Społeczna odpowiedzialność biznesu banków w świadomości studentów lubelskich uczelni

Autor

  • Izabela Joanna Kudlak Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Wydział Prawa i Administracji

DOI:

https://doi.org/10.18778/2391-6478.2.18.03

Słowa kluczowe:

społeczna odpowiedzialność biznesu, studenci lubelskich uczelni, znajomość pojęcia, bank

Abstrakt

Współcześnie CSR – Społeczna odpowiedzialność biznesu (ang. Corporate Social Responsibility) – jest kluczowym elementem działalności strategicznej liczących się przedsiębiorstw. Banki, którym zależy na poprawie bądź utrzymaniu dobrego wizerunku, starają się aktywnie promować swoje działania wykorzystujące narzędzia CSR. Celem artykułu jest zbadanie znajomości pojęcia społecznej odpowiedzialności biznesu w banku wśród studentów, którzy studiują na lubelskich uczelniach. Artykuł zawiera analizę ankiet przeprowadzonych wśród badanej grupy oraz wnioski autora związane z poruszaną tematyką.

Pobrania

Brak dostępnych danych do wyświetlenia.

Bibliografia

Bank Zachodni WBK Grupa Santander, 2015, Raport społecznej odpowiedzialności biznesu, Raport CSR Bank Zachodni WBK S.A.
Google Scholar

Bernat M., 2009, Społeczna odpowiedzialność biznesu. Wymiar konstytucyjny i międzynarodowy, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.
Google Scholar

Dąbrowski T.J., 2016, Kształtowane reputacji banku komercyjnego. Podejście symboliczne i substancjalne, Oficyna Wydawnicza – Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa.
Google Scholar

Friedman M., 1970, The Social Responsibility of Business Is to Increase its Profits, „New York Times Magazine”, 13.09.1970.
Google Scholar

Kopycińska D., 2001, Koncepcja społecznej odpowiedzialności firmy – poezja teorii i proza życia, [w:] W. Gasparski, J. Dietl (red.), Etyka biznesu w działaniu. Doświadczenia i perspektywy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Google Scholar

Millennium Bank, 2015, Odpowiedzialny Biznes, Millennium Bank S.A.
Google Scholar

Paliwoda-Matiolańska A., 2009, Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem, C.H. Beck, Warszawa.
Google Scholar

Rybak M., 2004, Etyka menedżera – społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Google Scholar

Werenowska A., 2015, CSR jako element zarządzania wizerunkiem banku, „Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania”, nr 39, t. 4, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin.
Google Scholar

Zakrzewska-Bilawska A. (red. nauk.), 2012, Podstawy zarządzania. Teoria i ćwiczenia, Wydawnictwo Oficyna, Warszawa.
Google Scholar

Pobrania

Opublikowane

2018-06-30

Jak cytować

Kudlak, I. J. (2018). Społeczna odpowiedzialność biznesu banków w świadomości studentów lubelskich uczelni. Finanse I Prawo Finansowe, 2(18), 25–36. https://doi.org/10.18778/2391-6478.2.18.03

Numer

Dział

Artykuł