New Ways of Bank Products Distribution – a Comparision of the Selectedbank Offers
DOI:
https://doi.org/10.18778/2391-6478.1.2.03Keywords:
distribution, distribution channel, bank products, strategy, innovationAbstract
A purpose of this article was the presentation of bank products distribution in chosen banks performing on polish and foreign market. The Author reviewed the hypothesis that new bank products distribution on polish and foreign banks are functioning in the similar manner, what was illustrated on the example of banks: mBank, Alior Bank, PKO BP S.A., The Royal Bank of Scotland, DBS Singapore Bank, J. P. Morgan. Results of conducted analysis demonstrate that increasingly banks implement high-tech solutions that facilitate purchase the customers bank products. Banks performing in Poland implement technologies as modern as banks performing abroad.
Downloads
References
About DBS, DBS, www.dbs.com.sg [dostęp: 02.06.2013].
Google Scholar
About Us, J. P. Morgan, www.jpmorgan.com [dostęp: 02.06.2013].
Google Scholar
Alior Bank, www.aliorbank.pl [dostęp: 07.06.2013].
Google Scholar
Ambroziak T., Lewczuk K., 2009, Miara poziomu dopasowania kanału dystrybucji do strumienia materiałów, Prace Naukowe Politechniki Warszawskiej, Warszawa.
Google Scholar
Boczoń W., Royal Bank of Scotland chce utworzyć oddział w Polsce, Bankier.pl, www.bankier.pl [dostęp: 02.06.2013].
Google Scholar
CEB TowerGroup Retail Banking, 2013, Rethinking Multichannel Strategy.
Google Scholar
Chwirot-Zakrzewska P., 2009, Ocena wielokanałowego modelu dystrybucji usług bankowych w Polsce, „eFinanse – finansowy kwartalnik internetowy”, nr 4.
Google Scholar
DBS, www.dbs.com.sg [dostęp: 02.06.2013].
Google Scholar
Dziadkowiec G., Paradoksy e-banków, Bankier.pl Polski Portal Finansowy, www.bankier.pl [dostęp: 11.01.2013].
Google Scholar
Echikson W., 2001, Inwazja e-bankowości, „Business Week”, nr 5, s. 17–19 (w:) J. Pietrzak, 2002, Wpływ modelu dystrybucji na konkurencyjność banku, „Kredyt i Bank”, nr 3.
Google Scholar
Grzywacz J., 2006, Marketing w działalności banku, Difin, Warszawa.
Google Scholar
Historia – Nordea Bank, Banki.pl, www.banki.pl [dostęp: 11.01.2013].
Google Scholar
J. P. Morgan, www.jpmorgan.com [dostęp: 02.06.2013].
Google Scholar
Lipowski M., 2003, Marketing bankowy. Zarządzanie popytem i podażą usług, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin.
Google Scholar
mBank, www.nowymbank.pl [dostęp: 02.06.2013].
Google Scholar
Musiał P., 2009, Budowa i zasady funkcjonowania kanałów dystrybucji Huty Batory Sp. z o.o., „Prace IMZ”, nr 5.
Google Scholar
Olędzki M., Wielokanałowość w bankowości, Bankowymokiem.pl, www.bankowymokiem.pl [dostęp: 08.01.2014].
Google Scholar
Pietrzak J., 2002, Wpływ modelu dystrybucji na konkurencyjność banku, „Kredyt i Bank”, nr 3.
Google Scholar
PKO Bank Polski, www.pkobp.pl [dostęp: 02.06.2013].
Google Scholar
RBS The Royal Bank of Scotland, www.rbs.co.uk [dostęp: 02.06.2013].
Google Scholar
Stefański M., 2006, Kierunki ewolucji sektora bankowego w Polsce po 1989 roku, Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna we Włocławku, Włocławek.
Google Scholar
Ślężak E., Guzek E., 2012, Innowacyjna bankowość internetowa. Bank Web 2.0, Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., Warszawa.
Google Scholar
Trojanowski T., 2011, Pośrednicy oraz rodzaje kanałów dystrybucji, „Logistyka”, nr 6.
Google Scholar
Witczak A., 2009, Kanały dystrybucji – co wybrać?, „Fresh & Cool Market”, nr 5.
Google Scholar
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.