Bank Advertising as an Instrument for Promotional Activity of Financial Institutions
DOI:
https://doi.org/10.18778/2391-6478.1.17.07Keywords:
advertising, bank marketing, image, financial institutionAbstract
Demanding customers and wide range of products and services offered by financial institutions make a tough barrier for free entry to the financial market. Offering similar or the same products with new name won’t distinguish one organization from competitors, therefore, advertising fulfils an important function. Basing on analysis of chosen by authors banks and marketing activities, the article shows what does the advertising mean and how it influences on banking operations and prospective customers. The article demonstrates also the dependence between marketing spendings and actual financial situations of organization which was presented on the grounds of individual activities on the interbank market.
Downloads
References
Bereziński J., 10 największych banków w Polsce. Ranking według wartości aktywów, strona internetowa Money.pl, https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/10-najwiekszych-bankow-w-polsce-ranking,142,0,2335630.html [dostęp 03.01.2017].
Google Scholar
Borawska A., 2009, Zastosowanie marketingu mix w bankowości, „Roczniki Ekonomii i Zarządzania”, nr 1(37).
Google Scholar
Goska S., 2014, Nowoczesne kanały dystrybucji produktów bankowych – porównanie ofert wybranych banków, „Finanse i Prawo Finansowe”, nr 1/2.
Google Scholar
Grzywacz J., 2006, Marketing w działalności banku, Difin, Warszawa.
Google Scholar
Kacprzak M., 2012, Specyfika reklamy usług sektora bankowego w Polsce, [w:] A. Kozłowska (red.) Strategie komunikacji reklamowej z konsumentem, Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa.
Google Scholar
Kodeks Etyki Bankowej, 2013, Związek Banków Polskich, Warszawa.
Google Scholar
Kośka M., Rewolucja w reklamach banków. Mały druk odchodzi w przeszłość, 20.10.2017, strona internetowa Money.pl, https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/banki-reklama-zmiany-w-przepisach-rrso,235,0,2379499.html [dostęp: 03.01.2018].
Google Scholar
Mazurek-Łopacińska K., 1997, Zachowania nabywców jako podstawa strategii marketingowej, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego, Wrocław.
Google Scholar
Oficjalna strona banku BGŻ BNP Paribas S.A., www.bgzbnpparibas.pl/repozytorium/klienciindywidualni/kredyt-gotowkowy-wszystko-gra [dostęp: 05.01.2018].
Google Scholar
Strona internetowa o tematyce z zakresu marketingu prowadzona przez firmę Mayko.pl, https://marketingwsieci.pl/slownik-e-marketingu/artykul-sponsorowany/[dostęp: 02.01.2018].
Google Scholar
Szulce H., Florek M., Walkowiak K., 2004, Segmentacja jako podstawa zróżnicowania działań marketingowych, „Acta Universitatis Lodziensiss. Folia Historica”, nr 179.
Google Scholar
Tomczak K., Dużo dobrego za zero – nowa kampania Konta dla Młodych w PKPO Banku Polskim, 22.08.2017, strona internetowa bankomania.pkobp.pl, https://bankomania.pkobp.pl/z-banku/duzo-dobrego-za-zero-nowa-kampania-konta-dla-mlodych-w-pko-banku-polskim/ [dostęp: 04.01.2018].
Google Scholar
Ustawa z dnia 26 stycznia 1984 r. Prawo prasowe, tj. Dz.U. 2017, poz. 2173.
Google Scholar
Ustawa z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji, tj. Dz.U. 2017, poz. 1414.
Google Scholar
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Prawo bankowe, tj. Dz.U. 2017, poz. 1876.
Google Scholar
Witek-Hajduk M., Cykl życia marki produktu, „International Journal of Management and Economics”, nr 27 [dostęp: 03.01.2018].
Google Scholar
Wojsznis B., Stalończyk I., 2014, Etyczne aspekty działalności marketingowej banków jako element strategii CSR, „Przegląd Organizacji”, nr 8.
Google Scholar
Woźniczka J., 2011,, Wykorzystanie tzw. zwykłych ludzi i znanych postaci w kreacji reklamowej a efekty komunikacyjne reklamy, „Marketing i Rynek”, nr 10.
Google Scholar
[www1] www.nestbank.pl [dostęp: 03.01.2018].
Google Scholar
[www2] www.blog.bzwbk.pl [dostęp: 03.01.2018].
Google Scholar
[www3] https://www.facebook.com/PKOBankPolski [dostęp: 23.02.2018].
Google Scholar
[www4] www.instagram.com/ingbankslaski [dostęp: 03.01.2018].
Google Scholar
[www5] www.youtube.com/user/mBankTV [dostęp: 03.01.2018].
Google Scholar
[www6] www.adbuzzer.wordpress.com [dostęp: 23.02.2018].
Google Scholar
Załącznik do uchwały KNF z dnia 2 października 2008 r., https://www.knf.gov.pl/knf/pl/komponenty/img/KNF_reklamy_bankowe_2_10_08.pdf [dostęp: 03.01.2018].
Google Scholar
Zespół wfirma.pl, Marketing bankowy – historia rozwoju, 09.06.2017, strona internetowa Poradnikprzedsiebiorcy.pl, https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-marketing-bankowy-historia-rozwoju [dostęp: 30.12.2017].
Google Scholar
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.