Reklama bankowa jako narzędzie aktywności promocyjnej instytucji finansowych

Autor

  • Weronika Seta Uniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
  • Karolina Wrońska Uniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny
  • Szymon Cegiełko Uniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny

DOI:

https://doi.org/10.18778/2391-6478.1.17.07

Słowa kluczowe:

reklama, marketing bankowy, wizerunek, instytucja finansowa

Abstrakt

Wymagający klienci oraz szeroki zakres proponowanych przez instytucje finansowe produktów i usług tworzy barierę swobodnego wejścia tychże instytucji na rynek finansowy. Oferowanie zbliżonych produktów różniących się jedynie nazwą nie wyróżnia w żaden sposób danej jednostki od konkurencji, dlatego też tak ważną rolę odgrywa marketing – reklama. W oparciu o analizę wybranych przez autorów banków i działań marketingowych, które podejmują, przedstawiono czym jest reklama i jak wpływa na ich poczynania, a także na potencjalnych klientów. W artykule wykazano zależność między wydatkami na reklamę a sytuacją finansową danej instytucji, w oparciu o dane wybranych jednostek, które odznaczyły się aktywnością na rynku bankowym.

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Bibliografia

Bereziński J., 10 największych banków w Polsce. Ranking według wartości aktywów, strona internetowa Money.pl, https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/10-najwiekszych-bankow-w-polsce-ranking,142,0,2335630.html [dostęp 03.01.2017].
Google Scholar

Borawska A., 2009, Zastosowanie marketingu mix w bankowości, „Roczniki Ekonomii i Zarządzania”, nr 1(37).
Google Scholar

Goska S., 2014, Nowoczesne kanały dystrybucji produktów bankowych – porównanie ofert wybranych banków, „Finanse i Prawo Finansowe”, nr 1/2.
Google Scholar

Grzywacz J., 2006, Marketing w działalności banku, Difin, Warszawa.
Google Scholar

Kacprzak M., 2012, Specyfika reklamy usług sektora bankowego w Polsce, [w:] A. Kozłowska (red.) Strategie komunikacji reklamowej z konsumentem, Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa.
Google Scholar

Kodeks Etyki Bankowej, 2013, Związek Banków Polskich, Warszawa.
Google Scholar

Kośka M., Rewolucja w reklamach banków. Mały druk odchodzi w przeszłość, 20.10.2017, strona internetowa Money.pl, https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/banki-reklama-zmiany-w-przepisach-rrso,235,0,2379499.html [dostęp: 03.01.2018].
Google Scholar

Mazurek-Łopacińska K., 1997, Zachowania nabywców jako podstawa strategii marketingowej, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego, Wrocław.
Google Scholar

Oficjalna strona banku BGŻ BNP Paribas S.A., www.bgzbnpparibas.pl/repozytorium/klienciindywidualni/kredyt-gotowkowy-wszystko-gra [dostęp: 05.01.2018].
Google Scholar

Strona internetowa o tematyce z zakresu marketingu prowadzona przez firmę Mayko.pl, https://marketingwsieci.pl/slownik-e-marketingu/artykul-sponsorowany/[dostęp: 02.01.2018].
Google Scholar

Szulce H., Florek M., Walkowiak K., 2004, Segmentacja jako podstawa zróżnicowania działań marketingowych, „Acta Universitatis Lodziensiss. Folia Historica”, nr 179.
Google Scholar

Tomczak K., Dużo dobrego za zero – nowa kampania Konta dla Młodych w PKPO Banku Polskim, 22.08.2017, strona internetowa bankomania.pkobp.pl, https://bankomania.pkobp.pl/z-banku/duzo-dobrego-za-zero-nowa-kampania-konta-dla-mlodych-w-pko-banku-polskim/ [dostęp: 04.01.2018].
Google Scholar

Ustawa z dnia 26 stycznia 1984 r. Prawo prasowe, tj. Dz.U. 2017, poz. 2173.
Google Scholar

Ustawa z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji, tj. Dz.U. 2017, poz. 1414.
Google Scholar

Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Prawo bankowe, tj. Dz.U. 2017, poz. 1876.
Google Scholar

Witek-Hajduk M., Cykl życia marki produktu, „International Journal of Management and Economics”, nr 27 [dostęp: 03.01.2018].
Google Scholar

Wojsznis B., Stalończyk I., 2014, Etyczne aspekty działalności marketingowej banków jako element strategii CSR, „Przegląd Organizacji”, nr 8.
Google Scholar

Woźniczka J., 2011,, Wykorzystanie tzw. zwykłych ludzi i znanych postaci w kreacji reklamowej a efekty komunikacyjne reklamy, „Marketing i Rynek”, nr 10.
Google Scholar

[www1] www.nestbank.pl [dostęp: 03.01.2018].
Google Scholar

[www2] www.blog.bzwbk.pl [dostęp: 03.01.2018].
Google Scholar

[www3] https://www.facebook.com/PKOBankPolski [dostęp: 23.02.2018].
Google Scholar

[www4] www.instagram.com/ingbankslaski [dostęp: 03.01.2018].
Google Scholar

[www5] www.youtube.com/user/mBankTV [dostęp: 03.01.2018].
Google Scholar

[www6] www.adbuzzer.wordpress.com [dostęp: 23.02.2018].
Google Scholar

Załącznik do uchwały KNF z dnia 2 października 2008 r., https://www.knf.gov.pl/knf/pl/komponenty/img/KNF_reklamy_bankowe_2_10_08.pdf [dostęp: 03.01.2018].
Google Scholar

Zespół wfirma.pl, Marketing bankowy – historia rozwoju, 09.06.2017, strona internetowa Poradnikprzedsiebiorcy.pl, https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-marketing-bankowy-historia-rozwoju [dostęp: 30.12.2017].
Google Scholar

Pobrania

Opublikowane

2018-03-31

Jak cytować

Seta, W., Wrońska, K., & Cegiełko, S. (2018). Reklama bankowa jako narzędzie aktywności promocyjnej instytucji finansowych. Finanse I Prawo Finansowe, 1(17), 79–96. https://doi.org/10.18778/2391-6478.1.17.07

Numer

Dział

Artykuł