Społeczna odpowiedzialność biznesu banków w świadomości studentów lubelskich uczelni
DOI:
https://doi.org/10.18778/2391-6478.2.18.03Słowa kluczowe:
społeczna odpowiedzialność biznesu, studenci lubelskich uczelni, znajomość pojęcia, bankAbstrakt
Współcześnie CSR – Społeczna odpowiedzialność biznesu (ang. Corporate Social Responsibility) – jest kluczowym elementem działalności strategicznej liczących się przedsiębiorstw. Banki, którym zależy na poprawie bądź utrzymaniu dobrego wizerunku, starają się aktywnie promować swoje działania wykorzystujące narzędzia CSR. Celem artykułu jest zbadanie znajomości pojęcia społecznej odpowiedzialności biznesu w banku wśród studentów, którzy studiują na lubelskich uczelniach. Artykuł zawiera analizę ankiet przeprowadzonych wśród badanej grupy oraz wnioski autora związane z poruszaną tematyką.
Pobrania
Bibliografia
Bank Zachodni WBK Grupa Santander, 2015, Raport społecznej odpowiedzialności biznesu, Raport CSR Bank Zachodni WBK S.A.
Google Scholar
Bernat M., 2009, Społeczna odpowiedzialność biznesu. Wymiar konstytucyjny i międzynarodowy, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.
Google Scholar
Dąbrowski T.J., 2016, Kształtowane reputacji banku komercyjnego. Podejście symboliczne i substancjalne, Oficyna Wydawnicza – Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa.
Google Scholar
Friedman M., 1970, The Social Responsibility of Business Is to Increase its Profits, „New York Times Magazine”, 13.09.1970.
Google Scholar
Kopycińska D., 2001, Koncepcja społecznej odpowiedzialności firmy – poezja teorii i proza życia, [w:] W. Gasparski, J. Dietl (red.), Etyka biznesu w działaniu. Doświadczenia i perspektywy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Google Scholar
Millennium Bank, 2015, Odpowiedzialny Biznes, Millennium Bank S.A.
Google Scholar
Paliwoda-Matiolańska A., 2009, Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem, C.H. Beck, Warszawa.
Google Scholar
Rybak M., 2004, Etyka menedżera – społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Google Scholar
Werenowska A., 2015, CSR jako element zarządzania wizerunkiem banku, „Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania”, nr 39, t. 4, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin.
Google Scholar
Zakrzewska-Bilawska A. (red. nauk.), 2012, Podstawy zarządzania. Teoria i ćwiczenia, Wydawnictwo Oficyna, Warszawa.
Google Scholar
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.