy”, nr 4.
Google Scholar
DBS, www.dbs.com.sg [dostęp: 02.06.2013].
Google Scholar
Dziadkowiec G., Paradoksy e-banków, Bankier.pl Polski Portal Finansowy, www.bankier.pl [dostęp: 11.01.2013].
Google Scholar
Echikson W., 2001, Inwazja e-bankowości, „Business Week”, nr 5, s. 17–19 (w:) J. Pietrzak, 2002, Wpływ modelu dystrybucji na konkurencyjność banku, „Kredyt i Bank”, nr 3.
Google Scholar
Grzywacz J., 2006, Marketing w działalności banku, Difin, Warszawa.
Google Scholar
Historia – Nordea Bank, Banki.pl, www.banki.pl [dostęp: 11.01.2013].
Google Scholar
J. P. Morgan, www.jpmorgan.com [dostęp: 02.06.2013].
Google Scholar
Lipowski M., 2003, Marketing bankowy. Zarządzanie popytem i podażą usług, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin.
Google Scholar
mBank, www.nowymbank.pl [dostęp: 02.06.2013].
Google Scholar
Musiał P., 2009, Budowa i zasady funkcjonowania kanałów dystrybucji Huty Batory Sp. z o.o., „Prace IMZ”, nr 5.
Google Scholar
Olędzki M., Wielokanałowość w bankowości, Bankowymokiem.pl, www.bankowymokiem.pl [dostęp: 08.01.2014].
Google Scholar
Pietrzak J., 2002, Wpływ modelu dystrybucji na konkurencyjność banku, „Kredyt i Bank”, nr 3.
Google Scholar
PKO Bank Polski, www.pkobp.pl [dostęp: 02.06.2013].
Google Scholar
RBS The Royal Bank of Scotland, www.rbs.co.uk [dostęp: 02.06.2013].
Google Scholar
Stefański M., 2006, Kierunki ewolucji sektora bankowego w Polsce po 1989 roku, Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna we Włocławku, Włocławek.
Google Scholar
Ślężak E., Guzek E., 2012, Innowacyjna bankowość internetowa. Bank Web 2.0, Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., Warszawa.
Google Scholar
Trojanowski T., 2011, Pośrednicy oraz rodzaje kanałów dystrybucji, „Logistyka”, nr 6.
Google Scholar
Witczak A., 2009, Kanały dystrybucji – co wybrać?, „Fresh & Cool Market”, nr 5.
Google Scholar
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.